Gamle spil på nye maskiner
Fra : Hagar

Dato : 14-06-06 11:32

Hej rødder

Jeg har flere gamle spil til at ligge, nu ville jeg så prøve et par af dem,
men det kunne jeg ikke få lov til.
Jeg kan godt installere dem, men når der så skal spilles, så får jeg at vide
at der ikke er RAM nok, men det er der, der er 1 Gb at gøre godt med. Jeg
fornemmer at flere af disse gamle spil ser det som der kun er 1Mb RAM, og
derfor nægter at starte op. Hvis min formodning er rigtig, er der så en
løsning på det, ud over at fjerne noget RAM, eller købe så meget RAM at
spillet læser det som 5Mb ??
Jeg har prøvet at køre dem som win 95 og op efter, men det gav ikke noget.

Hagar

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-06-06 12:49

Hagar skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> på det, ud over at fjerne noget RAM, eller købe så meget RAM
> at spillet læser det som 5Mb ?? Jeg har prøvet at køre dem som

Hvis det er gamle dos-spil, så kan du prøve at hente programmet

DOSBOX - nyeste er vist version 0.63

Det er en udvidet version af kommandopromt (XP) eller DOS-vindue,
hvor du kan angive størrelser for ram og andet sjovt.

Søg selv efter det på Google eller andre steder.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Hagar

Dato : 14-06-06 13:04

> [...]
> kan angive størrelser for ram og andet sjovt.
>
> Søg selv efter det på Google eller andre steder.

Det vil jeg prøve, så skal jeg lige for god orden skyld lige sige, den nye
hedder 0.65
Tak for hjælpen

Hagar