Telefonisk aftale vedr. køb af mobiltelefo~
Fra : Jens

Dato : 26-04-06 11:13

Hej i grupppen.....

Jeg har en mobiltelefon som jeg er alvorligt træt af.
I går tog jeg kontakt (tlf.) til en lokal forretning og spurgte hvad der var
af muligheder for at "få" en anden.
Fyren i den anden ende sagde, at de i denne uge kører tilbud på en anden
mobil (Nokia 6230i) til 499.- - betingelsen for at få telefonen til denne
pris var at forlænge bindingsperioden med 6 md.
Jeg spurgte adskillige gange om det var PRISEN, eller der kom div.
oprettelsesgebyrer oveni - svart var klart og tydeligt NEJ.
Efter denne samtale ringede jeg igen til forretningen - denne gang var det
chefen jeg talte med, og bad dem lægge en telefon til side, da jeg ikke var
sikker på at komme ind i byen før lørdag, og ville være sikker på der også
var en telefon til mig ;)

I dag var min kone så tilfældigvis i nærheden, og ville hente min nye
mobil...MEN
nu var prisen stadig 499.-, samtidig krævedes det at abonomentet blev ændret
til en type hvor mindste forbrug er 199.- pr. md de næste seks mdr. - altså
ca. 1200.- oveni.

Hvordan står jeg - ved det er umuligt at bevise hvad der er blevet
sagt.........?

Mvh. Jens (som gerne vil ha' noget fornuftigt at sige når jeg ringer og
brokker mig)

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 26-04-06 14:28

Jens skrev:

> Hvordan står jeg - ved det er umuligt at bevise hvad der er blevet
> sagt.........?

Du står dårligt, selv om det umiddelbart ser ud til at du har ret.

Forretningen er bundet af aftalen, da det er ligegyldigt om aftalen er
mundtlig eller skriftlig. Men du kan ikke bevise aftalen, så du bliver
nok nødt til at opgive.

/Lars
www.tomtompoi.eu
www.progressio.dk

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 26-04-06 16:08

> Hvordan står jeg - ved det er umuligt at bevise hvad der er blevet
> sagt.........?

Hvis du har spurgt om der kom nogle gebyrer oveni har du jo fået det rigtige
svar. Der kommer et minimumsforbrug oven i, men det er ikke et gebyr.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : per christoffersen

Dato : 27-04-06 07:58

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du har spurgt om der kom nogle gebyrer oveni har du jo fået det
> rigtige svar. Der kommer et minimumsforbrug oven i, men det er ikke et
> gebyr.

Visse vasse.
Aftalen om køb af telefonen til den opgivne pris er betinget af en samtidig
indgåelse (eller forlængelse) af en bestemt abonnementstype (en tilknyttet
aftale). Det kan ikke fortolkes på anden måde.
Det er en så væsentlig oplysning, at sælger burde have givet den af egen
drift.

Det er så ikke sket, men som andre er inde på, er det meget vanskeligt at
bruge det til noget i praksis.

Heldigvis er der jo mange mobilforhandlere

/Per

Fra : christian

Dato : 27-04-06 19:31

per christoffersen wrote:
> [...]
> bruge det til noget i praksis.
>
> Heldigvis er der jo mange mobilforhandlere

det var da oplyst at der var tale om en forlængelse

Fra : per christoffersen

Dato : 28-04-06 07:47

"christian" <nej@nej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mobil (Nokia 6230i) til 499.- - betingelsen for at få telefonen til denne
> pris var at forlænge bindingsperioden med 6 md."

Det er ikke det rigtige svar at der er tale om en forlængelse.
Det rigtige svar er, at der skal skiftes til et dyrere abonnement, som skal
fastholdes i 6 mdr.

/Per