Ny cykel - TDM 900
Fra : Torben Scheel

Dato : 19-06-06 10:29

Hej Prægtige MC-ister!

Jeg har fået mandat fra fruen til at indkøbe en ny MC til at efterfølge
min FJ1100 (yes!), og kærligheden er kastet på TDM900. Jeg er nået så
langt som til at reservere en, men da den står i Århus og jeg bor i
Hillerød sammenlagt med at jeg aldrig har prøvesiddet maskinen, er jeg
ikke helt nået til det punkt hvor jeg tør skrive under på en slutseddel.
(mine ben er for lange til CBR1000, og jeg sidder krampet på FJ'eren
- derfor er jeg ikke helt overbevist).

Hvis der er nogen der vil lade mig prøvesidde en TDM 900 fra 2002 eller
senere, kvitterer jeg gerne med en flaske rødvin, eller et antal flasker
af det fantastiske bryg fra Refsvindinge.

Godt og skidt om modellen og alternativer i prisklassen læses også med
stor interesse. Maskinen skal være velegnet til pendling, touring og
lidt sport, og altså passe til mine lange ben.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 19-06-06 10:43

> [...]
> Hillerød sammenlagt med at jeg aldrig har prøvesiddet maskinen, er jeg
> ikke helt nået til det punkt hvor jeg tør skrive under på en slutseddel.

Er der ikke nogen brugte i DBA til salg på sjælland - og hvis det er hos en
forhandler så skulle en prøvetur jo også være nemt ...
eller trevl motorcykelgalleri.dk www.dmcn.dk osv igennem for ejerene i
nærhedern. De fleste ejere vil sikkert gerne bruge lidt tid på at fortæller
om alle dens fortræffeligheder

Men sig bare til hvis du skal have hjælp til at få den på tværs af landet

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XTZ 750 Super Ténéré 1994 36Mm

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-06-06 10:52

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Godt og skidt om modellen og alternativer i prisklassen læses også med
> stor interesse. Maskinen skal være velegnet til pendling, touring og
> lidt sport, og altså passe til mine lange ben.

Hvad med Suzukis DL1000? Den er lidt i samme stil, og også temmelig
stor at se på. Jeg har dog aldrig prøvesiddet en, men den sag er jeg
sikker på at du kan klare hos fx Enghave Motor (de havde en stående da
jeg var forbi i lørdags).

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 15:05

Der er en del TDM ejere her: http://tdmxtz.kan.dk og på Touringnyts side kan
du se at "vi" (jeg har lige meldt mig til på siden, men det er ikke blevet
bekræftiget så de kender mig ikke endnu) mødes den sidste weekend i juni på
campen. Jeg kunne selvfølgelig godt remse alle fortræffeligheder på cyklen
op, men vil forcuserer på de negative, -det er sikkert dét du ikke har hørt
om endnu. Tjek iøvrigt anmeldelserne på dba.dk. Der er 2, fra før og efter
2002.

1: Den har det lidt svært ved lave omdrejninger og dermed ved lave
hastigheder. Løsningen er selvfølgelig at vælge lavt gear og høje
omdrejninger hvilket irriterer mig lidt når jeg køre bykørsel. Du får let en
følelse af at du sejtrækker den.

2: Gassen skal doseres meget fintfølende, især ved lave omdrejninger
omsættes gassen til effekt meget brat. Så den rette dosering når du skal
gasse lidt op fra lave omdrejninger er på millimeter. (Direkte benzin
indsprøjtning) Jeg har oplevet at bump på vejen kan medfører utilsigtet
effekt på baghjulet i den forbindelse. Omvendt kan motorbremsen også føles
"brat". Alt i alt en lidt rykken frem og tilbage ved bykørsel indtil du får
tæmmet den.

3: Jeg ved ikke hvordan det er med andre mc-er. Men passageren skal bestige
cykel som man bestiger en hest. Ellers vil man med sikkerhed brænde benene
på udstødningen. Dette pga. højden. Hvis der er læs på taskerne er det med
at spænde overarmene når der stiges på.

