Træpæon frø
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-06-06 22:12

Har en solo Træpæon stående. Dur frøene fra den til noget? Det ser ikke ud
til den får aflæggere eller rodskud, er det let at tage stiklinger?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kim S

Dato : 15-06-06 15:39

> Har en solo Træpæon stående. Dur frøene fra den til noget? Det ser ikke ud
> til den får aflæggere eller rodskud, er det let at tage stiklinger?

http://www.lyng.dk/planteriget/staudesider/stauder.asp?latinsk=Paeonia+rockii-hybrid+Ganzu+Mudan

Mvh, Kim

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-06-06 00:01

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

Ikke frøægte står der, men måske selvbestøvende alligevel? Er der nogen der
er vidende om det?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-06-06 18:23

Preben Riis Sørensen wrote:
> ud
>
> Ikke frøægte står der, men måske selvbestøvende alligevel? Er der nogen der
> er vidende om det?

Det er sorten 'Ganzu Mudan' som ikke er frø ægte,

Paeonia rockii er efter nogens mening en planteart, selvom den kun er
fundet en gang dyrket, på et kloster.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-06-06 18:43

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev

> Det er sorten 'Ganzu Mudan' som ikke er frø ægte,
>
> Paeonia rockii er efter nogens mening en planteart, selvom den kun er
> fundet en gang dyrket, på et kloster.

Nu ved jeg jo ikke hvad den hedder, den har enorme, røde, tidlige blomster.
Skulle de frø så være selvbestøvede, og dermed OK? Hvordan ser et modent frø
ud, kan det passe der kun er 5 store?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 17-06-06 21:28

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> Skulle de frø så være selvbestøvede, og dermed OK? Hvordan ser et modent frø

der er kun fem kapsler, men der kan være mange frø i hver. Men det er
ikke alttid der kommer frø i dem, det er bedst hvis du sår frønene om
efteråret og lægger noget over dem som kunstig sne for vinteren.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-06-06 22:09

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i> >

> der er kun fem kapsler, men der kan være mange frø i hver. Men det er
> ikke alttid der kommer frø i dem, det er bedst hvis du sår frønene om
> efteråret og lægger noget over dem som kunstig sne for vinteren.

Tak for svaret, så har jeg flere chancer for at checke modenhed. Og får frø
'nok', hvis de altså udvikler sig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen