Hvordan kommer man lettest til Keridesee H~
Fra : Ukendt

Dato : 14-06-06 15:07

Vi er nogle dykkere fra København der skal til Kreidesee i Hemmoor.

Hvilken rute ville i vælge? Der er følgende muligheder? Hvad er jeres
erfaringer?

1. Rødby Puttgarden, derefter "den lange vej rundt om Hamburg". 407 km 4:50
timer. Denne rute foreslås af GPS'en
2. Storebælts broen, og færgen over Elben. 472 km, 5:09 timer
3. Storebælts broen og "den lange vej rundt om Hamburg". 550 km 5:30 timer

Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer med de forskellige muligheder.

Med venlig hilsen
M1

Fra : Jan Birk

Dato : 14-06-06 16:25

Hej,

Jeg har været der mange gange og prøvet alle ruterne.

> 1. Rødby Puttgarden, derefter "den lange vej rundt om Hamburg". 407 km 4:50
> timer. Denne rute foreslås af GPS'en

Kan klart anbefales.

> 2. Storebælts broen, og færgen over Elben. 472 km, 5:09 timer

Vi var nok nærmere 7-8 timer om denne vej. Små byer, æsler, traktorer og
hvad tyskerne ellers bedriver tiden med når danskerne besøger deres
dejlige land .

> 3. Storebælts broen og "den lange vej rundt om Hamburg". 550 km 5:30 timer

Kan gå an hvis I tager afsted/hjem i højsæsonen for afgang og hjemkomst
at campingvogne mm. Så kan ventetiden på færgerne være stor og turen
udenom være en fin investering.

Så jeg anbefaler nummer 1. Min GPS vil gerne have mig ind på landevejen
umiddelbart efter at man har rundet Hamborg. Det kan ikke betale sig, så
følg motorvejen 10-20 km. længere, så slipper du for forstadstrafikken.

Et lille tip, tyskerne i området omkring Hemoore tager alle sammen i
kirke søndag formiddag og det sker i et adstadigt tempo. Så hvis I har
afgang søndag morgen, så udsæt det til kl. 11-12 stykker og få et par
timer mere på øjet

Et ekstra tip. På kroen som ligger ved søen, serverer de ørreder som er
fanget/opdrættet i søen. De serverer de sprøde ørreder på en bund af
spinat med mozerella ost. Det er en himmelsk spise og rigeligt til at
mætte en sulten dykker. Hertil et par liter af den gode øl. Husk at
reservere bord.

/Jan

Fra : M1

Dato : 14-06-06 20:40

Hej Jan

Tak for det gode svar.

Hvor lang tid tager rute 1 (Rødby-Puttgarden og rundt om Hamburg)?

Rute 3 (Storebælt og rundt om Hamburg) er 550 kilometer og skulle derfor
kunne gøres på 6-7 timer. Eller tager jeg helt fejl?

Det ser ud til at rute 2 er udelukket.

Er der flere som har nogen erfaringer om turen som de vil dele?

Indtil videre ser det ud til at rute 1 er dyrest og bedst, men kun 200 kr
dyrere end den billigste.

Mvh
M1

Fra : Jan Birk

Dato : 14-06-06 22:06

> Hvor lang tid tager rute 1 (Rødby-Puttgarden og rundt om Hamburg)?

Ca. som du selv skrev.

> Rute 3 (Storebælt og rundt om Hamburg) er 550 kilometer og skulle derfor
> kunne gøres på 6-7 timer. Eller tager jeg helt fejl?

Nok lidt hurtigere - afhængig om du har trailer med eller ej!

> Det ser ud til at rute 2 er udelukket.

Ikke nødvendigvis - men jeg gør det ikke igen

/Jan

Fra : M1

Dato : 14-06-06 20:29

Her kommer lige lidt ekstra oplysninger:

Pris for færgebillet tur/retur Rødby Puttgarden: 840 kr. afgang hver halve
time. sejltid 45 minutter.
Pris for færgebillet tur/retur Glückstadt Wischhafen: 88 kr. afgang hver
halve time sejltid 25 minutter.
Pris for storebælt bro tur/retur: 400 kr.

Pris for rute 1= 840kr + 2*407km / 13,5 km/l * 10,5 kr/liter = 1473 kroner
Pris for rute 2= 400kr + 88kr + 2*472km / 13,5 km/l * 10,5 kr/liter = 1222
kroner
Pris for rute 3= 400kr + 2*550km / 13,5 km/l * 10,5 kr/liter = 1255 kroner

Mvh
M1