Cappucinomaskine??
Fra : Jette

Dato : 17-06-06 09:24

Hej. Har tidligere spurgt til erfaringer med espressomaskiner, men mente
faktisk maskiner til at lave cappucino med. Har de maskiner, man nu kan
købe, nok bar til at lave mælkeskummet? Havde engang sådan en lille
Krups.... den duede ikke. Der var ikke nok damp på. Er der nogle, der har
prøvet den kande, som laver både kaffe og mælkeskum i en omgang? Bliver det
vellykket eller ...?
vh. Jette

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 17-06-06 11:18

Jette skrev:
> [...]
> købe, nok bar til at lave mælkeskummet? Havde engang sådan en lille
> Krups.... den duede ikke. Der var ikke nok damp på.

Mon ikke det afhænger kraftigt af maskinen. Kig en maskine ud og
læs anmeldelserne grundigt.

> Er der nogle, der har
> prøvet den kande, som laver både kaffe og mælkeskum i en omgang? Bliver det
> vellykket eller ...?

Der findes en del kander, men mon ikke du kan finde en anmeldelse på
CoffeeGeek?

<http://www.coffeegeek.com/reviews/accessories/steaming_tools>

De har også gode råd vedrørende mælkeskumning på standardfacon.

<http://www.coffeegeek.com/guides/frothingguide>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Max

Dato : 17-06-06 18:02

Hej Jette

> nogle, der har prøvet den kande, som laver både kaffe og mælkeskum i
> en omgang? Bliver det vellykket eller ...?

Den såkaldte Mukka Express er blevet rosende omtalt en del
gange her i gruppen

http://kaffemekka.dk/default.asp?Action=Details&Item=230

Den kan fåes billigere.

Mvh Max

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 17-06-06 19:49

Max skrev:
> Hej Jette

> Den såkaldte Mukka Express er blevet rosende omtalt en del
> [...]

Man kan se den i disse videoer fra producenten Bialetti:

<http://www.bialettishop.com/MukkaMain.htm>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Erling Hansen

Dato : 01-11-06 19:41

Jens Axel Søgaard <usenet@soegaard.net> wrote:

> Man kan se den i disse videoer fra producenten Bialetti:
>
> <http://www.bialettishop.com/MukkaMain.htm>

Nu er der ikke nogen af indlæggene som viser, at vedkommende har haft
succes med Mukka Express. Så jeg kan ikke spørge nogen, om de er
smedemestre eller brydere. Jeg købte en Mukka - og kunne slet ikke få
den til at virke - hver eneste gang løb det dampende vand ud mellem
nederste og øverste halvdel. Så sendte jeg Mukka'en retur til Italien,
og de søde mennesker sendte mig en ny - med samme resultat: Enten er jeg
så ulideligt slap at jeg ikke kan skrue dem sammen, eller også er det
fordi jeg bruger elektrisk opvarmning. I hvert fald røg den nyeste
Mukka i affaldsposen i forgårs.
Mvh
Erling

Fra : Max

Dato : 01-11-06 20:14

Hej Erling

> eller også er det fordi jeg bruger elektrisk opvarmning. I hvert
> fald røg den nyeste Mukka i affaldsposen i forgårs.

En skam, jeg ville da godt have budt på den.

--
Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 01-11-06 20:18

"Erling Hansen" <email@domain.com> wrote in message

> Nu er der ikke nogen af indlæggene som viser, at vedkommende har haft
> succes med Mukka Express.

Jonas Kofoed gav den da rosende ord med på vejen, og jeg selv ligeså. Jeg
har yderligere foræret 3 bort, og alle er glade for den.

Min erfaring er, at den virker rigtig godt, men iflg det vedlagte
informationsmateriale skal man åbenbart være hysterisk forsigtig med ikke at
få kaffe til at liggge på kanten af den "skål" kaffen ligger i, når man
skruer den sammen, da den ellers vil blive utæt.

--

Padre
Inventor of the Plonkificator 3600 wih twin, strontium-enforced,

Fra : Peter Marcher

Dato : 02-11-06 16:15

Min virker også fint. Det er dog ikke på niveau med min Ascaso, men ok.
Mvh Peter