Udskyde orlov som ledig ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-04-06 14:54

Hej NG.

Kan det passe at min kone ikke kan gemme et antal uge af hendes
barselsorlov da hun ikke har noget arbejde at vende tilbage til ?
Sådan har jeg forstået det ved at læse rundt på diverse a-kassers
hjemmesider, her et lille citat:

Hvis du er ledig
· Kan du ikke forlænge din barselsorlov
· Kan du ikke udskyde orloven og holde den senere
· Kan du ikke komme delvist tilbage i arbejde samtidig med du delvist
holder barsel

citat slut.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ann

Dato : 05-04-06 17:10

Hej Christian

Du kan læse mere i sygedagpengeloven fra § 11 § 18

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20040104729-REGL

og mere detaljeret i vejledningen som findes her:

http://www.adir.dk/extern/regler/pdf/vejl_080503_barselsorlov.pdf

mange hilsner
Ann

Fra : jones_net

Dato : 06-04-06 10:52

> [...]
>
>http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20040104729-REGL
>
>og mere detaljeret i vejledningen som findes her:

Som jeg læser det i 2. link på side 36/37, så kan der ikke udskydes noget,
hvis moderen er arbejdsløs.
Det passer også fint med det som spørgeren har fået at vide, og det, som min
hustru fik at vide for 2 år siden.

Men hvad så med faderen - hvorfor må han ikke udskyde noget, for så at
afholde det senere? Det synes jeg ikke der står noget om, men det var dét,
som vi fik at vide for 2 år siden...

/J

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-04-06 11:43

jones_net wrote:

> [...]
> hvis moderen er arbejdsløs.
> Det passer også fint med det som spørgeren har fået at vide, og det, som min

Min kone har fået af vide at hun godt kan udskyde 8 uger selv om hun
er arbejdsløs.
Det var kommunens dagpengekontor som sagde det.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk