Hurra for iTunes
Fra : Jesper Ørsted

Dato : 09-01-01 23:08

iTunes er et fedt program, Apple har virkeligt taget kritikken af
QuickTime mht. MP3 til sig, den kan jo stort set alt, afspining,
indkodning ripping, MP3 tacking, CDDB lookup og indkoderen understøtter
VBR, kig på de screenshots jeg har uploaded her:

http://homepage.mac.com/joe407/itunes

--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-01-01 23:20

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> [...]
> indkodning ripping, MP3 tacking, CDDB lookup og indkoderen understøtter
> VBR, kig på de screenshots jeg har uploaded her:

Det er tydeligt, at det er baseret på SoundJam, da det omtales specielt
i ReadMe-filen. Det "konflikter" nemlig med iTunes.

Hørte i forresten at Steve Jobs kom til at kalde iTunes for iMusic til
sidst? Det er vist i sidste øjeblik, at de har skiftet navnet. Sikkert
fordi, at iMusic var sluppet ud for et stykke tid siden.

--
René

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 09-01-01 23:37

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> [...]
> sidst? Det er vist i sidste øjeblik, at de har skiftet navnet. Sikkert
> fordi, at iMusic var sluppet ud for et stykke tid siden.

Det er stort set SoundJam, minus nogle features så som equalizer og
broadcaster. Dog er brugerfladen med dens playlists meget bedre end SJs

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-01-01 23:52

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> Det er stort set SoundJam, minus nogle features så som equalizer og
> broadcaster. Dog er brugerfladen med dens playlists meget bedre end SJs

Jeg har lige fundet ud af, at det _ikke_ vil køre på min maskine!
Programmet startes, men der kommer aldrig noget frem

Hvilke maskiner har i fået det til at virke på?

--
René

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-01-01 00:00

In article <1emzrba.76pmiztohvkN%rfn@altavista.net>, rfn@altavista.net
(René Frej Nielsen) wrote:

> Hvilke maskiner har i fået det til at virke på?

G3/233 som i et par måneder har kørt 9.1, PowerBook 2000 (Plastic
edition) med 9.04. Har dog ikke prøvet visuelle effekter - har lidt
travlt med at forfatte e-mails, direct mail, opdatere web-site etc.

//Peter

Fra : Worldonline

Dato : 10-01-01 00:07

in article moof.immerfreundlich-740776.23595409012001@news.get2net.dk, Peter
Gersmann at moof.immerfreundlich@get2net.dk wrote on 9/1/01 23:59:

> [...]
> edition) med 9.04. Har dog ikke prøvet visuelle effekter - har lidt
> travlt med at forfatte e-mails, direct mail, opdatere web-site etc.

Man skal køre med mindst MacOS 9.0,- det kører ikke med tidligere versioner
af MacOS!
Mhv
Per

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-01-01 01:03

Worldonline <permand@private.dk> wrote:

> in article moof.immerfreundlich-740776.23595409012001@news.get2net.dk, Peter

> Man skal køre med mindst MacOS 9.0,- det kører ikke med tidligere versioner
> af MacOS!

Jeg har Mac OS 9.0.4 med alle opdateringer. Jeg er lige ved at hente
9.1...

--
René

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-01-01 23:59

Det kører fint på min 8500 med G3 kort.
Dog er der måske en lille konflikt med "DragStrip" hvis "stribe" er
blevet flyttet et par gange ...
v.h.
Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-01-01 13:35

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Det kører fint på min 8500 med G3 kort.
> Dog er der måske en lille konflikt med "DragStrip" hvis "stribe" er
> blevet flyttet et par gange ...
> v.h.
> Martin

Denne lille "fejl" kommer når man bruger "visual effects". I hvert fald
med "full screen" i stor størrelse. Når man vender tilbage til
skrivebordet igen, er der åbenbart visse elementer der kan finde på at
anbringe sig i forkerte positioner. (DragStrip og visse "huskesedler".)
Sikkert fordi "visual effects" piller ved skærmopløsningen, vil jeg tro.

v.h.
Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-01 00:14

(René Frej Nielsen) wrote:

> Hvilke maskiner har i fået det til at virke på?

Når man prøver at hente den står der noget om QT 5. Har du den
installeret?

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-01-01 01:03

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Når man prøver at hente den står der noget om QT 5. Har du den
> installeret?

Yep. Det virker måske ikke?

--
René

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-01 01:35

In article <1emzunl.uk0dwh1qnumkbN%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Yep. Det virker måske ikke?

Det var mere hvis man ikke havde den installeret jeg troede at den ikke
virkede. Jeg har ikke selv testet det endnu.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 10-01-01 06:30

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Når man prøver at hente den står der noget om QT 5. Har du den
> installeret?

Kører fint på macOS 9.04 og QT 4.12

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-01 02:23

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Jeg har lige fundet ud af, at det _ikke_ vil køre på min maskine!
> Programmet startes, men der kommer aldrig noget frem
>
> Hvilke maskiner har i fået det til at virke på?

Fint på min iBook 466SE (9.04dk), ripper med 4x

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : Christian Flintrup

Dato : 09-01-01 23:44

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Det er tydeligt, at det er baseret på SoundJam, da det omtales specielt
> i ReadMe-filen. Det "konflikter" nemlig med iTunes.

