omvendt biblioteksbøde ... 14 dages afhent~
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 05-04-06 22:11

Hejsa,

Jeg kom engang til at aflevere en bog for sent hvilket kostede med 80 kroer
til bibliotekets bødekasse. Nu var jeg så flov over min forglemmelse, at jeg
kom til at betale regningen to gange - endda helt uden at være klar over
det.

I dag kom der så et brev. Der står, at jeg har betalt regningen to gange og
at jeg kan henvende mig på mit nærmeste bibliotek og få 80 kroner retur.
Inden 14 dage.

Kan biblioteksvæsnet sætte sådan en frist? (Og hvorfor sender de ikke bare
en check?)

ras

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-04-06 22:27

rasmus.carlsen skrev:

> [...]
> Inden 14 dage.

> Kan biblioteksvæsnet sætte sådan en frist?

Nej.

>(Og hvorfor sender de ikke bare en check?)

Formodentlig fordi det koster 50 kr. at få lavet en bankcheck.

--
Bertel

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 06-04-06 09:12

> Nej.

- ok, jeg henter nu bare knasterne men personligt ville jeg da have ønsket
mig at blot kunne stå på min "bibiliotekskonto" i tilfælde af andre for sent
afleverede sager.

> Formodentlig fordi det koster 50 kr. at få lavet en bankcheck.

- heh ja, men det må sgu også koste dem penge at sende mig brevet. Nå - det
er en helt anden snak.

ras

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-04-06 23:46

rasmus.carlsen skrev:

> [...]

Det koster 50 kr. *plus* deres interne udgifter.

> - heh ja, men det må sgu også koste dem penge at sende mig brevet.

Det koster kun deres interne udgifter (sekretærtid, papir og et
frimærke).

--
Bertel