4: Spejlene kan i starten virke for små, men du vender dig til dem.

5: Den mangler centralstøttefod. Jeg købte og fik monteret én. Vinklingen er
imidlertid meget stejl og der skal kun et mindre puf til før den falder ned
!!!! Jeg efterlader aldrig min på ce ntralstøttefod uden opsyn. Til vinter
vil jeg kigge lidt på foden med en vinkelsliber i hånden. Den er iøvrigt ret
tung at få op på foden.

6: Vær opmærksom på koblingskablet, jeg har nu 3 gange strammet mit op pga.
høje mislyde under gearskift. Den er OK nu og gearskiftet virker
luksuriøst, -små stramme klik.
Den sidste opstramning skete med varm motor. Jeg er ikke i tvivl om, at der
er tale om meget små tolerancer.

7: Den køre ikke langt på literen hvis du tæver den eller køre stærkt på
motorvej eller i modvind osv. Men ved rolig kørsel 3000-4000 omdrejninger
triller den de 22km/l som den er opgivet til. Men som sagt, der skal ikke
meget til før den gode økonomi er ødelagt.

Lad ikke alt dette holde dig tilbage :) ,- det er en herre fed maskine og
skulle jeg handle i samme prisklasse imorgen ville jeg med sikkerhed købe en
ny TDM.

Bongo - TDM 900 2005 reg. i maj 2006 tidligere GS500 ejer.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 15:17

Jeg glemte det meget vigtige faktum: Jeg er 1,97m og jeg sidder godt, rigtig
godt på den. Det var faktisk det faktum der gjorde at jeg var meget venlig
stemt for den allerede da den på prøveturen trillede ud over kanstenen. Hvis
du handler brugt skal du vide at cyklerne fra før 2002 har en anden
ergonomi.

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-06-06 21:17

Bongo wrote:
> [...]
> om endnu. Tjek iøvrigt anmeldelserne på dba.dk. Der er 2, fra før og efter

Perfekt! De positive ord kan man finde allevegne. Ang. højde - jeg er
195cm og har l a n g e ben. Er du i nærheden af at få knæene i
karambolage med noget - med andre ord - udnytter du al pladsen i
tankudskæringen?

--
vh
Torben

Fra : Bongo

Dato : 19-06-06 21:29

>Er du i nærheden af at få knæene i
>karambolage med noget - med andre ord - udnytter du al pladsen i
>tankudskæringen?

Nææ, - det mener jeg ikke. Jeg tjekker på dét imorgen. Men tanktaskens
"flapper" kan nogle gange generer hvis den sidder langt fremme på tanken.
Men det er jo sikkert forskelligt fra taske til taske.

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-06-06 21:41

Bongo wrote:

> Nææ, - det mener jeg ikke. Jeg tjekker på dét imorgen. Men tanktaskens
> "flapper" kan nogle gange generer hvis den sidder langt fremme på tanken.
> Men det er jo sikkert forskelligt fra taske til taske.

OK - tak for assistancen

--
vh
Torben

Fra : Bongo

Dato : 19-06-06 21:44

> Er du i nærheden af at få knæene i karambolage med noget - med andre ord -
> udnytter du al pladsen i tankudskæringen?

Glemte en detalje mht. benstilling. Bemærk alu hylden til hælen bag
fodhvilerene
(http://www.presto-corp.jp/lineup/06_tdm900/06_tdm900_dnmb_l.jpg), den
sidder perfekt og medføre at du under kørsel sidder med tåspidserne på
fodhvileren og hælen på hylden. Passageren er ikke generet af at du har
hælen dér og det giver en dejlig afslappet kørestilling. Jeg må indrømme at
jeg er blevet lidt doven mht. brugen af bagbremsen fordi jeg ikke gider
flytte foden frem. Forbremsen er meget effektiv, den er adopteret fra R1 og
er temmelig bidsk. Ikke at den blokerer for et godt ord, den er nem nok at
doserer, den tager bare fat. :)

Fra : Bongo

Dato : 20-06-06 12:57

> Ang. højde - jeg er 195cm og har l a n g e ben. Er du i nærheden af at
> få knæene i karambolage med noget - med andre ord - udnytter du al pladsen
> i tankudskæringen?

Med fødderne på fodhvilerne er har jeg 5cm frirum over knæet og med hælene
på alu-hylden er der hele 10cm frirum.

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-06 13:54

Bongo wrote:

> Med fødderne på fodhvilerne er har jeg 5cm frirum over knæet og med hælene
> på alu-hylden er der hele 10cm frirum.

Takker! Jeg sender bestillingen afsted (tror jeg)..

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 20-06-06 14:24

> Takker! Jeg sender bestillingen afsted (tror jeg)..

Tag da over og se på den in-natura - den udgift er da ganske beskeden i
forhold til investeringens størrelse ...

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 19:54

Jeg er enig med Anders, du skal alligevel skrive under på en slutseddel.

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4497f755$0$84028$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-06 20:22

Bongo wrote:
> Jeg er enig med Anders, du skal alligevel skrive under på en slutseddel.

Jojo - jeg tager derover fredag, hvis arbejdet arter sig.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 20-06-06 20:52

> Jojo - jeg tager derover fredag, hvis arbejdet arter sig.

Og kommer du derover tidligt på dagen kan de sikkert også sagtens nå at
klargøre den og få plader på så du kan køre hjem ...

/A

Fra : Richard

Dato : 19-06-06 17:23

Torben Scheel wrote:

> Jeg har fået mandat fra fruen til at indkøbe en ny MC til at efterfølge
> min FJ1100 (yes!),

Hvad gjorde du dog ved hende, Torben

> [...]
> Hillerød sammenlagt med at jeg aldrig har prøvesiddet maskinen, er jeg
> ikke helt nået til det punkt hvor jeg tør skrive under på en slutseddel.

Er Varaderoen hos Masi Motor solgt? - nej, forstår godt din trang til en
TDM - når det nu ikke kan blive en V4 - og en spritny cykel

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-06 07:06

Richard wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
> Hvad gjorde du dog ved hende, Torben

I min alder er det nok at vise haven lidt opmærksomhed - man kunne ønske
at det var andet der skulle til

> Er Varaderoen hos Masi Motor solgt? - nej, forstår godt din trang til en
> TDM - når det nu ikke kan blive en V4 - og en spritny cykel

<homevoice>
MMMM - Varadeeero ...
</homevoice>

Idéen med den er at det ikke vil give mening at bruge særlig mange timer
på en spritny cykel under garanti (tag dén, Kløve ).

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-06 09:24

Torben Scheel wrote:
> <homevoice>
> MMMM - Varadeeero ...
> </homevoice>

Jeg bliver noget blød i knæene når jeg ser Varaderoen, men flere
(fornufts)argumenter taler imod :

- Jeg kan få en 1999 med 6 mdr's garanti til samme pris som en ny TDM
med 5 års garanti
- 1999 Varadero har 5 gear, og 2 stk. 51mm karburatorer der er ret
tørstige - TDM har 6 gear, benzinindsprøjtning og kat.
- 220kg vs. 190
- serviceuvenligt bremsesystem (link) med kritiseret bid

For Varadero :

- Den vækker følelser hos mig
- stensikkert høj nok
- ultra komfortabel
- det er en Honda
- flottere en TDM

Havde jeg råd til en nyere Varadero med 6 gear og indsprøjtning var der
ikke meget tvivl tilbage.

--
vh
Torben

Fra : Orla Pedersen

Dato : 20-06-06 11:01

Torben Scheel wrote:

> Havde jeg råd til en nyere Varadero med 6 gear og indsprøjtning var der
> ikke meget tvivl tilbage.

VTR er næsten samme motor, og med 6 gear.

På vores lille tur brugte jeg 6. gear på motorvejen mellem Hamborg og
grænsen :-/ ellers er det aldrig i brug.

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 17:33

> [...]

> stor interesse. Maskinen skal være velegnet til pendling, touring og lidt
> sport, og altså passe til mine lange ben.

Sq' sikkert en fin cykel, men få nu en med ABS ikke

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 18:03
Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-06 07:07

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Sq' sikkert en fin cykel, men få nu en med ABS ikke

Mjaeh - vistnok udsolgt allevegne

--
vh
Torben

Fra : Bongo

Dato : 20-06-06 12:55

De havde i maj en grå demo TDM med ABS hos KS-motor i vejle. Måske er den
der endnu.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-06-06 13:00

> De havde i maj en grå demo TDM med ABS hos KS-motor i vejle. Måske er den
> der endnu.

Skulle jeg have en fabriksny mc, ville jeg prioritere ABS højt. Systerne er
(ifølge tests i bla. motorrad) blevet rigtig gode og den dag man virkeligt
får brug for at kaste ankeret på underlag med ukednt friktion synes man nok
ikke merprisen var slem hvis det redder en røvtur ....

Ja - jeg har taget en røvtur pga en kikset nedbremsning. Sådan et forhjul
forsvinder meget hurtigt sidelæns under en blokade hvis balancen ikke er
100% lige på ....

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 22:04

Torben Scheel skrev i meddelelsen
<44966e63$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>...
>Hej Prægtige MC-ister!
>
>Jeg har fået mandat fra fruen til at indkøbe en ny MC til at efterfølge
>min FJ1100 (yes!), og kærligheden er kastet på TDM900.

Jamen dog, er FJ'en så træt ? God jagt !

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-06 07:02

Orla Pedersen wrote:

> Jamen dog, er FJ'en så træt ? God jagt !

Ja, man forstår det ikke - den har jo ligget og hvilet sig

Nej, den er nu ikke specielt træt - det er bare mængden af "sjove"
projekter der bør minimeres. Jeg er stadig ikke selv helt overbevist om
at det er en god idé - jeg har jo sportshjulsættet og R1 bremserne
liggende klar.. men på den anden side - det _kan_ jo være svært at sælge
maskinen til den rigtige pris, så måske bliver den i stalden en rum tid
endnu - ARGH - here he goes again

--
vh
Torben

Fra : CL

Dato : 20-06-06 15:57

> [...]
>rigtige pris, så måske bliver den i stalden en rum tid endnu - ARGH - here

Apropro sælge har du tænkt på at købe markedet for
sådanne en TDM´er er ret lille når du en gang bliver træt af den ?
( Som husker en her fra gruben der forsøgte at sælge en TDM 850
og det tog laaaaang tid) men selvfølgelig er det drømme cyklen
må man jo tage det med

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-06-06 06:22

CL wrote:

> [...]
> ( Som husker en her fra gruben der forsøgte at sælge en TDM 850
> og det tog laaaaang tid) men selvfølgelig er det drømme cyklen

Tak for indsparket - problemet er sådan set at der ikke findes en
mainstream, letomsættelig maskine der passer til mine behov - oftest er
det benlængden der stopper festen. En BMW er næste skridt, men _så_
gammel er jeg ikke endnu - spøg til side, BMW er _dyre_ og ikke
lettere at sælge IMHO. En stor Kawa ville være sjov, men priserne på dem
jeg kan lide er for høje til mit budget.

I virkeligheden er jeg meget i tvivl, for FJ'eren giver mig ikke
hovedpine over konstante reparationer - og en ompolstring af sædet er
nok det jeg _burde_ købe. Sammen men de moderne hjul og bremser der
venter i stakken kan den rigeligt opfylde mit behov. Hmm, jeg må bare
over og se om det bare er "kejserens nye klær".

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 21-06-06 12:12

> I virkeligheden er jeg meget i tvivl, for FJ'eren giver mig ikke hovedpine
> over konstante reparationer

Motoren er jo en opdatering af XTZ750'eren og den har ry som en der holder
.... Og en ny maskine med 5års garanti på bør der jo ikke opstå uforudsete
udgifter til...

> Hmm, jeg må bare over og se om det bare er "kejserens nye klær".

Du skrev jo ...

Efterfølge eller supplere ?

Den primære grund til at jeg kører xtz og ikke tdm med abs er nok prisen. En
"tilkørt" xtz koster jo noget under det halve ....

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-06-06 13:45

Anders Majland wrote:

> Motoren er jo en opdatering af XTZ750'eren og den har ry som en der holder
> ... Og en ny maskine med 5års garanti på bør der jo ikke opstå uforudsete
> udgifter til...

Næ - men 125kilo for at få "det samme" er også en sjat. Selv for en
friværdiMCist

Det er bare nærighedstrekanten der driller, I'll get over it - glæder
mig til den er slidt ligeså rund som samvittigheden

> Du skrev jo ...

> Efterfølge eller supplere ?

Mandatet siger efterfølge, men hvis den ikke kan sælges til en fornuftig
pris.. who knows.

> Den primære grund til at jeg kører xtz og ikke tdm med abs er nok prisen. En
> "tilkørt" xtz koster jo noget under det halve ....

Det udsagn borger vist for en god superpendlermaskine

Apropos - detdersens tørsumpsmøring, er det noget jeg skal bekymre mig om?

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 21-06-06 15:41

> Mandatet siger efterfølge, men hvis den ikke kan sælges til en fornuftig
> pris.. who knows.

Sålænge det ikke hedder at den gamle skal være solgt inden den nye må købes
(jeg har pt 3 motorcykler

> Det udsagn borger vist for en god superpendlermaskine

Jeg kan også godt lide 80'er designet på super tenere'en og har brugt 1,5 år
på at overbevise mig selv (og konen) om at jeg skulle have såden en. (Nok
til at hun til sidst sagde så køb da for h*****e den der står til salg du
allerede har været ude at se på ved roskilde). Jeg har også flere gange
været ligeved at få en på ebay, men så steg priserne da foråret kom.

> Apropos - detdersens tørsumpsmøring, er det noget jeg skal bekymre mig om?

Nej tværtimod - så længe der er oilie i tanken er der også olie nok til at
smørre med. Selvfølgelig bør man ikke kommer under min. mærket da olien så
nemmere kan blive for varm, men man risikerer ikke så let at oliepumpen
suger luft ved lav oliestand... Min XT600Z bruger olie når den skal lave
noget (Motoren har gået 50000km og den sveder også lidt fra bundpakning og
startmotordækslet ). Sådan ca 1,5dl per 1000km. Da den har 6000km i
skifteinterval plejer jeg at efetrfylde hver 2000km. Denne gang blev det så
til 3000km og der var plads til 1/2 liter til maks mærket ...

XTZ og TDM bør dog ikke have noget olieforbrug af betydning, men jeg har
ikke kørt nok på min xtz til at kunne udtale mig om det endnu.

Men det var lidt en opvågning efter den lille aprilia. Den har ikke haft et
målbart olieforbrug. Den har kun godt 1 liter olie i kredsløbet og selvom
den har gået 64000km har det aldrig været nødvendigt at efterfyldes - det
skiftes så også hver 6000km
--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988 87Mm & Yamaha XTZ 750 Super Ténéré 3LD6 1993

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 19:45

Da jeg hentede min TDM talte sælger, jeg og en anden TDM-ejer der var til
10.000km service om olieforbrug. TDM-ejeren fortalte at han havde efterfyldt
én gang siden 1000km servicen. ½L hvilket jo ikke er overvældende. Jeg har
lige tjekket min (3600km) og den er på 3/4 af max.

