underlige tal
Fra : Kim

Dato : 18-06-06 21:28

Når jeg spiller er der begyndt at komme nogle tal øverst i højre
hjørne inde i spillene som kører op og ned.
Det er på alle spillene.
Nogen der ved hvad det er ?

Mvh Kim
ATI Radeon 9500 Pro
Catalyst ver 5,7

Fra : Ding-Dong

Dato : 18-06-06 21:37

Kim skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvad det er ?
Kører du evt. med fraps som starter op når du tænder for din maskine?
Hvis ja så er det din FPS som den viser.
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Kim

Dato : 18-06-06 21:47

"Ding-Dong" <viper_1337@hotmail.com> skrev i
> Kører du evt. med fraps som starter op når du tænder for din maskine?

Aner det ikke.
Hvor kan man se og evt slå det fra henne ?

Har været inde i egenskaber for skærm men kan ikke se det nogle steder.

Mvh Kim

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 19-06-06 06:08

Kim <no@way.dk> skrev i
4495bc41$0$15784$14726298@news.sunsite.dk :
> [...]
>
> Aner det ikke.
> Hvor kan man se og evt slå det fra henne ?
>
> Har været inde i egenskaber for skærm men kan ikke se det nogle

Fraps er et installeret program, ikke en del af windows.
Hvis det starter op sammen med windows, ligger der en genvej
til programmet i "Startup" folderen i start-menuen.
(Hedder den mon "opstart" på dansk?)
Fjern genvejen.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : kenzo

Dato : 19-06-06 09:22

> (Hedder den mon "opstart" på dansk?)

Ikkr opstart ........ kun start

Fra : SB

Dato : 19-06-06 21:33

"kenzo" <kenzo21FJERN @sol.dk> skrev i en meddelelse

> Ikkr opstart ........ kun start

Gad vide hvad det egentlig er for et spil vi snakker om her?

Søren

Fra : Kim

Dato : 20-06-06 21:13

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev
> Gad vide hvad det egentlig er for et spil vi snakker om her?

Jeg spiller pt:
Half-Life 2 Episode One
Homeworld2
Far Cry
The Chronicles of Riddick - Escape From Butcher Bay
Tomb Raider - Legend
Battlefield 2

Nu er de tal gået væk :)
Men et andet problem er at når jeg spiller Far Cry ( og kun FarCry )
så fryser spillet efter 5-10 minutter, det har det ikke gjort før,
og det med samme system som nu:

ASUS P4P800 SE- Intel 865PE Chipset
Intel® Pentium® 4 Processor Clock Speed 2.8 GHz
CPU Cooler Zalman Model: CNPS 7700
Sapphire ATI Radeon 9500 Pro ATLANTIS, 128MB DDR-ram
Grafic Card Cooler Zalman VGA VF700-Cu (AlCu)
2* 512 MB PC3200 DDR RAM Modul Navn Kingston K
Strømforsyning NorthQ NQ4001EX - 140mm Fan installed
1 * 40 + 1 * 80 Seagate Barracuda IV 7200 rpm
Samsung 160 Gb Sata2
Creative SoundBlaster Audigy Player,
DVD Brænder AOpen DUW1608/ARR
DVD Brænder Samsung CD/DVDV TSH552U
Kabinet Antec PlusView 1000AMG SOHO File Server

Jeg kører med en Catalyst 6.5 Windows XP driver og
har eller ikke problemer med at programmer fryser ellers.

Nogen der kunne komme med et bud på hvordan man kunne
finde ud af hvad der er galt ?

Mvh Kim

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 21-06-06 13:46

"Kim" <no@way.dk> wrote in news:44985761$0$15783$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> har eller ikke problemer med at programmer fryser ellers.
>
> Nogen der kunne komme med et bud på hvordan man kunne

Det kunne være det sædvanlige Radeon-problem. Prøv at slå Fastwrites
til og fra og sæt AGP-speed ned til 2x eller 4x. Det har hjulpet mange.

