Sten med det ekstra ben...
Fra : hhsj

Dato : 13-06-06 23:01

Hej.
Per Juul har i 1971 skrevet en sang der hedder, Sten med det ekstra ben, I
forbindelse med at jeg vil lave en sang på den melodi, kunne jeg tænke mig
den oprindelige tekst. Hvis der er nogen som har teksten eller ved hvor jeg
kan finde den vil jeg blive glad.
På forhånd tak

Fra : Mathias Beck Thomsen

Dato : 13-06-06 23:07

hhsj wrote:
> Hej.
> Per Juul har i 1971 skrevet en sang der hedder, Sten med det ekstra ben

Er det ekstra ben PIKKEN?

Hej fra Mathias.

Fra : Max

Dato : 14-06-06 07:40

Hej Mathias

> Er det ekstra ben PIKKEN?

Nej.

Originaludgaven hedder Camp Grenada og
er med Tom Lehrer.

Mvh Max

Fra : Eliasen

Dato : 14-06-06 09:45

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Mathias

> Nej.
>
> Originaludgaven hedder Camp Grenada og
> er med Tom Lehrer.

Op i Danmark var det Lille Palle, der havde fornøjelsen af at hitte med
den.

--
Eliasen

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-06 12:09

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> wrote in message

> Op i Danmark var det Lille Palle, der havde fornøjelsen af at hitte med
> den.

Nix. Han hed Per Juul

/Alex

Fra : Eliasen

Dato : 14-06-06 15:06

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
> "Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> wrote in message

> Nix. Han hed Per Juul

Hmmm, var det ikke Per Juul, der godt nok lavede den danske tekst, men
lod Palle-drengen fremføre den? Det siger min - bevares, bedagede -
hukommelse mig.

--
Eliasen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-06-06 17:05

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm, var det ikke Per Juul, der godt nok lavede den danske tekst, men
> lod Palle-drengen fremføre den? Det siger min - bevares, bedagede -
> hukommelse mig.

> Eliasen
__________

LIDT DANSK´TOP-OPLYSNING

Men din hukommelse husker forkert. Jeg har aldrig hørt andre end dig blande
Lille Palle ind i billedet.

Palle Juul strøg ind på Dansktoppen i 1971 med "Steen med det ekstre ben".

Måske du tænker på Lille Palle`s "Smedens vise" fra 1970. Den blev
genudsendt efter at Lille Palle fik sit egentlige gennembrud med
dansktophittet "Jeg er så ked af den hænger nedad".

Så dettttttttt.....

Hilsen Åge

Fra : Eliasen

Dato : 15-06-06 18:09

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message

> [...]
> genudsendt efter at Lille Palle fik sit egentlige gennembrud med
> dansktophittet "Jeg er så ked af den hænger nedad".

JAMEN SÅ GØR DEN DET

Jeg har dog aldrig hørt andre end dig blande Palle Juul ind i billedet.

Så dettttttt......

--
Eliasen

Fra : Robert Piil

Dato : 15-06-06 19:39

On Thu, 15 Jun 2006 18:04:52 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Men din hukommelse husker forkert. Jeg har aldrig hørt andre end dig blande
>Lille Palle ind i billedet.

Det har google nu, selvom jeg medgiver at det ikke beviser noget som
helst andet end at der også er andre der tager fejl.

<http://www.google.com/search?q=%22lille%20palle%22%20sten%20med%20det%20ekstra%20ben&sourceid=opera&num=%i&ie=utf-8&oe=utf-8A>

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-06-06 05:51

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:449183d1$0$27527$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> genudsendt efter at Lille Palle fik sit egentlige gennembrud med
> dansktophittet "Jeg er så ked af den hænger nedad".

Han hedder nu stadig Per Juul, og ikke Palle Juul.

Altså Ååååågeeeee !!!!!!

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-06 15:00

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Han hedder nu stadig Per Juul, og ikke Palle Juul.
>
> Altså Ååååågeeeee !!!!!!
>
> M.V.H....Benny..
_____

Nej Nej Nej Benny. Men det er da i hvert fald med "P", som i "Hest" ,
"Pruhh-hest", ikke ?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-06-06 23:41

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4492b811$0$47089$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> _____
>
> Nej Nej Nej Benny. Men det er da i hvert fald med "P", som i "Hest" ,

Det hedder med blødt P som i hest..

M.V.H....Benny..

Fra : bonfils

Dato : 14-06-06 12:30

On Wed, 14 Jun 2006 08:39:36 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Originaludgaven hedder Camp Grenada og
>er med Tom Lehrer.

Nah - det er ikke den samme melodi. Forvirringen skyldes nok, at "Camp
Grenada" også findes oversat af Per Juul.
Men "Camp Grenada" blev skrevet og fremført af Allan Sherman (altså
ikke Tom Lehrer - men om de ligner godt nok hinanden lidt)
http://en.wikipedia.org/wiki/Allan_Sherman

"Steen med det ekstra ben" var derimod en oversættelse af "Jake the
Peg" med Rolf Harris.
http://www.rolfharris.com/music/lyrics_jakethe.htm

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Max

Dato : 14-06-06 12:45

Hej

> "Steen med det ekstra ben" var derimod en oversættelse af "Jake the
> Peg" med Rolf Harris.

Selvfølgelig, hvordan kan man dog forveksle det, sorry :)

Mvh Max

Fra : Eivind

Dato : 14-06-06 07:24

http://www.hol.dk/traad.asp?tid=288915&fid=23