Portproblemer.
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 15-06-06 13:39

For et par uger siden købte jeg en ny mobil med bluetooth og en
bluetooth dongle til at sætte ind på en USB port på den bærbare.
Efter installationen virker netindgangen til ADSL forbindelsen
som tilsluttes hjemme ikke, og i båden kan PC´en ikke finde GPS´en.
Det kunne den før installationen af bluetooth driveren.

Portopsætningen er korrekt der meldes ikke om fejl i
enhedshåndteringen. Under "avanceret" viser alt sig korrekt og som
før.

Et par gange har det virket når navprogrammerne startes; men
slukkes et program og startes igen, så kommer meddelsen om at
porten er bussy eller anvendes af et andet program.
Den mest forekommende besked er at den ikke kan få forbindelse
med GPS´en eller at GPS én er forkert konfigureret.

Intet er ændret fra tidligere i opsætningen.

Bluetooth er efterfølgende sat på stop i værktøjslinien og også under
MSCONFIG ,
for at den ikke skal starte under opstart af PC´en, men det hjalp
ikke.

Mellem PC og GPS sidder der en RS232/USB ledning og driver er
installeret og virker korrekt ifølge de oplysninger som fremkommer.

Jeg har prøvet med den gamle PC, der har serialport indgang
direkte på PC´en og det virker korrekt, så GPS´en sender
korrekt til ledningen RS232/USB.
Denne ledning er også skiftet som led i fejlsøgningen, uden
resultat og driver er opdateret.

Det virker på mig som om der er en protekolkonflikt; men jeg kan
ikke finde den.
Er der nogen der har et godt forslag til at finde fejlen?

Mvh/Harding

Fra : Kristian Thy

Dato : 15-06-06 16:57

Quoth Harding E Larsen:
> Er der nogen der har et godt forslag til at finde fejlen?

Spørg i en relevant gruppe. Dit problem har så vidt jeg kan se intet med
IT-sikkerhed at gøre.

\\kristian
--
"Power is only given to the man who dare stoop to pick it up. Nothing
more is needed, except courage. From the moment this truth had dawned

Fra : Christoffer

Dato : 15-06-06 17:02

"Harding E. Larsen (slet 0Y1AK)" <harding@0Y1AKlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11503753760.0738624813533519@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> som tilsluttes hjemme ikke, og i båden kan PC´en ikke finde GPS´en.
> Det kunne den før installationen af bluetooth driveren.
[klip]
> Det virker på mig som om der er en protekolkonflikt; men jeg kan
> ikke finde den.
> Er der nogen der har et godt forslag til at finde fejlen?
Ikke på stående fod, men måske de kan hjælpe dk.edb.netvaerk.traadloest som
er mere passende gruppe til spørgsmålet =)

Håber du får hjælp til problemet!

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 16-06-06 13:03

Hej Christoffer,

Tak for oplysningen, jeg hopper derover.

Mvh/Harding