Mystik program ved opstart
Fra : Niels

Dato : 17-06-06 15:30

Hej med jer

Måske er jeg ikke i den rigtige gruppe , men så skriv venligst hvor jeg skal
hen med mit spørgsmål.

Jeg har et par pc'er med windows XP home, samt Trend antivirus og firewall.

Men på den ene starter der nu et program der hedder noget med 32server eller
32svr. Jeg kan ikke nå at se navnet og når jeg kigger i joblistenunder
processor er der heller ikke noget som ligner navnet.

Det kommer i en "commandpromt" når man starter pc'en men ikke hvis man
genstarter.

Mine to andre pc'er med samme opsætning sker der ikke dette på.
Det skal siges den PC der sker på, pludselig også havde slået firewall fra
og kom med en besked om at købe et bestemt program. Jeg fjernede de ting jeg
kunne med programmer fra spywarefri.dk men kan ikke få den sidste her væk.
Jeg er bange for det kan være noget fildeling eller lignende.

Har nogen et forslag til hvordan jeg kan komme videre med at finde ud af
hvad det er ?

Med venlig hilsen
Niels

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-06-06 07:26

In article <_lUkg.67$kl6.28@news.get2net.dk>, Niels wrote:
> [...]
> Jeg er bange for det kan være noget fildeling eller lignende.
>
> Har nogen et forslag til hvordan jeg kan komme videre med at finde ud af

Spybot Search&Destroy fra www.safer-networking.org
AdAware

de kan som regel lokalisere det. Jeg ville også scanne maskinen med
rootkit revealer fra sysinternals. De har også et værktøj der tillader
dig at disable alle de komponenter der tarter ved opstart.

Har lige selv været turen igennem med en Winodws maskine der kom på
Internet. Det kan de ikke tåle, ihvertfald ikke uden at være bag en
router/firewall.

Nu er den patchet op til SP2 med nyeste patches + personlig firewall,
opdateret AV, Spybot TeaTimer + IE protection. Så nu er den rimelig
brugbar på Internet. Nu skal jeg bare have brugerne til at anvende
Firefox.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)