|
| Info om Honda cmx 450 Rebel? Fra : Allan Bojesen |
Dato : 17-06-06 15:06 |
|
Hej
Er på jagt efter en chopperting til fruen, efter sønnike har beslaglagt
Babygixeren. Har kraftigt overvejet en Honda vt500c, men er faldet over den
"store" Rebel som et muligvis udmærket alternativ. Vibeke er ligeglad med om
cylinderne står på tværs eller på langs Det jeg umiddelbart syntes
trækker ned i forhold til vt'eren er kædetræk og luftkøling.
Er der nogle der har positive eller negative bemærkninger/erfaringer om
modellen - eller bare generelle betragtninger?
Allan Bojesen
CBR1000F
XL600RM
| |
Armand (17-06-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-06-06 15:48 |
|
Allan Bojesen skrev:
> Hej
>
> Er på jagt efter en chopperting til fruen, efter sønnike har beslaglagt
> Babygixeren. Har kraftigt overvejet en Honda vt500c, men er faldet over den
> "store" Rebel som et muligvis udmærket alternativ. Vibeke er ligeglad med om
> cylinderne står på tværs eller på langs Det jeg umiddelbart syntes
> trækker ned i forhold til vt'eren er kædetræk og luftkøling.
>
> Er der nogle der har positive eller negative bemærkninger/erfaringer om
> modellen - eller bare generelle betragtninger?
Motormæssigt er det den 6-ventilede 360° 400/450 twin som efterhånden er
blevet brugt i alskens modeller!
--
Armand.
| |
lhm (17-06-2006)
| Kommentar Fra : lhm |
Dato : 17-06-06 17:28 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:44941605$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Allan Bojesen skrev:
>> Hej
>>
>> Er på jagt efter en chopperting til fruen, efter sønnike har beslaglagt
>> Babygixeren. Har kraftigt overvejet en Honda vt500c, men er faldet over
>> den
>> "store" Rebel som et muligvis udmærket alternativ. Vibeke er ligeglad med
>> om
>> cylinderne står på tværs eller på langs Det jeg umiddelbart syntes
>> trækker ned i forhold til vt'eren er kædetræk og luftkøling.
>>
>> Er der nogle der har positive eller negative bemærkninger/erfaringer om
>> modellen - eller bare generelle betragtninger?
Jeg har haft en 450 Rebel som min første MC i et par måneder nu og er meget
tilfreds. Kører godt og har på trods af lille motor kraft nok til at man
også kan holde ud at være to på. Reservedele skulle efter sigende være til
at skaffe, da motoren er anvendt i flere modeller, som Armand også skriver.
Som du selv nævner kunne man måske ønske sig et kardantræk, men kæden er jo
et begrænset problem. Skriv endelig i gruppen, hvis der er noget du vil
vide. jeg kan nok også hjælpe med en indscannet brugermanual. En prøvetur
kan vi nok også klare (Århus)
> Motormæssigt er det den 6-ventilede 360° 400/450 twin som efterhånden er
> blevet brugt i alskens modeller!
>
> --
> Armand.
Mener du ikke 4-ventilede? Ellers forklar venligst. Min tekniske viden er
yderst begrænset.
lhm
| |
Allan Bojesen (17-06-2006)
| Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 17-06-06 17:54 |
|
"lhm" <lhm@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
news:44942d8a$0$74086$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg har haft en 450 Rebel som min første MC i et par måneder nu og er
meget
> tilfreds. Kører godt og har på trods af lille motor kraft nok til at man
> også kan holde ud at være to på. Reservedele skulle efter sigende være til
> at skaffe, da motoren er anvendt i flere modeller, som Armand også
skriver.
> Som du selv nævner kunne man måske ønske sig et kardantræk, men kæden er
jo
> et begrænset problem. Skriv endelig i gruppen, hvis der er noget du vil
> vide. jeg kan nok også hjælpe med en indscannet brugermanual. En prøvetur
> kan vi nok også klare (Århus)
Tak for dit input - lyder jo rimeligt positivt. Har du en ide om hvor mange
hk den har? Har set opgivelser på både 35 (udroslet) og 45 hk.
