Borneo rundtur, fodtøj?
Fra : Virgil

Dato : 15-06-06 19:15

10 dages rundtur juli, Sabah, Borneo Eco Tours, 3 pers..
Kota Kinabalu - diverse rundt - Kota Kinabalu
Men skal man have gummistøvler til regnskoven eller bare gode gå-sko?

Regnslag er vist et must, og en enkelt rejserygsæk til 3 pers. er vist også
godt på rundturen, hvis man kan deponere sin øvrige bagage på et hotel.
Iglestrømper?? Er det noget, man kan anskaffe i Kota Kinabalu? Vi tager også
selv maske og snorkel med.

Hvad er ellers erfaringerne?

---
Bjarne Flyvholm
Email: bjarne@[remove_this]flyvholm.dk

Fra : Stig Nielsen

Dato : 15-06-06 22:54

"Virgil" <bjarne@**remove_this**flyvholm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hotel.
> Iglestrømper?? Er det noget, man kan anskaffe i Kota Kinabalu? Vi tager

Du skal ikke bruge gummistøvler.

Tag nogle vandrestøvler med GoreTex, så de er vandtætte.
Det er ikke videre behageligt at gå i gummistøvler.
De andre er desuden mere all-round.

Øvrige erfaringer:

Mount Kinabalu - trek til 4095 meters højde
De sidste 400 af højdemeterne kan man godt blive noget så forpustet på grund
af tynd luft.

Poring Hot Springs skal bare opleves.
En aften der med kolde øl i de varme bassiner med ildfluerne svirrende
omkring er bare livet

Sepilok Orangutan Center - behøver vist ikke nogen nærmere præsentation, det
er et must.

Det er Sukau Rainforest også med Gomantong grotterne, hvor sidstnævnte dog
kan springes over hvis man er i tidsnød.

Og så er det jo heller ikke ringe at komme ud til Turtle Island, selvom det
er noget turistet.
Har godt nok ikke selv været der, men var på en af naboøerne og det kan bare
ikke beskrives at være omringet af kæmpe skildpadder om aftenen og så de
bittesmå om morgenen der knokler for at komme først til vandet.

God tur !

Jeg er misundelig

Stig

Fra : Rune Larsen

Dato : 20-06-06 01:02

Lidt om igler. Har været i Taman Negara engang og blev lettet for en del
blod af iglerne efter regnen. Husk iglestrømper! Almindelige
tennis-sokker bider de igennem, så få fat i nogle svære og lange sokker
- gerne til knæene. Igler kan iøvrigt fjernes med et pust myggespray
(med DEET) - ved dog ikke hvor sundt det er at komme DEET i et åbent
sår. Sår efter igler bliver ved med at bløde længe - de må injicere
noget antikoagulerende. Det klør dog ikke, som ved mygstik.
Gummistøvler dur ikke og tag ikke helt nye sko på - de skal være gået
lidt til før en lang tur.

Mvh Rune

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 21-06-06 20:12

Saml cigaretskodder i en lille balje.Tilsæt vand og lad strømperne ligge i
blød et par timer og hæng dem så til tørre uden at skylle. Det kan igler
ikke lide.
Mvh Thomas.

Fra : Rune Larsen

Dato : 21-06-06 21:07

Thomas Strandvig wrote:
> Saml cigaretskodder i en lille balje [...] Det kan igler
> ikke lide.

Tak for tippet! Eneste problem er ... jeg kan heller ikke lide
cigaretskodder.

Mvh Rune