Hvordan steger man bedst et kyllingebryst
Fra : Ditte

Dato : 18-06-06 16:09

Hej

Jeg vil lave en salat med kyllinge stykker, og skal derfor stege et
kyllingebryst. Hvordan gøres det bedst? Helt eller i tern? På en meget
varm Jamie Oliver grill pande, eller på en alm. gastrolux pande?

--
Mvh. Ditte
Fjern -- ved direkte svar

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-06-06 16:14

On Sun, 18 Jun 2006 17:09:03 +0200
Ditte <ditte@--tamuin.dk> wrote:

> [...]
> kyllingebryst. Hvordan gøres det bedst? Helt eller i tern? På en
> meget varm Jamie Oliver grill pande, eller på en alm. gastrolux pande?

Jeg ville koge det i en godt krydret boullion og helt klart hel (også
selv om du steger den). Når den så er kogt/stegt og er kølet lidt
ville jeg rive kyllingen i stykker med hænderne så det bliver lækre
trevlede stykker - ser efter min mening langt bedre ud i en salat

Fra : Hauge

Dato : 18-06-06 16:22

Hej
Ditte wrote:
> Jeg vil lave en salat med kyllinge stykker, og skal derfor stege et
> kyllingebryst. Hvordan gøres det bedst? Helt eller i tern? På en meget
> varm Jamie Oliver grill pande, eller på en alm. gastrolux pande?

Jeg plejer at stege dem hele på min varme Ikea pande
Så bliver de udskårne stykker langt saftigere, end hvis de bliver stegt
i tern.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060618152200@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 19-06-06 09:38

Kim Schulz <kim@schulz.dk> den 18. juni 2006 kl. 17:14 +0100 skrev:
> [...]
>ville jeg rive kyllingen i stykker med hænderne så det bliver lækre
>trevlede stykker - ser efter min mening langt bedre ud i en salat

Samme her - har du ikke boullion, så smid nogle løg og andre rodfrugter
ned i vandet sammen med brystet.

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : Ditte

Dato : 19-06-06 16:58

Ditte frembragte:
> [...]
> kyllingebryst. Hvordan gøres det bedst? Helt eller i tern? På en meget varm
> Jamie Oliver grill pande, eller på en alm. gastrolux pande?

Tak for hjælpen

Det endte med at det blev stegt på grill panden, og efter afkøling blev
det revet i stykker med fingrene, blev lækkert og saftigt.
Må prøve at koge dem engang. Kunne forestille mig, at det også bliver
saftigt på denne måde.

--
Mvh. Ditte
Fjern -- ved direkte svar