må man det ... ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 04-04-06 15:42

Hej

Jeg har engang været ansat i en virksomhed hvori jeg udviklede nogle
produkter (software/hardware) til et bestemt projekt grundet en masse
turmult blev jeg afskedet og det software/hardware jeg arbejdede på blev
vraget og en anden løsning fra den virksomhed jeg arbejdede i blev valgt.

Jeg har aldrig skrevet under på nogen konkurrance klausul eller lignende og
var ansat som alm. funktionær på 6 måneders kontrakt.

Jeg har nu slået mig sammen med en konkurrent og har lavet et nyt system der
har de samme features, men er langt fra det samme rent teknisk som det
software jeg lavede under min tidligere ansættelse. må jeg kontakte min
tidligere arbejdsgivers kunde og tilbyde denne løsning sammen med
konkurrenten ? - ( konkurrenten har været tilbud opgaven tidligere men
afstod da de ikke havde den fornødne kapacitet til at løfte opgaven).

M.v.h
Lasse

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-04-06 21:53

Lasse Madsen wrote:
> [...]
> konkurrenten ? - ( konkurrenten har været tilbud opgaven tidligere men
> afstod da de ikke havde den fornødne kapacitet til at løfte opgaven).

Der tror jeg godtnok at du (måske) kan være på vej ud i seriøse
problemer... Du bruger/udnytter en meget specifik viden fra dit gamle
firma i dit nye forretningsforhold og den viden ville du ikke have haft
automatisk, da jeg går udfra at den viden om denne kunde ikke er frit
tilgængeligt og almindelig går jeg udfra...

Der er selvfølgeligt et bevis-spørgsmål, der skal diskuteres men sådan
frit fra hukommelsen syntes jeg også at kunne huske nogle tidsfrister på
f.eks. 1 år m.m. Inden jeg gider at undersøge noget af det dybere,
syntes jeg du skulle skrive hvad det er for en løsning og hvor lang tid
efter det gamle ansættelsesforhold der er gået...

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen