TDC kabelTV - lille og store pakke
Fra : Bo

Dato : 21-04-06 13:36

Hej Gruppe.

For 6 år siden da vi flyttede ind i vores nuværende hus overtog vi den
tidligere ejers TDC kabelTV abb. Jeg betalte dog for en nedgradering fra
Fuldpakken til den mindste pakke. Det har jeg stadig en kvittering på. Men
TDC kom aldrig ud og nedgraderede mit abb. - altså jeg har i 6 år været i
stand til at se Fuldpakken for en pris svarende til den mindste
programpakke.

Jeg har jo betalt for nedgraderingen og mit spørgsmål er nu : kan jeg rent
juridisk komme til at hænge på at skulle betale for fuldpakken med
tilbagevirkende kraft, hvis TDC vågner op og opdager at jeg har haft den
store pakke for billigt i 6 år?

vh Bo.

Fra : JS

Dato : 21-04-06 14:13

Bo wrote:
> [...]
> med tilbagevirkende kraft, hvis TDC vågner op og opdager at jeg har
> haft den store pakke for billigt i 6 år?

Jeg har ikke kendskab til juraen i det (og dog, måske forbrugeraftaleloven
§4?) men i praksis hænger du ikke på noget, selv om man kunne mene at du er
i ond tro. Du kan jo bare sige at du kun har indstillet dit tv til de
kanaler der er i den lille pakke, så du ikke vidste at du havde den store.
Der sker rigtig mange montørfejl, så det er svært for selskaberne at
"bevise" noget.

Fra : MM

Dato : 21-04-06 18:25

"Bo" <2nice@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> juridisk komme til at hænge på at skulle betale for fuldpakken med
> tilbagevirkende kraft, hvis TDC vågner op og opdager at jeg har haft den

Dette er også et ikke-juridisk svar!
Vi flyttede i en lejlighed for nogle år siden. Det var et forholdsvis nyt
byggeri med TDC kabel tv (fuld pakke) installeret. Vi fik af vide af
viceværten at TDC åbenbart havde glemt hele byggeri, for de opkrævede intet.
Efter et par år eller tre opdagede TDC fejlen og vi blev pålagt at vælge
pakke og betale herefter. Men vi skulle ikke betale noget med
tilbagevirkende kraft.

Fra : Kuruderu

Dato : 23-04-06 05:12

> [...]
> juridisk komme til at hænge på at skulle betale for fuldpakken med
> tilbagevirkende kraft, hvis TDC vågner op og opdager at jeg har haft den

Jeg har arbejdet for TDC KabelTV, og kan med sikkerhed i "stemmen" sige at
deres kundepolitik ville være at du ikke ville blive opkrævet ekstra.
De vil naturligvis foreslå dig at opgradere din pakke så du "fremover" også
kan nyde alle kanalerne.

Mvh

Kuruderu

Fra : Jean

Dato : 23-04-06 19:59

Bo skrev:
> [...]
> juridisk komme til at hænge på at skulle betale for fuldpakken med
> tilbagevirkende kraft, hvis TDC vågner op og opdager at jeg har haft den

Jeg er rimelig sikker på at en nedgradering sker rent computermæssigt og
uden at en tekniker skal komme ud på adressen. Det er vist kun når der åbnes
og lukkes for TDC KabelTV, at der skal en tekniker ud.

Jeg tror bestemt ikke du vil blive opkrævet for de 6 år. Det ville være
forkert, da du jo "bare" har set de kanaler, som du betalte for...

Mvh Jean.

Fra : JS

Dato : 23-04-06 20:09

Jean wrote:

> Jeg er rimelig sikker på at en nedgradering sker rent computermæssigt
> og uden at en tekniker skal komme ud på adressen. Det er vist kun når
> der åbnes og lukkes for TDC KabelTV, at der skal en tekniker ud.

Nix. Det er et fysisk filter der skal sættes på stikledningen.

Fra : Kuruderu

Dato : 23-04-06 23:28

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message

> Nix. Det er et fysisk filter der skal sættes på stikledningen.

Jeps. Tv pakke ændring er altid = teknikker der skal til fordeler boks.
Webspeed sker "elektronisk".

Kuruderu

Fra : Bo

Dato : 25-04-06 18:58

> Nix. Det er et fysisk filter der skal sættes på stikledningen.
Netop derfor kan man jo godt have TDC mistænkt for slet ikke at gide bekoste
en montør der skal køre ud og sætter filter i kabelTV dåsen!

Iøvrigt mange tak for svarene til Jer alle.
vh Bo.

Fra : Anders Majland

Dato : 27-04-06 14:09

> Netop derfor kan man jo godt have TDC mistænkt for slet ikke at gide
> bekoste en montør der skal køre ud og sætter filter i kabelTV dåsen!

Egen erfaring er at de gør det "ved lejlighed". Da jeg i 2002 opsagde et TDC
kabeltv var der signal i kablet omkring 1/2 år efter "lukningen".