Ferie i juli - hvor skal jeg hen?
Fra : M. Andersen

Dato : 14-06-06 07:06

Jeg havde først tænkt mig at tage til Tyrkiet på grund af de mange gode
tilbud på sidste øjebliks rejser - jeg har aldrig været der og tror det er
et spændende og smukt land. Men jeg tåler ikke varmen herhjemme særlig godt
i år og jeg tænker at det så er risikabelt at tage hen et sted hvor jeg
risikerer at skulle sidde på hotelværelset i en uge.

Så jeg undersøgte mulighederne - ferie skal indeholde følgende:
"sol, men ikke for varmt", "væk fra Danmark", "swimmingpool", "sightseeing",
"Pina Colada", "billigt" og ved at søge lidt på disse ting, fandt jeg såmænd
Baltikum - og der er jo flere muligheder, men blandt andet dukker Palanga i
Litauen op igen og igen - det siges at være en stor badeby med masser af
muligheder for at se kultur. Jeg har dog kun kunne finde enten hoteller
eller flyrejser, ingen pakkerejser og derfor bliver jeg lidt i tvivl om det
nu er det rigtige. Jeg har tidligere taget fly til f.eks. Mexico og Frankrig
og bare selv fundet overnatning, men ved ikke om det er muligt i Palanga i
højsæsonen.

Så jeg har brug for jeres vise input - hvad tænker i om ferie forslag og
muligheder?

Tak

Mette

Fra : Martin K. R.

Dato : 14-06-06 08:13

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> wrote in message

<snip>

> [...]
>har tidligere taget fly til f.eks. Mexico og Frankrig og bare selv fundet
>overnatning, men ved ikke om det er muligt i Palanga i højsæsonen.

Kan du ikke bare bestille flyrejse og hotel separat? Hvorfor _skal_ det være
en 'pakke'?

På et decideret badested ville jeg ikke regne med at kunne finde hotel ved
ankomsten (i hvert fald ikke i højsæsonen), men hvis det bestilles
hjemmefra, skulle der vel ikke være noget problem?

(men nej, jeg har desværre ikke været i Palanga

/Martin

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 14-06-06 09:40

Hej Mette,

Der er ingen grund til at finde en pakkerejse. Specielt i højsæsonen er det
faktisk ofte dyrere end at sammensætte turen selv.

Palanga kan være et fint bud - et andet kunne være Tallinn, hvor der også er
strand i nærheden af - og ikke mindst en del kulturelt at se også.

Der er masser af steder på nettet du kan finde hoteller og flybilletter, men
jeg vil da anbefale dig at tjekke flybilletter på http://www.flyrejsen.dk -
her kan du sammenligne priser fra en masse flyselskaber og rejsebureauer.

Tyrkiet er jeg ikke ret vild med selv og har ikke lyst til at anbefale
nogen, så er der mange andre steder, der er meget mere interessante. F.eks.
Balaton-søen, hvor Malev nu har startet direkte fly til fra København. Eller
hvad med Kroatien eller Sydengland, hvor der også er gode strande.

On 14/06/06 8:05, in article 448fa73c$0$38718$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,

Fra : M. Andersen

Dato : 14-06-06 10:34

"Flyrejsen.dk Feedback" <feedback@flyrejsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller
> hvad med Kroatien eller Sydengland, hvor der også er gode strande.

Det lyder dælme også dejligt - Ungarn er garanteret super spændende - er der
sightseeing busser/selskaber i Balaton som man kan tage med rundt og se ting
og sager eller er det på egen hånd?
Hvordan er befolkningen? Her tænker jeg selvfølgelig på om jeg som 40-årig
alene kvinde kan være i fred (Paris er for eksempel udelukket, da den
mandlige befolkning har en helt særlig indstilling til kvinder der bevæger
sig alene rundt i byen - det er meget smigrende den første dag, men ligesom
strandsælgere bliver man hurtig træt af dem.)

Mette

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 14-06-06 12:02

> [...]
> sig alene rundt i byen - det er meget smigrende den første dag, men ligesom
> strandsælgere bliver man hurtig træt af dem.)

Nu har jeg ikke de store erfaringer i at rejse rundt som 40-årig kvinde
- men min opfattelse er umiddelbart at dette ikke er noget problem. Folket
er yderst venligt og imødekommende.

Umiddelbart ville jeg nok arrangere de forskellige ture lokalt. Jeg kender
ikke lige på stående fod nogle der arrangerer udflugter m.v. - men jeg er
sikker på der findes en masse bureauer dernede der kan det - få evt.
hotellet til at hjælpe med det.

Hvis du ikke er til strandsælgere og folk der antaster dig i tide og utide,
så skal du med sikkerhed droppe din første ide om Tyrkiet - det er et af de
mest frygtelige steder mht. Dette, som jeg har oplevet.

Fra : M. Andersen

Dato : 14-06-06 15:30

> [...]
> de
> mest frygtelige steder mht. Dette, som jeg har oplevet.

Ok, mange tak for hjælpen - jeg kigger lidt på de forskellige muligheder så

Og mht Tyrkiet, så anede det mig, man kan sgu ikke være i fred nogen steder
mere - ned med fattigdommen, den tvinger folk til at være irriterende!

Mette

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-06-06 10:09

"Flyrejsen.dk Feedback"
> [...]
> Balaton-søen, hvor Malev nu har startet direkte fly til fra København. Eller
> hvad med Kroatien eller Sydengland, hvor der også er gode strande.

Kan du ikke snart lære at skrive inder det du svarer på,
ligsom alle andre, en dygtig forretningsmand som dig
-max-

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 14-06-06 16:31

;o\\)-max- <ma22x3@hotmail.com> skrev:

>Kan du ikke snart lære at skrive inder
>det du svarer på,
>ligsom alle andre, en dygtig
>forretningsmand som dig
>-max-

Hvilken inder er nu blandet ind i denne dialog?
I`m A Survivor

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 12:34

On Wed, 14 Jun 2006 11:08:47 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

> Kan du ikke snart lære at skrive inder det du svarer på,

Kan DU lære at kvote minimalt ???????????????????????

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-06-06 12:39

<Karsten Pagh Thomsen

> Kan DU lære at kvote minimalt ???????????????????????

Wow - sikke en respons,,, -max-