/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ny forgaffel og 20 grader varmere...
Fra : Mikael Jørgensen


Dato : 18-06-06 21:10

Hey all...

Så fik jeg endelig skiftet min forgaffel, skiftet kåber og tank og svejset
udstødningen tæt igen... Det hele blev lavet og det ser rigtigt godt ud.
Jeg mangler dog stadigvæk den nederste kåbe som ikke har været monteret
hele sæsonen.

Men motorens olie bliver cirka 20 grader varmere. Jeg bruger et termometer
fra louis og den viste cirka 60 gradere de første 5000 km men nu viser den
pluselig 80... Jeg ved ikke hvor præcist det er i forhold til den rigtige
temperatur men det er vel stadigvæk en forskel på 20 grader. Så meget jeg
kan mærke det i skinnebenene...

Det eneste jeg kan komme i tanke om som vi gjorde var at løsne køleren fra
dens holdere, og vippe den 90 grader op natten over for at svejse
udstødningen. Vi spartlede også det ene rør til køleren med fiberspartel
da udstødningen gik på og skrabte på røret så vi håbede det kunne hjælpe
lidt indtil jeg fik købt et nyt rør.

Biken er en GSX-R 750 fra 1990, luft olie kølet.

Mvh og på forhånd tak for hjælpen
Mikael Jørgensen.


 
 
Jacob Bunk Nielsen (19-06-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 19-06-06 10:50

mikjo@websigners.dk (Mikael Jørgensen) writes:

> Men motorens olie bliver cirka 20 grader varmere. Jeg bruger et termometer
> fra louis og den viste cirka 60 gradere de første 5000 km men nu viser den
> pluselig 80... Jeg ved ikke hvor præcist det er i forhold til den rigtige
> temperatur men det er vel stadigvæk en forskel på 20 grader. Så meget jeg
> kan mærke det i skinnebenene...

80 grader er tæt på optimalt, så det er helt fint. Måske har du lagt
mærke til at det er blevet sommer siden du sidst målte på den? Det kan
nemt gøre forskellen på om den bliver 60 eller 80 grader ved normal
kørsel.

> Biken er en GSX-R 750 fra 1990, luft olie kølet.

Min gamle Bandit, som jo har en motor der minder enormt meget om din
GSX-R 750 havde også svært ved at blive rigtig varm i ydersæsonen.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Mikael Jørgensen (19-06-2006)
Kommentar
Fra : Mikael Jørgensen


Dato : 19-06-06 18:05

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> mikjo@websigners.dk (Mikael Jørgensen) writes:

>> Men motorens olie bliver cirka 20 grader varmere. Jeg bruger et termometer
>> fra louis og den viste cirka 60 gradere de første 5000 km men nu viser den
>> pluselig 80... Jeg ved ikke hvor præcist det er i forhold til den rigtige
>> temperatur men det er vel stadigvæk en forskel på 20 grader. Så meget jeg
>> kan mærke det i skinnebenene...

> 80 grader er tæt på optimalt, så det er helt fint. Måske har du lagt
> mærke til at det er blevet sommer siden du sidst målte på den? Det kan
> nemt gøre forskellen på om den bliver 60 eller 80 grader ved normal
> kørsel.

>> Biken er en GSX-R 750 fra 1990, luft olie kølet.

> Min gamle Bandit, som jo har en motor der minder enormt meget om din
> GSX-R 750 havde også svært ved at blive rigtig varm i ydersæsonen.

Hey!
Det som undre mig er bare at om fredagen da jeg kørte derned blev den ik
en grad over det sted som viser 60 på viseren, men dagen efter og siden
runder den altid 80...


Claus Rittig (19-06-2006)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-06-06 18:56

"Mikael "Jørgensen"" <mikjo@websigners.dk> skrev i en meddelelse
news:e76lf2$kem$1@abbeden.bunk.cc...

> Det som undre mig er bare at om fredagen da jeg kørte derned blev den ik
> en grad over det sted som viser 60 på viseren, men dagen efter og siden
> runder den altid 80...

Det der oliekøler system, er det noget der skal udluftes, for at fungere?
Mine KTM'er skulle lænes ned i 45 grader for at køleren kunne udluftes, og
glemte man det, virkede vandkøleren elendigt, kan det være noget lignende?
Du har vel vippet køleren en del, kan der være en luftboble der hindrer
gennemstrømingen?

Rittig



Mikael Jørgensen (20-06-2006)
Kommentar
Fra : Mikael Jørgensen


Dato : 20-06-06 21:13

Claus Rittig wrote:

> "Mikael "Jørgensen"" <mikjo@websigners.dk> skrev i en meddelelse
> news:e76lf2$kem$1@abbeden.bunk.cc...

>> Det som undre mig er bare at om fredagen da jeg kørte derned blev den ik
>> en grad over det sted som viser 60 på viseren, men dagen efter og siden
>> runder den altid 80...

> Det der oliekøler system, er det noget der skal udluftes, for at fungere?
> Mine KTM'er skulle lænes ned i 45 grader for at køleren kunne udluftes, og
> glemte man det, virkede vandkøleren elendigt, kan det være noget lignende?
> Du har vel vippet køleren en del, kan der være en luftboble der hindrer
> gennemstrømingen?

> Rittig

Hey!
Interessant teori du har, men jeg mener kun at have vippet den fra bunden
og op i 90 grader uden at røre ved slanger eller noget og så spændt fast
igen bagefter...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408537
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste