Er det lovligt. Bagerste blinklys.
Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-06-06 20:30

Så forleden en MC med anderøvssæde.
På stykket bag selve sædet, der hvor det snævrer
ind til lige at passe til en baglygte, var der på hver
side placeret et blinklys. Glasset var plant med
"anderøven".
Det var/er så godt som umuligt at se, medmindre
man befinder sig ude på siden hvortil der blinkes.
(altså skråt bagude).
Kan det virkelig være muligt at få den slags synet?
Hvis man står lige bagved er jeg overbevist om at
man skal vide der blinkes for at kunne se det

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-06 21:22

"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> wrote in news:_Nhlg.83$XT1.46
@news.get2net.dk:

> [...]
> Hvis man står lige bagved er jeg overbevist om at
> man skal vide der blinkes for at kunne se det

der står helt klare regler for montering at lys/lygter i
"detailforeskrifter for motorkøretøjer". søg og du skal finde !

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-06 21:26

Andersen [3650] wrote:
> [...]
> Hvis man står lige bagved er jeg overbevist om at
> man skal vide der blinkes for at kunne se det

Jeg syntes at have læst herinde for nyligt, at der skal være 18cm mellem
de to blinkers, det er der ikke i det jeg læser herover - ellers fatter
jeg minus? ;)

--
Kind Regards,

Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö C

Cell. +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12

http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://RateMySite.dk - Er dit website hot eller not?
http://freelance4u.dk - CV and referances
http://NerdLab.dk - Webudvikling

Fra : Ken Sørensen

Dato : 18-06-06 22:16

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej - må man spørge hvilken mc det sad på?

/Ken
Hornet '04

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-06-06 17:25

"Ken Sørensen" <ken_s123@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej - må man spørge hvilken mc det sad på?

Ja se det fik jeg ikke fat i.
Meeeen jeg så sq et nyt tilfælde idag.
En Ducati, men på dennes anderøv sad de ovenpå
og med max 10 cm i mellem sig. I dette tilfælde skal
man sidde i en meget lav bil for ikke at kunne se
blinkene. Fik ikke set den eksakte model, men har
reg. nr. Måske en fra Ducati kender den så