cyling
Fra : news.tele.dk

Dato : 20-04-06 07:53

en af mine kolleger siger at ifølge færdselsloven skal man have begge hænder
på styret når man cykler.

dette kan jeg ikke få til at hænge sammen med at man skal vise af når man
drejer og stopper.

er der nogen der kender noget til dette?

mvh
jens

Fra : Be Ka

Dato : 20-04-06 08:47

news.tele.dk wrote:
> [...]
> man drejer og stopper.
>
> er der nogen der kender noget til dette?

FL §49 Stk. 4. Cyklist skal under kørslen have begge fødder på pedalerne og
mindst den ene hånd på styret.

Fra : Be Ka

Dato : 20-04-06 09:48

Be Ka wrote:

> FL §49 Stk. 4. Cyklist skal under kørslen have begge fødder på
> pedalerne og mindst den ene hånd på styret.

FL § 10 Stk. 4. Gående, der vil passere kørebane eller cykelsti, skal, når
kørebanen eller cykelstien betrædes, udvise den forsigtighed, der er
nødvendig under hensyn til afstanden til og hastigheden af kørende, der
nærmer sig stedet. Passagen skal ske uden unødigt ophold.

(Stk. 4 a. Hvis formålet med stk 4 er uklart så skal her uddybes: At komme
levende over gaden/vejen/cykelstien)

of appearances there are four kinds
things either are as they appear to be
or they neither are, nor appear to be
or they are, but do not appear to be
or they are not but yet appear to be

Fra : Brian K

Dato : 20-04-06 10:02

"Be Ka" <wishwellyxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> (Stk. 4 a. Hvis formålet med stk 4 er uklart så skal her uddybes: At komme
> levende over gaden/vejen/cykelstien)

Vidste sku ikke at der fantes en lov som var beskrevet humoristisk. Genialt!

Fra : Eliasen

Dato : 20-04-06 13:14

"Brian K" <spam@noway.dk> wrote in message
> "Be Ka" <wishwellyxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Vidste sku ikke at der fantes en lov som var beskrevet humoristisk.
> Genialt!

Du kan så roligt regne med, at det er Be Ka der er i besiddelse af
humoristisk sans. Ikke embedsmændene i Justitsministeriet.

--
Eliasen

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 20-04-06 10:35

news.tele.dk wrote:

> en af mine kolleger siger at ifølge færdselsloven skal man have begge
> hænder på styret når man cykler.

Niks, det er nok med een.

Jeg er iøvrigt blevet dømt for at køre med 0 hænder på styret... de havde
vist ikke ret meget at lave i politiet den dag.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

The US population is 4 % of the global one. They produce 23 % of the global
pollution.