Førtidspension
Fra : dktekno

Dato : 04-04-06 14:41

Kan jeg få udbetalt min førtidspension til en schweizisk bankkonto?

Fra : Ann

Dato : 04-04-06 17:43

Hej

Din pension vil blive overført til din NemKonto - om du så kan få en
bank i Schweiz til at gøre din konto til din NemKonto må du spørge
dem om.

Du kan læse mere om NemKonto her:
http://www.nemkonto.dk/wo/1021300.asp

mange hilsner
Ann

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-04-06 19:03

Ann skrev:

> Din pension vil blive overført til din NemKonto - om du så kan få en
> bank i Schweiz til at gøre din konto til din NemKonto må du spørge
> dem om.

Internationale bankoverførsler koster i omegnen af 100 kr. Dem
får man næppe myndighederne eller den modtagende bank til at
dække.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 11-04-06 18:13

> Internationale bankoverførsler koster i omegnen af 100 kr. Dem
> får man næppe myndighederne eller den modtagende bank til at
> dække.

Lidt irellevant da Schweiz ikke er et EU-land, men alligevel: Overførsler
til et EU-land koster kun ca 15kr.
Kan man så få dem overført til Spanien f.ex.?

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 18:45

Leif Neland skrev:

> Lidt irellevant da Schweiz ikke er et EU-land, men alligevel: Overførsler
> til et EU-land koster kun ca 15kr.

Siden hvornår? For et års tid siden ville min bank have 100 kr.
for en overførsel til Sverige.

--
Bertel

Fra : O-V R:nen

Dato : 11-04-06 19:49

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> writes:

> Siden hvornår? For et års tid siden ville min bank have 100 kr.
> for en overførsel til Sverige.

Overførsler i euro, that is. Med de der zloty eller hvad I nu bruger i
Sverige og Danmark kan det koste hvad som helst. Og så lige juraen:
ifølge en EU-forordning (slå selv op) skal både det at sende og det at
modtage en bankoverførsel i euro koste det samme mellem to
medlemslande som en tilsvarende overførsel inden for et medlemsland.
Det er flere år siden det trådte i kraft.