Prøv at vælge "Show info" for en mp3. Minder det om noget? :)

Jeg lagde godt mærke til iMusic, han må virkelig tænke "DOH" bagefter :)

--
Christian Flintrup

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-01-01 07:15

In article <1emzqlk.1gpqw72lgeq0oN%chr@mac.com>, chr@mac.com (Christian
Flintrup) wrote:

> Prøv at vælge "Show info" for en mp3. Minder det om noget? :)

??? Er det ikke ligesom med HTML filer - der er kun 1 ejer, og det
styres fra Internet kontrolpanelet.

//Peter

Fra : Christian Flintrup

Dato : 10-01-01 19:08

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> ??? Er det ikke ligesom med HTML filer - der er kun 1 ejer, og det
> styres fra Internet kontrolpanelet.

Nej, et infopanel er ikke som HTML filer :)

Hvad mente du?

--
Christian Flintrup

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-01 20:00

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> ??? Er det ikke ligesom med HTML filer - der er kun 1 ejer, og det
> styres fra Internet kontrolpanelet.

Nej, det skyldes at udvidelserne "iTunes Extension" og "SoundJam
Extension" gør nøjagtigt det samme og formegenlig har stort set identisk
kode, af en eller anden årsag er det åbenbart "SoundJam Extension" der
har forrang, "iTunes Extension" indlæses ellers først af de to.

Man behøver ikke fjerne soundjam fra disken, slås "iTunes Extension" fra
løses problemet.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-01 20:41

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> slås "iTunes Extension" fra
> løses problemet.

Der skulle selvfølgelig have stået "SoundJam Extension"

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 10-01-01 12:30

> [...]

> sidst? Det er vist i sidste øjeblik, at de har skiftet navnet. Sikkert
> fordi, at iMusic var sluppet ud for et stykke tid siden.

Ja, det lagde jeg også mærke til! :)

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Jesper

Dato : 09-01-01 23:19

> [...]

> indkodning ripping, MP3 tacking, CDDB lookup og indkoderen understøtter
> VBR, kig på de screenshots jeg har uploaded her:

Jeg er også vildt fascineret af det program. En powerbook g4, en
projekter og enormt stort lærred... så er man kørende
I øvrigt ser U2 faktisk ret pæn ud...

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Jan Jonasen

Dato : 10-01-01 21:10

> [...]

> indkodning ripping, MP3 tacking, CDDB lookup og indkoderen understøtter
> VBR, kig på de screenshots jeg har uploaded her:

Har ikke selv prøvet det endnu, men det så da nydeligt ud. Som med
iPuck'en, sent på den igen.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 10-01-01 23:13

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Har ikke selv prøvet det endnu, men det så da nydeligt ud. Som med
> iPuck'en, sent på den igen.

Better late than never :)

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 11-01-01 23:43

Jesper Ørsted wrote:

> Better late than never :)

You got it! - Nøøøjj - Den var værd at vente på!
Mine gamle mp3-programmer er gået på efterløn 2 minutter efter iTunes havde
overtaget deres arbejde

/Ulrich

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 11-01-01 23:48

Ulrich Oswald <Ulrich@telia.com> wrote:

> You got it! - Nøøøjj - Den var værd at vente på!
> Mine gamle mp3-programmer er gået på efterløn 2 minutter efter iTunes havde
> overtaget deres arbejde
>
> /Ulrich

Følger der en MP3 Encoder/Player/Ripper/MP3Tagger/MP3Streamplayer med
Windows?

Apropos det med efterlønnerne: har du aldrig hørt om Det Grå Guld ?

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-01-01 00:14

In article <1en3gou.jtsqyg142g0k4N%spambait@use.reply.to>,
webmaster@mariama.net wrote:

> Apropos det med efterlønnerne: har du aldrig hørt om Det Grå Guld ?

Jeg kan bedre lide Sort Guld, Homer_savler.waw

--
MVH
Martin Edlich

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 12-01-01 12:08

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Har ikke selv prøvet det endnu, men det så da nydeligt ud. Som med
> iPuck'en, sent på den igen.

Ja, det du siger bærer gevaldigt præg af at du ikke har prøvet det.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-01-01 01:38

Hej Jan

- Det havde jeg heller ikke indtil i eftermiddags, hvor jeg så endelig
fik iTunes installeret og afprøvet. - Prøvede med lidt gammelt Simon &
Garfunkel, Credence Clearwater og noget nyere U2..... FREMRAGENDE
GENGIVELSE!!!

Jeg må virkelig indrømme, at der ikke er noget i vejen med den
gengivelsesmæssige kvalitet. Jeg har jo selv flere gange siddet bag en
mixerpult, - mixet og optaget til plade-/CD-udgivelser, og jeg er
allergisk over for mislyde, såsom for lidt fylde i dynamisk og
klangmæssig henseende.

Hvis Apple så nu også kunne lave et optage- og mixerprogram med en
rigtig god filtreringsfunktion, - og den ville blive gratis!, - ja så
vil jeg ikke forlange ret meget mere af et musikprogram. - (nå, nu
kommer pro'erne nok.....)

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World