Ang. Lov om behandling af personoplysninge~
Fra : Andy

Dato : 23-04-06 15:47

Jeg har studeret datatilsynets hjemmeside for at få et bedre overblik
over loven, og har i den forbindelse nogle spørgsmål til et internetbaseret
offentligt tilgængeligt register.

Jeg tager her udgangspunkt i en IMDB.com lignende konstruktion, hvor
brugere kan søge efter personer indenfor en bestemt kategori og derefter
blive præsenteret for en kategoriseret opsumering af information om den
pågældende person.

Navn er jo en personhenførbar oplysning, og som jeg læser loven, så
kræver det anmeldelse til datatilsynet, hvis man laver en dansk IMDB.
Det samme er fødselssted, fødselsdato, politisk observanse og religion.

Hvad hvis databasens indhold udgøres af allerede offentligeinformationer?
F.eks. citater fra aviser eller information fra interviews osv?

Andy