Fra : Armand

Dato : 22-06-06 01:37

Bongo skrev:
> Da jeg hentede min TDM talte sælger, jeg og en anden TDM-ejer der var til
> 10.000km service om olieforbrug. TDM-ejeren fortalte at han havde efterfyldt
> én gang siden 1000km servicen. ½L hvilket jo ikke er overvældende.

Ikke overvældende??
Det er da tværtom overvældende komfortabelt at kunne undgå efterfyldning
imellem service'ne, ligesom det giver en vis sikkerhed á man ikke kan
komme til at glemme at kontrollere/efterfylde :-|

Min tidligere GPZ900R havde passeret 90.000km førend der blev behov for
at efterfylde mellem service'ne opg en kammerat har efter 150.000km
endnu ikke prøvet det på sin VFR750 :-|

--
Armand.

Fra : CL

Dato : 21-06-06 22:16

> Apropos - detdersens tørsumpsmøring, er det noget jeg skal bekymre mig om?
>
> --
> vh
> Torben

Som jeg ser det har det flere fordele bla at olie kanalerne
altid er fyldt op= hurtigere olie ved de kritiske steder ved koldstart.
Og som der også bliver sagt tager den ikke skade af baghjulskørsel.
(hvis du skulle blive fristet)
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL(og en Honda XL 600 R med tørsump)

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 16:05

> men på den anden side - det _kan_ jo være svært at sælge maskinen til den
> rigtige pris, så måske bliver den i stalden en rum tid endnu - ARGH - here
> he goes again

Hemmm........ du kan jo altid tilbyde køberen, 3500-4000 til en omlakering

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-06 20:46

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Hemmm........ du kan jo altid tilbyde køberen, 3500-4000 til en omlakering

Ikke nødvendigt - patina, patina.

--
vh
Torben

Fra : pnyb

Dato : 20-06-06 11:23

Før du beslutter dig for TDM'en:
Prøv en V-Strom. Jeg er 196 cm, langbenet, og sidder rigtig godt på
min 650'er - specielt efter jeg nu har fået et 40 mm højere sæde på
(kan fås som Suzuki reservedel). Man sidder også rigtig godt som
passager.

Fra : Orla Pedersen

Dato : 20-06-06 14:18

pnyb wrote:

> Før du beslutter dig for TDM'en:

Jamen jeg skal ikke have hverken TDM, Varadero, eller V-ström

Jeg ville ikke kunne nå jorden på nogen af dem

mvh
Orla
VTR-fie

Fra : Anders Majland

Dato : 20-06-06 14:25

> Jeg ville ikke kunne nå jorden på nogen af dem

Troede også at de var til at køre på

/A

Fra : Orla Pedersen

Dato : 20-06-06 14:51

Anders Majland wrote:

> Troede også at de var til at køre på

Ohh ! Og så en Apollo affyringsrampe, så jeg kan stige på ;-D

mvh
Orla

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-06-06 14:48

Torben Scheel wrote:
> Hej Prægtige MC-ister!

Jeg har skrevet slutseddel på Franz Kroon's sidste (der var 3 inde og
ville købe den i går - men jeg havde reserveret den ). Den hentes i
næste uge.

Tak til alle for forslag og svar - V-Strom var for dyr og Varadero alt
for dyr. Også på driftsomkostninger. Og jeg er oven i købet begyndt at
vænne mig til udseendet af TDM'en

At jeg sidder bedre på den end nogen anden MC jeg har prøvet giver også
nogle "punkte" i gigt/lumbago alderen Herligt at Yamaha har
fremstillet en MC til _mig_.

