Gældsbevis i forbindelse med køb af hus.
Fra : k.p@stofanet.dk

Dato : 06-04-06 09:21

Hej NG.

I sommers købte jeg et hus, hvor jeg bor sammen med min kæreste.

Jeg har optaget alle lån, og det er kun mig der står på skøde osv.

Min kæreste bidrog dengang med 35.000kr til div. forbedringer, og vi
er nu kommet til at tænke på at det burde stå et sted i tilfælde af
at vi bliver trætte af hindanden, eller hvad der nu kan ske.

Hvordan gøres sådan noget nemmest/billigst? Jeg forestiller mig selv
noget med et simpelt gældsbevis, men om det er tilstrækkeligt, og
hvordan sådan et skal udformes er jeg ikke sikker på.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Kasper

P.S. Beklager evt. dobbelpost. Programmet gjorde knuder første gang
jeg indsendte indlæg

Fra : Thomas

Dato : 06-04-06 15:16

Enten skal i blot oprette et gældsbevis hvoraf det fremgår at du
skylder din kæreste 35000 Hvis i regner med fremover at blive boende
sammen i huset og hun løbende bidrager til det så vil det nok være
nemmere i længden at få oprettet en egentlig sameje kontrakt, hvor i
løbende kan tilføje de ting din kæreste bidrager med og får skrevet
ned hvilke rettigheder det giver hende. Jeg vil råde jer til at finde
en advokat.

Hvis i går fra hindanden og der ikke er papir på tingene kan der i et
tilfælde som jeres virkelig blive krig i den helt store målestok og
så er pengene give ud til en advokat nu givet rigtigt godt ud

Thomas