Jeg oplevede det selv i præcis FarCry (og cmr2k5).

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Kim

Dato : 21-06-06 18:20

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev
> Det kunne være det sædvanlige Radeon-problem. Prøv at slå Fastwrites
> til og fra og sæt AGP-speed ned til 2x eller 4x. Det har hjulpet mange.
>
> Jeg oplevede det selv i præcis FarCry (og cmr2k5).

Hey Lars.
Hvor gør jeg det henne, Fastwrites til og fra, inde i bios, egenskaber
for skærm eller inde i spillet ?

Nemmere at spørge ind at lede som besat ;)

AGP-speed kan jeg åbenbart kun sætte ned til 4x.

Mht skærmens opdateringshastighed står min til 75 Hertz.
Hvad ville være bedst her evt ?

Der er godt nok mange indstillinger inde i " egenskaber for skærm "
hvis man skal have styr på dem alle.

Mvh Kim

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 22-06-06 06:39

"Kim" <no@way.dk> wrote in news:4499803c$0$15789$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvor gør jeg det henne, Fastwrites til og fra, inde i bios, egenskaber
> for skærm eller inde i spillet ?

Jeg bruger det udmærkede (læs: superfede) lille program ATI tray tools
hvor det hele kan indstilles. (under hardware / smartgart).

> Nemmere at spørge ind at lede som besat ;)

Det er jo det usenet er der for :D

> AGP-speed kan jeg åbenbart kun sætte ned til 4x.

hmm ja det kan jeg også se at jeg kan - 8x, 4x og off.

> Mht skærmens opdateringshastighed står min til 75 Hertz.
> Hvad ville være bedst her evt ?

Selve skærmen følger vel bare det dit grafikkort sender ud... Jo
flere frames jo mere kræves der. Jeg kører som regel også 75.

> Der er godt nok mange indstillinger inde i " egenskaber for skærm "
> hvis man skal have styr på dem alle.

igen... ATI tray tools http://www.guru3d.com/article/atitraytools/189/

Det er _så_ meget nemmere at overskue. Og så er der alle de fede ting
som trinløs lys/farve/gammekorrektion med hotkeys, nem overclocking og
meget nemmere styring af flere displays (skønt når man bruger den til
film på projektoren).

Det skal så lige siges at siden jeg installerede seneste drivere fra
ATI og er begyndt at bruge ATT, har jeg ikke haft problemet. Hvilken
af tingene det skyldes er jeg for doven til at finde ud af - nyder
bare at der ikke er crashes mere :)

/hilsner

Fra : Kim

Dato : 22-06-06 20:59

> [...]
> ATI og er begyndt at bruge ATT, har jeg ikke haft problemet. Hvilken
> af tingene det skyldes er jeg for doven til at finde ud af - nyder

Findes der en tweaks guide med ATI Tray Tools så man kan
få sit grafikkort til at spille lidt mere uden risiko ?

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 21-06-06 18:52

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev
> Det kunne være det sædvanlige Radeon-problem. Prøv at slå Fastwrites
> til og fra

kan man det med alle MB ?
Er der ikke noget med at bundkortet skal understøtte det for at
man kan slå det fra inde i bios ?

jeg tror ikke mit P4P800S SE kan måske
http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=12&l3=29&model=172&modelmenu=1

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 19-06-06 20:34

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev
> Fraps er et installeret program, ikke en del af windows.
> Hvis det starter op sammen med windows, ligger der en genvej
> til programmet i "Startup" folderen i start-menuen.
> (Hedder den mon "opstart" på dansk?)

Det ligger der ikke.
Jeg er ikke newbie indefor spil og ved at jeg ikke bevist har installeret
et såkaldt Fraps program ikke med vilje.
Det eneste der lå i Startup" folderen er Adobe Acrobat Speed Launcher
som nu er fjernet.

Der ligger heller ikke noget der ikke skal være der i Tilføj Fjerne
programmer.

Har nu deaktiveret lidt mere inde i MsConfig for at se om det hjælper.

Mvh Kim