1/4 mursten på net ??
Fra : Ukendt

Dato : 18-06-06 11:10

Hej.

Jeg har lagt mærke til at min nabo har en pudset garage hvorpå der udenpå er
limet mursten look'a'like uden på, hvad er det ?? og hvor kan det købes, jeg
har selv en pudset mur og kunne godt tænke mig at det lignede mursten der
sad der.

Håber der er een der ved hvad jeg mener/tænker på.

Jeg forestiller mig det er lidt ligesom som de små mosaik sten man kan købe
som fliser hvor de sidder på et net.

--
/MVH. Thomas

Fra : Thomas

Dato : 18-06-06 11:22

"Thomas Olsen" <thomas(at)alleen39(dot)dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg forestiller mig det er lidt ligesom som de små mosaik sten man kan
> købe som fliser hvor de sidder på et net.

Hvad med at spørge naboen...?

/Ths

Fra : Max

Dato : 18-06-06 11:40

Hej Thomas

Min nabo har falske sandsten på huset, det er sten der
bare er meget tynde der er limet på huset og fuget. Den
slags laves også med tynde teglsten.

Jeg har aldrig set det på net som mosaik.

Mvh Max

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 18-06-06 13:53

"Thomas Olsen" <thomas(at)alleen39(dot)dk> skrev i en meddelelse

De hedder murstensskaller og er ikke på net limes op og fuges hvis de
stadig kan fåes.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 19-06-06 14:49

Stig Rasmussen wrote:
> "Thomas Olsen" <thomas(at)alleen39(dot)dk> skrev i en meddelelse
>
> De hedder murstensskaller og er ikke på net limes op og fuges
> hvis de stadig kan fåes.

Jeg troede at de hed 'petringer'.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 21:01

Hej Og tak for svarene.

> Jeg troede at de hed 'petringer'.

Jeg søgte på petringer og op dukkede en hjemmeside, hvor både petringer og
skaller var

Petringer:
240X58X71

Skaller
240X22X71
eller
228X10X55

Jeg havde håbet på at de kunne være leveret på net, for jeg havde en ide om
at jeg også kunne bruge det til min skorsten.

Den ser ikke for godt ud og fugerne skal også skiftes, og det med nettet
kunne måske spare lidt arbejde, hvis man kunne vikle skorstenen ind i sådan
et net også bare fuge den ud.

Nå, jeg må finde ud af hvad det så bliver om skorstenen skal bygges op igen
eller den bare skal pudses op.

/Mange tak for hjælpen, Thomas.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 20-06-06 10:04

"Thomas Olsen" <thomas(at)alleen39(dot)dk> skrev i en meddelelse
> Hej Og tak for svarene.

Krads fugerne ud i 3-4 cm dybde med fugefræser spænd net om
skorstenen
spænd net omkring og puds med 35/65 maxit færdigmørtel blandes med
vand.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 20-06-06 18:38

> [...]
sådan
> et net også bare fuge den ud.
>
> Nå, jeg må finde ud af hvad det så bliver om skorstenen skal bygges op

Tjek lige skorsten inden du køber ind - den kan værre end du tror hvis du
kun har set den fra jorden af. Ærgeligt hvis den viser sig at kunne pilles
ned med de bare næver.

Jacob

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 20-06-06 09:54

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
derfor navnet, idag nemmere at skærer med maskine