er det her lovligt ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 03-04-06 03:03

jeghar gjort dette fan site til Bo Warming
http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/warming/Temp/TMP22768/preview.html
det kræver man har højtaler slået til sin pc for at det er
meningsfuldt og at man kan afspille flash

men billederne der er brugt ligger allerede på en hjemme side

så er der sprg om nils hausgaards sang - jeg er sikker på Hausgaard
vil synes den er brugt fornuftigt ....

men godt folk .... er der noget man kan sætte fingerene på ?
--
MvH
Bo M Mogensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-04-06 08:42

Den 03-04-06 04.03 skrev Bo M Mogensen følgende:

> så er der sprg om nils hausgaards sang - jeg er sikker på Hausgaard
> vil synes den er brugt fornuftigt ....
>
> men godt folk .... er der noget man kan sætte fingerene på ?

Hvis du ikke har tilladelse fra rettighedshaver - det gælder såvel
billeder som musikken - så overtræder du ophavsretten. Fotografen kan
sende dig en regning på nogle tusinde kroner per billede, og KODA, som
sikkert håndterer Hausgaards rettigheder kan også sende dig en pæn regning.

Ophavshaver bestemmer, om du må bruge materialet på hjememsiden. Mht.
til musikken er det normalt ikke noget problem at få lov, bare man
betaler for det. Du kan læse mere hos KODA:
http://www.koda.dk/kunder/find-din-branche/internet

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 03-04-06 14:20

On Mon, 03 Apr 2006 09:42:27 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Hvis du ikke har tilladelse fra rettighedshaver - det gælder såvel
>billeder som musikken - så overtræder du ophavsretten. Fotografen kan
>sende dig en regning på nogle tusinde kroner per billede

jeg husker det ikke eksakt men det kan ikke udelukkes at jeg selv tog
billederne - men ellers er de taget af nære venner så det skulle ikke
være noget problem

>, og KODA, som
>sikkert håndterer Hausgaards rettigheder kan også sende dig en pæn regning.

ja det er straks værre ....

> [...]
>til musikken er det normalt ikke noget problem at få lov, bare man
>betaler for det. Du kan læse mere hos KODA:

jeg vil tage kontakt til dem - men nu er det mest en joke hvilket
selvf ikke reder mig ud af de juridisk - men jeg piller siden ned igen
inden så længe.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-04-06 17:47

Bo M Mogensen wrote:
-snip-

> jeg husker det ikke eksakt men det kan ikke udelukkes at jeg selv tog
> billederne - men ellers er de taget af nære venner så det skulle ikke
> være noget problem

Er det BW på billederne?

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 03-04-06 20:34

On Mon, 03 Apr 2006 18:46:58 +0200, Martin Jørgensen
<unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

>Er det BW på billederne?

yes :)

Fra : Bettina Hansen

Dato : 04-04-06 10:05

Bo M Mogensen wrote:
> er der noget man kan sætte fingerene på ?

Bemærk at det som udgangspunkt ikke er tilladt at offentliggøre
portætbilleder uden samtykke - og det uanset om det er dig selv der har
ophavsretten eller ej.

Så med mindre du har BW's tilladelse til at bruge billederne på din side
kan du få nogle problemer.

Se f.eks. http://www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=584

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Henning Makholm

Dato : 04-04-06 12:45

Scripsit Bettina Hansen <bettina@chin.dk>

> Bemærk at det som udgangspunkt ikke er tilladt at offentliggøre
> portætbilleder uden samtykke - og det uanset om det er dig selv der
> har ophavsretten eller ej.

Det gælder _bestilte_ portrætbilleder.

--
Henning Makholm "Amanda, I'm a mad scientist!
Testing crazy things on myself and those

Fra : per christoffersen

Dato : 04-04-06 13:07

> Scripsit Bettina Hansen <bettina@chin.dk>

> Det gælder _bestilte_ portrætbilleder.

Efter ophavsretsloven, ja.
Men efter Persondataloven (Bettinas link) fsva. internetbrug gælder det alle
portrætbilleder.

/Per

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-04-06 15:42

On Tue, 4 Apr 2006 14:07:00 +0200, "per christoffersen"
<pc@NIXcomonto.dk> wrote:

>Efter ophavsretsloven, ja.
>Men efter Persondataloven (Bettinas link) fsva. internetbrug gælder det alle
>portrætbilleder.

nu er jeg ikke jurist så på rigsdansk - jeg råder over nogen billeder
af BW som jeg har fået forærenden af ham der har taget billederne -
billederne er taget med BW s samtygge og har ligget på en hjemmeside
der er frit tilgængelig for alle i årevis ... er der et problem eller
er der ikke et problem ?

indrømmet min "fan site" for BW måske nok er lidt grov hvor Nils
Hausgaard tager pis på ny nazisterne - men på den anden side så har BW
gentagene gange udtrygt sympati for disse så jeg kan ikke rigtigt se
problemet :0) ja det hele er selvf en joke .... men jeg var lidt i
tvil om det holdt

Fra : per christoffersen

Dato : 04-04-06 17:00

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcopp.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> billederne er taget med BW s samtygge og har ligget på en hjemmeside
> der er frit tilgængelig for alle i årevis ... er der et problem eller

Måske er der et problem.
Hvis du vil være helt sikker på at undgå probelemer, så får du en erklæring
fra alle de perosner der afbilledet om at de giver accept af din
offentliggørelse.
Denne accept kan de imidlertid til en hver tid tilbagekalde, og så må
billederne fjernes.

/Per

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-04-06 18:51

On Tue, 4 Apr 2006 18:00:08 +0200, "per christoffersen"
<pc@NIXcomonto.dk> wrote:

> [...]
>offentliggørelse.
>Denne accept kan de imidlertid til en hver tid tilbagekalde, og så må

hmm kan du ikke huske for nogen år siden der var der en pige på et
kolegia der havde ladet sig portatere i erotiske situatione nå det lå
så på et fælles net værk hvor der var en der snuppede det og lagde det
på en hjemme side hun sag søgte ham og tabte fordi det havde ligget på
et offentligt sted og siden kom op og blev kørende ...

Fra : per christoffersen

Dato : 05-04-06 08:56

> [...]
> på en hjemme side hun sag søgte ham og tabte fordi det havde ligget på
> et offentligt sted og siden kom op og blev kørende ...

Nej, det kan jeg ikke huske.
Men hvis du har noget mere konkret på den sag vil jeg da gerne forholde mig
til det.

/Per

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-04-06 22:16

On Wed, 5 Apr 2006 09:55:44 +0200, "per christoffersen"
<pc@NIXcomonto.dk> wrote:

>Nej, det kan jeg ikke huske.
>Men hvis du har noget mere konkret på den sag vil jeg da gerne forholde mig
>til det.

ahh det er længe siden ....siden eksistere med garenti ikke mere der
var en debat om det i dss men det kan godt være 5 år siden