Kopivarer
Fra : Per

Dato : 12-04-06 16:03

Hej NG!

Jeg faldt lige over denne artikel.

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=434116/

Og kom i den anledning til at tænke på, om det er tillladt at købe et kopi
Rolex ur i fx. Thailland og tage det med hjem. Det kender jeg da masser der
har gjort - der er ikke sket dem noget i Tolden!

Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad man må og ikke må på kopi området.
Jeg har da været på kræmmermarkeder, hvor de solgte kopivarer (div.
mærketøj) åbenlyst - der var også politi tilstede og de gjorde da intet for
at stoppe det.

Hvad med alle de kineserting man efterhånden kan købe - fx. Kina
motorcykler, der er motoren mange gange en direkte kopi af en Honda motor

Så hvad må man og hvad må man ikke?

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-04-06 18:52

Den 12-04-06 17.02 skrev Per følgende:

> Jeg har da været på kræmmermarkeder, hvor de solgte kopivarer (div.
> mærketøj) åbenlyst - der var også politi tilstede og de gjorde da intet for
> at stoppe det.

Hvorfor tror du, der er tale om kopivarer? Det er ikke usædvanligt, at
man kan købe ægte mærkevarer billigt på kræmmermarkeder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om RSS-feeds og forskellige RSS-læsere.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 13-04-06 15:08

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev:

> Og kom i den anledning til at tænke på, om det er tillladt at købe
> et kopi Rolex ur i fx. Thailland og tage det med hjem. Det kender
> jeg da masser der har gjort - der er ikke sket dem noget i Tolden!

Du må have for 1350,- med fra ikke-EU lande uden at skulle svare told.

Dette omfatter også kopivarer.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=135168&vID=200904&search=varem%E6rkeforfalskede

Men hvis du har for mere end 1350,- kan du forvente både bøde og
erstatningskrav fra dem hvis varemærke der er krænket.

Hvor strenge de så er i tolden i praksis ved jeg ikke.

--
Morten http://miljokemi.dk