Det er godt muligt jeg vil benytte mig af dit tilbud om en prøvetur, om ikke
andet og komme forbi og se tingen live. (Solbjerg).
Allan
| |
lhm (17-06-2006)
| Kommentar Fra : lhm |
Dato : 17-06-06 18:08 |
|
"Allan Bojesen" <allan@NOSPAMdkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:44943399$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "lhm" <lhm@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> news:44942d8a$0$74086$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Jeg har haft en 450 Rebel som min første MC i et par måneder nu og er
> meget
>> tilfreds. Kører godt og har på trods af lille motor kraft nok til at man
>> også kan holde ud at være to på. Reservedele skulle efter sigende være
>> til
>> at skaffe, da motoren er anvendt i flere modeller, som Armand også
> skriver.
>> Som du selv nævner kunne man måske ønske sig et kardantræk, men kæden er
> jo
>> et begrænset problem. Skriv endelig i gruppen, hvis der er noget du vil
>> vide. jeg kan nok også hjælpe med en indscannet brugermanual. En prøvetur
>> kan vi nok også klare (Århus)
>
> Tak for dit input - lyder jo rimeligt positivt. Har du en ide om hvor
> mange
> hk den har? Har set opgivelser på både 35 (udroslet) og 45 hk.
> Det er godt muligt jeg vil benytte mig af dit tilbud om en prøvetur, om
> ikke
> andet og komme forbi og se tingen live. (Solbjerg).
>
> Allan
>
Opgivet til 43 hk, men jeg har også set nogen, der hævdede 50. Jeg tror på
de 43 og glæder mig over dem.
lhm
| |
Armand (18-06-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-06-06 11:05 |
|
lhm skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>
>
>> Motormæssigt er det den 6-ventilede 360° 400/450 twin som efterhånden er
>> blevet brugt i alskens modeller!
>
> Mener du ikke 4-ventilede? Ellers forklar venligst. Min tekniske viden er
> yderst begrænset.
Det er ligesom hvorledes indfaldsvinklen er:
En fireventilet firecylindret motor er en 16-ventilet" - Hondas 400/450
twin er to cylindre á hver tre ventiler (to indsugnings- og én
udstæødnings-)!
--
Armand.
| |
BoA (18-06-2006)
| Kommentar Fra : BoA |
Dato : 18-06-06 22:42 |
|
lhm skrev:
KLIP...
Skriv endelig i gruppen, hvis der er noget du vil
> vide. jeg kan nok også hjælpe med en indscannet brugermanual.
>
> lhm
..........
Hej Ihm !
Jeg vil blive meget, meget glad hvis du ville
sende mig en kopi af den indscannede brugermanual
da jeg slet ikke har nogen form for
dokumentation til min kones Rebel 450.
Med bedste hilsner
fra
BoA
Mail to: boaFJERNESboa@tiscali.dk
| |
lhm (19-06-2006)
| Kommentar Fra : lhm |
Dato : 19-06-06 22:07 |
|
"BoA" <boaFJERNESboa@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:WMjlg.100$854.70@news.get2net.dk...
> lhm skrev:
> KLIP...
> Skriv endelig i gruppen, hvis der er noget du vil
>> vide. jeg kan nok også hjælpe med en indscannet brugermanual. lhm
> .........
>
> Hej Ihm !
> Jeg vil blive meget, meget glad hvis du ville sende mig en kopi af den
> indscannede brugermanual da jeg slet ikke har nogen form for dokumentation
> til min kones Rebel 450.
>
> Med bedste hilsner
> fra
> BoA
>
> Mail to: boaFJERNESboa@tiscali.dk
Er afsendt!
| |
lhm (17-06-2006)
| Kommentar Fra : lhm |
Dato : 17-06-06 17:44 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:44941605$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Allan Bojesen skrev:
>> Hej
>>
>> Er på jagt efter en chopperting til fruen, efter sønnike har beslaglagt
>> Babygixeren. Har kraftigt overvejet en Honda vt500c, men er faldet over
>> den
>> "store" Rebel som et muligvis udmærket alternativ. Vibeke er ligeglad med
>> om
>> cylinderne står på tværs eller på langs Det jeg umiddelbart syntes
>> trækker ned i forhold til vt'eren er kædetræk og luftkøling.
>>
>> Er der nogle der har positive eller negative bemærkninger/erfaringer om
>> modellen - eller bare generelle betragtninger?
Jeg har haft en 450 Rebel som min første MC i et par måneder nu og er meget
tilfreds. Kører godt og har på trods af lille motor kraft nok til at man
også kan holde ud at være to på. Reservedele skulle efter sigende være til
at skaffe, da motoren er anvendt i flere modeller, som Armand også skriver.
Som du selv nævner kunne man måske ønske sig et kardantræk, men kæden er jo
et begrænset problem. Skriv endelig i gruppen, hvis der er noget du vil
vide. jeg kan nok også hjælpe med en indscannet brugermanual. En prøvetur
kan vi nok også klare (Århus)
> Motormæssigt er det den 6-ventilede 360° 400/450 twin som efterhånden er
> blevet brugt i alskens modeller!
>
> --
> Armand.
Mener du ikke 4-ventilede? Ellers forklar venligst. Min tekniske viden er
yderst begrænset, men jeg troede kun der var 4 ventiler.
lhm
..
| |
Richard (17-06-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 17-06-06 20:59 |
|
lhm wrote:
>> Motormæssigt er det den 6-ventilede 360° 400/450 twin som efterhånden er
>> blevet brugt i alskens modeller!
> Mener du ikke 4-ventilede? Ellers forklar venligst. Min tekniske viden er
> yderst begrænset, men jeg troede kun der var 4 ventiler.
Nej, den er god nok: To indsugnings- og en enkelt udstødningsventil pr.
cylinder. Fordelen er bl.a. et større areal i indsugningskanalen i den
kritiske overgang til topstykket/cylinderen, hvorved motoren kan opnå
bedre fyldning af gasblanding og dermed højere ydelse og eller bedre
benzinøkonomi
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (18-06-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-06-06 11:10 |
|
Richard skrev:
> lhm wrote:
>
>>> Motormæssigt er det den 6-ventilede 360° 400/450 twin som efterhånden
>>> er blevet brugt i alskens modeller!
>
>> Mener du ikke 4-ventilede? Ellers forklar venligst. Min tekniske viden er
>> yderst begrænset, men jeg troede kun der var 4 ventiler.
>
> Nej, den er god nok: To indsugnings- og en enkelt udstødningsventil pr.
> cylinder. Fordelen er bl.a. et større areal i indsugningskanalen i den
> kritiske overgang til topstykket/cylinderen, hvorved motoren kan opnå
> bedre fyldning af gasblanding og dermed højere ydelse og eller bedre
> benzinøkonomi
>
Det er sådan set en halvredder af en fireventiler: Udstødningen har ikke
nær så stort et problem med at slippe af med gasserne, eftersom der er
et godt overtryk i cylinderen efter forbrænding og kan langt lettere
klare sig med én ventil end indsugningen der højest kan suge med "fuld
vacuum" á -1bar.
Det er forøvrigt samme argument der gør at turbo hhv. kompressor
-ladning ligger lige til højrefoden!
--
Armand.
| |
Allan Bojesen (17-06-2006)
| Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 17-06-06 17:49 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:44941605$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Motormæssigt er det den 6-ventilede 360° 400/450 twin som efterhånden er
> blevet brugt i alskens modeller!
Det vil sige en paralleltwin, hvor stemplerne er i samme højde?
Allan
| |
Richard (17-06-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 17-06-06 20:52 |
|
Allan Bojesen wrote:
>> Motormæssigt er det den 6-ventilede 360° 400/450 twin som efterhånden er
>> blevet brugt i alskens modeller!
> Det vil sige en paralleltwin, hvor stemplerne er i samme højde?
