En af den slags dage ... (mest B&S ?)
Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-06 11:25

Ca 8:30 kommer avisen og det er jo et "passende" tidspunkt at komme ud af
fjerene. Så over med kaffen og ud efter avisen - Den var dog lidt amputeret
da kun omkring halvdelen var leveret - når jeg fik reklameret og satte mig
med kaffe og avis.

Så kom min kone - "vaskemaskinen vil ikke pumpe vand ud og jeg har tømt
trevlesien". Så efter at have tømt koppen hentede jeg værktøjskassen og
kiggede på den. Det viste sig at nogle trevler havde sat omkring akseln på
pumpen og efterhånden lavet tilstrækkelig modstand til at blokere pumpen

Tilbage til kaffe og avis og læse de sektioner der nu var kommet. Detnæst
var det blevet midt på formiddagen og hvis græsplænen skulle slås i denne
uge var det nok en ide at komme igang inden det blev for vamt.

Jeg nåede at slå græs en tre kvarters tid inden det pludselig lød som om en
havde heldt møtrikker i motoren - Jeg stopper den asap og efterfølgende er
den helt blokeret (troede ellers at jeg måske bare have ramt noget med kniv
/ skærmn så det ramte mod hinanden....

Med en topnøgle kunne jeg så god dreje få motoren "løs" men der var absolut
ingen kompression tilbage Og det er jo nok tvivlsomt om det kan betale
sig at rep'e på en 12hk B&S I/C motor fra omkring 1988 .... Btw der var
olie på den - og den var endda skiftet her i foråret...

Så nogen der kender noget til nogen der gør i salg af brugte B&S motorer ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Max

Dato : 18-06-06 11:42

Hej Anders

> Så nogen der kender noget til nogen der gør i salg af brugte B&S
> motorer ?

Hvor i verden bor du ?

Mvh Max

Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-06 11:56

> Hvor i verden bor du ?

9632 Møldrup

Fra : Max

Dato : 18-06-06 12:06

Hej Anders

> 9632 Møldrup

Jeg kendte en mulighed i 8700, men det er nok for
langt væk. Det er sikkert også lige så billigt at købe
en brugt maskine som en brugt motor. Kik i telefon
bogen efter maskinsliberier og lignende steder, det
er dem der ofte hat den slags.

Mvh Max

Fra : Aksel

Dato : 18-06-06 21:15

> [...]
> Btw der var olie på den - og den var endda skiftet her i foråret...
>
> Så nogen der kender noget til nogen der gør i salg af brugte B&S motorer ?

Amerikanerne kalder det en 100 timers motor.

Hilsen Aksel