Honda cbr 600 blokerede baghjulet
Fra : CBR 600

Dato : 16-06-06 06:59

Jeg var ude og køre på min Honda cbr 600 fra 90´ den anden aften
havde min søn bagpå vi kørte ud fra en side vej og gav den lidt gas
skiftede fra 1. til 2. gear og så var det som om den gik i fri gear og
så ved jeg ikke om jeg fik trykket gear vælgeren op eller ned men
baghjulet blokkerede vi gik helt sidelæns men jeg holdt den... nu
sidder gear vælgerne bare fast og baghjulet er stadig blokkerede....
er der nogen der har prøvet dette før ? og evt. ved hvad det er ?

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 08:19

CBR 600 skrev i meddelelsen
<1150437541.925844.233210@h76g2000cwa.googlegroups.com>...
> [...]
>sidder gear vælgerne bare fast og baghjulet er stadig blokkerede....
>er der nogen der har prøvet dette før ? og evt. ved hvad det er ?

Surt show, ødelagt gearvælgermekanik, og nu står mc'en fast i to gear.
Motoren skal adskilles

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : MKS - 74

Dato : 16-06-06 09:42

On Fri, 16 Jun 2006 09:19:18 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Surt show, ødelagt gearvælgermekanik, og nu står mc'en fast i to gear.
>Motoren skal adskilles

Eller smides ud og en "ny" indkøbes på eBay for et par hundrede Euro
.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 10:31

MKS - 74 skrev i meddelelsen <0kr4925karrrh6118tl9ev0gtmuqnp9v5d@4ax.com>...

>Eller smides ud og en "ny" indkøbes på eBay for et par hundrede Euro
>.

Absolut en økonomisk forsvarlig mulighed.

Fra : Per

Dato : 16-06-06 11:20

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Eller smides ud og en "ny" indkøbes på eBay for et par hundrede Euro
> .

Koster de virkelig ikke mere??

Det lyder da helt vildt - 1500 kr !!

Fedt.

/Per

Fra : MKS - 74

Dato : 16-06-06 11:47

On Fri, 16 Jun 2006 12:20:20 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Koster de virkelig ikke mere??

For en PC23-motor? Næh, det vil man tit kunne få en for på eBay, jeg
har købt en PC25-motor til en fætter (angiveligt med 25.000 km kørt)
for 150 Euro, 50 Euro i forsendelse fra D., slot-in på et par timer,
den kører uden problemer 30.000 km senere....

>Det lyder da helt vildt - 1500 kr !!
>
>Fedt.

Som indehaver af en CBR600 er motoren sjældent det store problem, de
går yderst sjældent i stykker (og når de gør er det tit gearkassen -
typisk 2.gear) og når de så endelig gør, er det som oftest relativt
nemt at finde en ny motor til små penge fordi folk typisk ødelægger
cyklen før de ødelægger motoren så der er mange til salg. Alt større
end knastkædestrammer/knastkæde så gider man næsten ikke reppe på
den..Det er ligefør det ikke engang kan betale sig at få stillet
ventiler . Rent faktisk kan man vælge at lade være med at servicere
den overhovedet (hvis den ellers går ordentligt) og bare køre den i
sænk og skifte den når det så sker, man vil så tit ha' sparet penge,
ikke at det skal være nogen opfordring.

Fra : CBR 600

Dato : 16-06-06 12:06

Nogen der evt. kan fortælle mig hvad en rep. af gear vælger
mekanismen vil koste
jeg har ikke selv forstand på at få det lavet ? måske en fritids
motorcykel mekaniker
vil skrive til mig, selvfølgelig mod betaling

Fra : Armand

Dato : 16-06-06 12:41

CBR 600 skrev:
> [...]
> motorcykel mekaniker
> vil skrive til mig, selvfølgelig mod betaling

Omkring 5.000,- plus reservedele =
Gearkasse-reperationer er så dybt inde i motoren som man kan komme
Kender en der fik lagt en ophugs-gearkasse i sin Kawa ZX7 for 7.500,-

--
Armand.

Fra : CBR 600

Dato : 16-06-06 12:09

I siger at det er gear vælger mekanismen og sider fast mellem 1. og 2.
gear
hvad vil det koste at lave ? har ikke selv forstand på at lave det...
måske en fritids motorcykel mekaniker vil skrive til mig og hjælpe
selvfølgelig mod betaling

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-06-06 09:14

> I siger at det er gear vælger mekanismen og sider fast mellem
> 1. og 2. gear hvad vil det koste at lave?

Som de andre skriver, så er der DYRT? mindst 5000kr. Køb en anden motor i
Tyskland og få den smidt i.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : CBR 600

Dato : 19-06-06 15:04

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> Som de andre skriver, så er der DYRT? mindst 5000kr. Køb en anden motor i
> Tyskland og få den smidt i.
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> CBR 600 F '98 og DR 610 '85
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk

Hej Jens Jacob
jeg har bare ikke selv forstand på at frem skaffe en motor fra
tyskland
og skifte den, måske nogen vil hjælpe ?. ellers må jeg tage den dyre
model
og til en motorcykel værksted