Brug af pas til Tyskland
Fra : den ægte fotomand

Dato : 10-04-06 11:56

Skal man stadig vise pas, når man skal til Tyskland? Eller er det droppet?

Per

Fra : Holst

Dato : 10-04-06 12:00

den ægte fotomand wrote:

> Skal man stadig vise pas, når man skal til Tyskland? Eller er det droppet?

På forlangende skal du vise det. Men der er givetvis kun en yderst ringe
chance for, at du kommer til at vise det.

Rigtig mange mennesker har misforstået Schengen-samarbejdet og tror, at
man nu kan rejse i alle Schengen-lande uden pas. Det er ikke korrekt.
Man skal fortsat medbringe sit pas. Det er blot kontrollen ved
grænseovergangene, som vist de fleste steder i dag stort set er
ikke-eksisterende.

Det er kun inden for den nordiske pasunion, at man kan rejse uden pas.
Altså til Tyskland skal passet med. Til Sverige må du godt lade det
blive hjemme.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-04-06 12:01

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev:

> Skal man stadig vise pas, når man skal til Tyskland? Eller er det
> droppet?

Du skal som udgangspunkt ikke vise pas ved rejser mellem Schengenlande.
Men på trods af dette skal et gyldigt pas medbringes ved rejser i
Schengenlandene (undtagen de nordiske lande), da du skal kunne
dokumentere dit statsborgerskab.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Den Forvirrede

Dato : 10-04-06 17:09

Hej

hvis man skal kunne bevise sit statsborgerskab, kan man så ikke bare have
sit kørekort som bevis?
Og hvad er konsekvensen hvis man ikka har passet med?

Kenneth

Fra : Henning Makholm

Dato : 10-04-06 17:41

Scripsit "Den Forvirrede" <klyde69@NEJhotmail.com>

> hvis man skal kunne bevise sit statsborgerskab, kan man så ikke bare have
> sit kørekort som bevis?

Nej, det kan man ikke. Der står ikke noget om statsborgerskab på et
dansk kørekort.

> Og hvad er konsekvensen hvis man ikka har passet med?

Afhænger af udlændingelovgivningen i det land man rejser til.

--
Henning Makholm "Jeg køber intet af Sulla, og selv om uordenen griber
planmæssigt om sig, så er vi endnu ikke nået dertil hvor

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-04-06 18:16

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> writes:

> Skal man stadig vise pas, når man skal til Tyskland? Eller er det droppet?

Jeg er lige checket ind på et hotel i München, hvor jeg blev afkrævet
et pasnummer...

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Aksel

Dato : 12-04-06 12:32

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Skal man stadig vise pas, når man skal til Tyskland? Eller er det droppet?
>
> Per

Nej, ikke ved indrejse, men du skal have et "Personalausweis" når du er i
Tyskland og pas er det eneste danske der gælder.

Hilsen Aksel