Så skal jeg til at tilpasse den mine ønsker :
- OEM sidetaskesæt bestilt på ebay - 1500,- billigere en DK
- McCoi bestilling under opsejling (tak for beretningerne, Anders -
ellers var det blevet Scottoiler)
- Alarmbestilling under opsejling - den har heldigvis startspærre fra
fabrikken
- Der er desværre kun lys i én forlygte ved nærlys (samme paraboler, men
forskellige spejle) - kan iflg. www.carpe-tdm.net kun løses med at sætte
lys i fjernlygten (med begrænset effekt) - Øv!
- Høj vindskærm overvejes når jeg har kørt lidt
- Centerstøtte fravalgt (OEM 2400,-)

Som om det gav mere tid at købe ny MC - doh!

--
vh
Torben FJ1100 '84 / TDM900 '05

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 19:33

> Jeg har skrevet slutseddel på Franz Kroon's sidste (der var 3 inde og
> ville købe den i går - men jeg havde reserveret den ). Den hentes i
> næste uge.

Tillykke-tillykke

> Tak til alle for forslag og svar - V-Strom var for dyr og Varadero alt for
> dyr. Også på driftsomkostninger. Og jeg er oven i købet begyndt at vænne
> mig til udseendet af TDM'en

Hwa, snakker du om den er da fed, bevares den mangler kardan træk, men
ellers er den sq' da helt OK

> At jeg sidder bedre på den end nogen anden MC jeg har prøvet giver også
> nogle "punkte" i gigt/lumbago alderen Herligt at Yamaha har
> fremstillet en MC til _mig_.

Ja , dåbsattesten, kan vi ikk' rende fra :-/

> Som om det gav mere tid at købe ny MC - doh!

He-he..........

Fra : Peter

Dato : 10-07-06 00:46

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har skrevet slutseddel på Franz Kroon's sidste (der var 3 inde og
> ville købe den i går - men jeg havde reserveret den ). Den hentes i
> næste uge.

Stort tillykke med TDM'en

Jeg håber den er vindstabil samt har sidestøttekontakt

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-07-06 07:30

Peter wrote:

> Stort tillykke med TDM'en

Takker

> Jeg håber den er vindstabil samt har sidestøttekontakt

Begge kan bekræftes FJ'eren er jo også blevet meget bedre til første
disciplin efter jeg spændte kronrørslejerne - Doh..

Jeg så dig i øvrigt næsten helt ude i Hampen for nogen tid siden - jeg
var en af cykeltosserne med liggecykel - jeg havde desværre ikke tid til
at hilse på - vi var igang med et DM.

--
vh
Torben - der nok skal sende billederne fra Harzenturen..

Fra : Peter

Dato : 10-07-06 11:09

> Begge kan bekræftes FJ'eren er jo også blevet meget bedre til første
> disciplin efter jeg spændte kronrørslejerne - Doh..

Det synes jeg vi havde oppe at vende i Harzen, men du afviste det blankt

> Jeg så dig i øvrigt næsten helt ude i Hampen for nogen tid siden - jeg var
> en af cykeltosserne med liggecykel - jeg havde desværre ikke tid til at
> hilse på - vi var igang med et DM.

Jeg så dig ikke, men det kan du heller ikke forvente når du maskerer dig med
en trædecykel

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 10:05

> vh
> Torben - der nok skal sende billederne fra Harzenturen..

Kunne det være dig jeg så et glimt af d. 11-7 i et højresving ved en
bro/dæmning i området Altenau ? Jeg holdt på en sort TDM og min søn
(bagsædet) råbte og sparkede: "En dansk TDM, en dansk TDM". Desværre har
broen du var på vej ud på lysreguleret færdselsretning så jeg kunne ikke
umiddelbart vende.

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-07-06 07:19

Bongo wrote:

> [...]
> (bagsædet) råbte og sparkede: "En dansk TDM, en dansk TDM". Desværre har
> broen du var på vej ud på lysreguleret færdselsretning så jeg kunne ikke

Nixen - Harzenturen foregik på denne :
http://www.dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=989&pid=9909 (og på et
tidligere tidspunkt)

Men jeg er frisk på at gentage turen på TDM'en næste år

--
vh
Torben - nu med egne billeder :