Ja, de følges op og ned, side ved side, og skiftes til at tænde
--
Richard pade, Sorgenfri, DK
| |
Richard (17-06-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 17-06-06 20:40 |
|
Armand wrote:
> Allan Bojesen skrev:
>> Er der nogle der har positive eller negative bemærkninger/erfaringer om
>> modellen - eller bare generelle betragtninger?
> Motormæssigt er det den 6-ventilede 360° 400/450 twin som efterhånden er
> blevet brugt i alskens modeller!
Vel også som den 350-motor i CB350S, som bl.a. UK fik i stedet for vores
hæderkronede 450er
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
BoA (18-06-2006)
| Kommentar Fra : BoA |
Dato : 18-06-06 22:33 |
|
Allan Bojesen skrev:
> Hej
>
> Er på jagt efter en chopperting til fruen, efter sønnike har beslaglagt
> Babygixeren. Har kraftigt overvejet en Honda vt500c, men er faldet over den
> "store" Rebel som et muligvis udmærket alternativ. Vibeke er ligeglad med om
> cylinderne står på tværs eller på langs Det jeg umiddelbart syntes
> trækker ned i forhold til vt'eren er kædetræk og luftkøling.
>
> Er der nogle der har positive eller negative bemærkninger/erfaringer om
> modellen - eller bare generelle betragtninger?
>
> Allan Bojesen
> CBR1000F
> XL600RM
>
>
Hej Allan !
Min kone har for kort tid siden fået en cmx 450,
som hun er meget glad for. Hun er ikke ret høj, og
denne model har en af de laveste sædehøjder
overhovedet. Derudover er det en meget pålidelig
og velfungerende maskine, der nok har en anelse
træge køreegenskaber(chopper), men tilgengæld er
utroligt stabil.
Den vækker megen opmærksomhed når hun kommer
kørende på den - mange tror vist at det er en
mini-harley.
Med hensyn til reservedele er det rigtigt at motor
og gearkasse stort set er de samme som til fx
cb450 nighthawk, men resten af maskinen er
speciel, og ikke helt let at få stumper til. Den
ultimative kilde er "Jack's Cycle & Salvage" i
Florida. Se på: www.rebelcatalog.com
Med bedste hilsner
fra
BoA
| |
Jesper Pedersen (19-06-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 19-06-06 11:07 |
|
BoA wrote:
> Allan Bojesen skrev:
>> Hej
>>
>> Er på jagt efter en chopperting til fruen, efter sønnike har beslaglagt
>> Babygixeren. Har kraftigt overvejet en Honda vt500c, men er faldet over den
>> "store" Rebel som et muligvis udmærket alternativ. Vibeke er ligeglad med om
>> cylinderne står på tværs eller på langs Det jeg umiddelbart syntes
>> trækker ned i forhold til vt'eren er kædetræk og luftkøling.
>>
>> Er der nogle der har positive eller negative bemærkninger/erfaringer om
>> modellen - eller bare generelle betragtninger?
>>
>> Allan Bojesen
>> CBR1000F
>> XL600RM
>>
>>
> Hej Allan !
> Min kone har for kort tid siden fået en cmx 450,
> som hun er meget glad for. Hun er ikke ret høj, og
> denne model har en af de laveste sædehøjder
> overhovedet. Derudover er det en meget pålidelig
> og velfungerende maskine, der nok har en anelse
> træge køreegenskaber(chopper), men tilgengæld er
> utroligt stabil.
> Den vækker megen opmærksomhed når hun kommer
> kørende på den - mange tror vist at det er en
> mini-harley.
Ja den med miniharley prøvede jeg også dengang vi havde en Rebel 450 i
huset
Ifølge rygter, måtte Honda også stoppe med produktionen af 80'er
Rebel'erne fordi nogle fyre fra Milwauke truede med at lægge sag en pga.
design og lyd...
Men ellers er der masser af info her:
http://surfmaine.com/rebel/
Jeg siger, go for it
/
Jesper
| |
Ulvir (19-06-2006)
| Kommentar Fra : Ulvir |
Dato : 19-06-06 14:53 |
| | |
|
|