Aflønning
Fra : Martin Nielsen

Dato : 20-04-06 12:21

Jeg har et lille bijob hvor jeg på lørdage og på helligdage - fx her i
påsken - har været på arbejde. Kan det passe at man kun skal have 107 kr i
timen på disse dage? Arbejdet består i rengøring og behandling af div
reklamtioner fra lejere i sommerhuse. Da jeg spurge firmaet var svaret blot
at -ingen- i firmaet fik det og derfor heller ikke mig. Holder den
forklaring vand?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-04-06 13:50

Martin Nielsen skrev:

> Jeg har et lille bijob hvor jeg på lørdage og på helligdage - fx her i
> påsken - har været på arbejde. Kan det passe at man kun skal have 107 kr i
> timen på disse dage?

Det kommer an på hvad der står i din overenskomst. Har du spurgt
din fagforening?

--
Bertel

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 20-04-06 13:53

Martin Nielsen skriblede:
> [...]
> af div reklamtioner fra lejere i sommerhuse. Da jeg spurge firmaet
> var svaret blot at -ingen- i firmaet fik det og derfor heller ikke

Selvfølgelig gør den det, du kan jo bare lade
være med at tage arbejdet hvis du ikke vil
arbejde til den løn.

Arbejdsmarkedet er reguleret via overenskomster
og så kan du jo rette henvendelse til dit forbund.

--
Lars Fragstrup

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-04-06 13:49

Martin Nielsen wrote:
> [...]
> reklamtioner fra lejere i sommerhuse. Da jeg spurge firmaet var svaret blot
> at -ingen- i firmaet fik det og derfor heller ikke mig. Holder den

Prøv igen. Din beskrivelse giver ikke mening. Først skriver du at man
får 107 kr i timen. Bagefter skriver du at det er der ingen i firmaet
der får.

Men hvis du er utilfreds med lønnen, kan du jo bare finde et andet arbejde.

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : Lars Månsson

Dato : 20-04-06 14:46

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> blot
> at -ingen- i firmaet fik det og derfor heller ikke mig. Holder den

ja, ellers må du se i din overenskomst/aftale

Hilsen
-Lars-

Fra : Henning

Dato : 20-04-06 21:31

On Thu, 20 Apr 2006 13:21:08 +0200, "Martin Nielsen"
<jadahva@hotmail.com> wrote:

>Jeg har et lille bijob hvor jeg på lørdage og på helligdage - fx her i
>påsken - har været på arbejde. Kan det passe at man kun skal have 107 kr i
>timen på disse dage? Arbejdet består i rengøring og behandling af div

"Mindstelønj" findes ikke i Danmark, med mindre der er overenskomst
mellem din fagforening og din arbejdsgiver. Ville han gi' 20,- i timen
og du ville arbejde for det, var det også OK.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 21-04-06 13:41

Nå ok jeg troede bare der var en form for lovkrav om tillæg på visse dage.

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-04-06 17:15

Martin Nielsen <jadahva@hotmail.com> wrote:

> Nå ok jeg troede bare der var en form for lovkrav om tillæg på
> visse dage.

Der er overenskomster (og individuelle lønaftaler), men ikke lovkrav.

--
Jesper Lund

Fra : Martin Nielsen

Dato : 21-04-06 13:43

Ligesom når jeg får aften weekend og nat-tillæg på mit andet job jo.