Oldtidstema i computerspil?
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 17-06-06 04:21

Jeg har en sær fetish: Oldtid. Virkelig old-oldtid. Jo ældre et eller andet
scenarie er, jo bedre, om det så er film eller spil, etc. Alt der foregår i
istid, stenalder, bronzealder, osv.er lige mig. (Samtidig med at det helst
skal være underholdende.)

Hvad computerspil findes der derude med oldtidstema? Min favorit har hidtil
været en citybuilderpakke med bl.a. Caesar III, Master of Olympus og Rise of
the Middle Kingdom. Et spil som Populous (remaket) og de ældste scenarier i
Empire Earth fik jeg også meget ud af.

Er der flere spil derude med oldtidsindhold? Rome Total War er for langt
fremme i historien i denne her sammenhæng! (Selv om det er et feeeeedt
spil.)

Fra : Mikael Schøler

Dato : 17-06-06 09:42

C. H. Engelbrecht wrote:
> [...]
>
> Er der flere spil derude med oldtidsindhold? Rome Total War er for langt
> fremme i historien i denne her sammenhæng! (Selv om det er et feeeeedt

Tja der er vel serierne Age of Empires og Age of Wonders (tror jeg det
hedder). Civilization er også et godt bud.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 17-06-06 12:52

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tja der er vel serierne Age of Empires og Age of Wonders (tror jeg det
> hedder). Civilization er også et godt bud.

Nå ja, selvfølgelig. Dem har jeg også haft spillet op og ned.

Andre? Fps eller strategi, lige fedt.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 17-06-06 13:27

C. H. Engelbrecht wrote:
> "Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nå ja, selvfølgelig. Dem har jeg også haft spillet op og ned.
>
> Andre? Fps eller strategi, lige fedt.

Hmm Thief serien er vel lidt i den årgang. Heroes of Might and Magic er
måske en anelse for fantasy-præget..

Der er et nyt fremme. Rise of Nations: Rise of Legends.. måske noget?

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 17-06-06 21:08

> Hmm Thief serien er vel lidt i den årgang. Heroes of Might and Magic er
> måske en anelse for fantasy-præget..

Thief, siger du? Det har jeg hørt godt om. Det var værd at kigge nærmere på.

Ser på nettet at Thief Dark Project kan fås ned til en halvtredser. (Hvis
der er en serie starter jeg helst med det første.) Nogen der evt. kender
butikker i Storkøbenhavn der har den stående til den pris?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 17-06-06 22:42

C. H. Engelbrecht wrote:
> [...]
> der er en serie starter jeg helst med det første.) Nogen der evt. kender
> butikker i Storkøbenhavn der har den stående til den pris?

Mnja så skal du være heldig at finde den i en EB Games eller evt. i en Fona.

Fra : Anders

Dato : 20-06-06 14:05

Thief foregår nærmere i middelalderen