/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Øv, det blev en kort tur, del II
Fra : Ukendt


Dato : 17-06-06 16:31

Jeg postede tidligere på ugen, at jeg havde problemer med at
kaburatoren.

Jeg har i dag afmonteret og renset kaburatoren, og af den benzin jeg
tappede ud af svømmerhuset, var ca 30% vand.
Tilsvarende mængde var der når jeg tappede et glas fra reservetanken,
men intet at se med benzinhanen i "ON" position. Så jeg tappede af fra
"ON" i en dunk, og fra "RES" i en anden. Jeg vil skyde på at jeg har
tappet 0.5-0.75 liter vand af.

Desuden har jeg skiftet indsugningsmembraner, da de gamle ikke lukkede
helt. Og jeg er gået fra NGK BR9ES til BR8ES, da hele tilden har syntes
den sodede tændrøret til. Pudsigt nok, så foreskriver Yamaha selv et
DPR8EA, selv om det har et for ille gevind ??

Resultatet at den går meget mere jævnt, og at den er nemmere at starte.

Så nu skal vi bare have lidt solskin igen

Pas på jer selv derude, de andre gør de ikke !!

 
 
Ulvir (17-06-2006)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 17-06-06 19:39

Rasmus TDR "lightburner" wrote:

> Jeg vil skyde på at jeg har
> tappet 0.5-0.75 liter vand af...

Hvor fanden kom det fra?




Ukendt (17-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-06-06 20:59

"Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote in news:44944c51$0$27604
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Rasmus TDR "lightburner" wrote:
>
>> Jeg vil skyde på at jeg har
>> tappet 0.5-0.75 liter vand af...
>
> Hvor fanden kom det fra?
>
>
>
>

Jeg har kun haft maskinen siden påske, så jeg må være dig svar skyldig. Men
mon ikke det er tidligere tiders ejere, som ikke har været så flink til at
tømme tanken ?

Ukendt (18-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-06-06 21:32

"Rasmus TDR \"lightburner\"" <bumbum> wrote in
news:Xns97E5B2366BC9Arwotdcspacedk@62.243.74.162:

> Jeg postede tidligere på ugen, at jeg havde problemer med at
> kaburatoren.
>
> Jeg har i dag afmonteret og renset kaburatoren, og af den benzin jeg
> tappede ud af svømmerhuset, var ca 30% vand.
> Tilsvarende mængde var der når jeg tappede et glas fra reservetanken,
> men intet at se med benzinhanen i "ON" position. Så jeg tappede af fra
> "ON" i en dunk, og fra "RES" i en anden. Jeg vil skyde på at jeg har
> tappet 0.5-0.75 liter vand af.
>
> Desuden har jeg skiftet indsugningsmembraner, da de gamle ikke lukkede
> helt. Og jeg er gået fra NGK BR9ES til BR8ES, da hele tilden har
> syntes den sodede tændrøret til. Pudsigt nok, så foreskriver Yamaha
> selv et DPR8EA, selv om det har et for ille gevind ??
>
> Resultatet at den går meget mere jævnt, og at den er nemmere at
> starte.
>
> Så nu skal vi bare have lidt solskin igen
>
> Pas på jer selv derude, de andre gør de ikke !!

Jeg døjer stadig med hakken/firtakten mellem 4000-5500 rpm. Nogle som
har en guide til trinmning af en delorto PHBH 28 vs ? jeg syntes jeg har
stillet frem og tilbage på luft skrugen, uden dog at kunne komme det
helt til livs !

Ukendt (19-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-06 14:49

"Rasmus TDR \"lightburner\"" <bumbum> wrote in
news:Xns97E6E557C3590rwotdcspacedk@62.243.74.162:

> "Rasmus TDR \"lightburner\"" <bumbum> wrote in
> news:Xns97E5B2366BC9Arwotdcspacedk@62.243.74.162:
>
>> Jeg postede tidligere på ugen, at jeg havde problemer med at
>> kaburatoren.
>>
>> Jeg har i dag afmonteret og renset kaburatoren, og af den benzin jeg
>> tappede ud af svømmerhuset, var ca 30% vand.
>> Tilsvarende mængde var der når jeg tappede et glas fra reservetanken,
>> men intet at se med benzinhanen i "ON" position. Så jeg tappede af
fra
>> "ON" i en dunk, og fra "RES" i en anden. Jeg vil skyde på at jeg har
>> tappet 0.5-0.75 liter vand af.
>>
>> Desuden har jeg skiftet indsugningsmembraner, da de gamle ikke
lukkede
>> helt. Og jeg er gået fra NGK BR9ES til BR8ES, da hele tilden har
>> syntes den sodede tændrøret til. Pudsigt nok, så foreskriver Yamaha
>> selv et DPR8EA, selv om det har et for ille gevind ??
>>
>> Resultatet at den går meget mere jævnt, og at den er nemmere at
>> starte.
>>
>> Så nu skal vi bare have lidt solskin igen
>>
>> Pas på jer selv derude, de andre gør de ikke !!
>
> Jeg døjer stadig med hakken/firtakten mellem 4000-5500 rpm. Nogle som
> har en guide til trinmning af en delorto PHBH 28 vs ? jeg syntes jeg
har
> stillet frem og tilbage på luft skrugen, uden dog at kunne komme det
> helt til livs !


Sidste nyt: kørte ca. 50 km i lørdags, uden problemer. Jeg kørte også,
uden problemer, på arbejde (7,5km) i morges.
Men på vej hjem (efter ca 5km.), begynder den at drukne igen, suk.
Når hjem i indkørslen og stopper den, hvorefter benzinen igen pisser ud
af overløbet på kaburatoren .-(

Nu prøver jeg med et nyt benzinfilter, hjælper dette ikke, må jeg prøve
at udskifte svømmerventilen....

Alle gode råd, modtages med kyshånd !!!

Futte & Co. (19-06-2006)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 19-06-06 16:38

Rasmus TDR "lightburner" wrote:

>>>
>>>Jeg har i dag afmonteret og renset kaburatoren, og af den benzin jeg
>>>tappede ud af svømmerhuset, var ca 30% vand.
>>>Tilsvarende mængde var der når jeg tappede et glas fra reservetanken,
>>>men intet at se med benzinhanen i "ON" position. Så jeg tappede af
>
> fra
>
>>>"ON" i en dunk, og fra "RES" i en anden. Jeg vil skyde på at jeg har
>>>tappet 0.5-0.75 liter vand af.
>>>

>
>
> Sidste nyt: kørte ca. 50 km i lørdags, uden problemer. Jeg kørte også,
> uden problemer, på arbejde (7,5km) i morges.
> Men på vej hjem (efter ca 5km.), begynder den at drukne igen, suk.
> Når hjem i indkørslen og stopper den, hvorefter benzinen igen pisser ud
> af overløbet på kaburatoren .-(
>
> Nu prøver jeg med et nyt benzinfilter, hjælper dette ikke, må jeg prøve
> at udskifte svømmerventilen....
>
> Alle gode råd, modtages med kyshånd !!!

karburatorsprit er det eneste der får fjernet vandet i din tank.
Spritten gør at vandet kan komme gennem karburator.
Din svømmer kunne kigges efter i sømmene, måske udskiftes. Det samme med
svømmerventilnålen
Benzinfilteret kan ikke forhindre vand i at løbe til karburator.

--

Jørgen, Brøndby , http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er
Triumph Bonneville 1969, naturligvis

Ukendt (19-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-06 19:04

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote in news:ddae0
$4496c4a3$3e3d8b9d$23811@news.arrownet.dk:


>
> karburatorsprit er det eneste der får fjernet vandet i din tank.
> Spritten gør at vandet kan komme gennem karburator.
> Din svømmer kunne kigges efter i sømmene, måske udskiftes. Det samme med
> svømmerventilnålen
> Benzinfilteret kan ikke forhindre vand i at løbe til karburator.
>

Jeg skyllede tanken igennem med en ½ liter sprit, inden genopfyldning.
Desuden kører jeg på bio95, i håbet om at komme vandet til livs.

Jeg har ikke kunne se/høre/føle fejl på svømmer eller ventil. samt at
saømmerhøjden er ok.

Futte & Co. (19-06-2006)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 19-06-06 19:34

Rasmus TDR "lightburner" wrote:

>
> Jeg skyllede tanken igennem med en ½ liter sprit, inden genopfyldning.

Havde du benzinhanen afmonteret, eller hvordan sikrede du at du fik al
skidtet skyldet ud ?

> Desuden kører jeg på bio95, i håbet om at komme vandet til livs.

Prøv at blande karburatorsprit i benzinen. Skift leverandør af benzin,
det er før set at visse stationer havde en hel del vand i deres tankanlæg.

> Jeg har ikke kunne se/høre/føle fejl på svømmer eller ventil. samt at
> saømmerhøjden er ok.

Pil skidtet fra hinanden, rens det grundigt, saml det igen. Det er
sikkert fyldt med snask fra din tank.

--

Jørgen, Brøndby , http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er
Triumph Bonneville 1969, naturligvis

Ukendt (19-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-06 20:02

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote in
news:64534$4496edec$3e3d8b9d$5621@news.arrownet.dk:


>
> Pil skidtet fra hinanden, rens det grundigt, saml det igen. Det er
> sikkert fyldt med snask fra din tank.
>

De to gange jag har haft afmonteret og adskildt kaburatoren, har der ikke
været noget viddere snavs i den.

Men jeg vil da prøve en anden tank, og se om det hjælper ! Man kunne jo
være heldig

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste