/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
ujævn gang i GS500E
Fra : peter


Dato : 13-06-06 20:53

hejsa folkens

Jeg har en gs500e fra 1998, og den er sådan set fin nok.. Jeg har dog lagt
mærke til en ting.. Jeg må justere chokeren en hel del for at holde den i
det rette område(1500-2000 RPM er hvad jeg går efter).. Det kan ske, at jeg
efter motoren er blevet varm, justerer den til 1500, hvorefter jeg kører et
stykke tid, og når jeg så stopper står, den alligevel på 2000-3000 RPM...
Jeg ved der er en skrue på undersiden til at indstille tomgangen, men jeg
vil ikke rode med den, hvis jeg ka slippe :)

En anden ting er at når jeg kører lige omkring 50 km/t, er motorgangen lidt
ujævn.. Kører jeg 40 eller 60 er den perfekt, men lige ved 50 så "rykker"
den.. Hvad kan det skyldes..

på forhånd tak,
Peter C



 
 
Jesper Hedegaard (13-06-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 13-06-06 21:18


"peter" <pingo_FJERN_@hule.net> skrev i en meddelelse
news:448f179b$0$27597$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hejsa folkens
>
> Jeg har en gs500e fra 1998, og den er sådan set fin nok.. Jeg har dog lagt
> mærke til en ting.. Jeg må justere chokeren en hel del for at holde den i
> det rette område(1500-2000 RPM er hvad jeg går efter).. Det kan ske, at
> jeg efter motoren er blevet varm, justerer den til 1500, hvorefter jeg
> kører et stykke tid, og når jeg så stopper står, den alligevel på
> 2000-3000 RPM... Jeg ved der er en skrue på undersiden til at indstille
> tomgangen, men jeg vil ikke rode med den, hvis jeg ka slippe :)
>
> En anden ting er at når jeg kører lige omkring 50 km/t, er motorgangen
> lidt ujævn.. Kører jeg 40 eller 60 er den perfekt, men lige ved 50 så
> "rykker" den.. Hvad kan det skyldes..
>
> på forhånd tak,
> Peter C
>
>
Hej Peter

Jeg håber da kun du bruger chokeren så længe motoren er kold. Og dvs at du
efter højst 5 km's kørsel roligt kan lægge chokeren ned. På denne årstid -
og især i dette vejr lige nu - får den kun 1-1½ cm ved "koldstart - og jeg
lægger chokeren helt ned efter 1 km eller så. Så går motoren helt stabilt i
tomgang - og trækker pænt op uden at forsluge sig ved igangsætning. Min har
faktisk en kraftig tendens til at dø i tomgang, hvis jeg ikke lægger
chokeren ned tidligt nok - men jeg holder også en meget laver tomgang med
chokeren på. Kun lige medens jeg tar hjelm + handsker på får den lov at løbe
op mod 1.500-2.000 o/m - så snart jeg skal køre ryger den ned mod 1.000 o/m.
Dels lyder det som om der kommer en tåbe - dels er overdrevet brug af
chokeren ikke det bedste for motoren. Noget med at uforbrændt benzin har det
med at vaske olifilmen af cylindrene (over stemplerne, forstås).
Men leg lidt med at finde de rette punkt på chokeren - min har et ret smalt
område, hvor den kører godt. For meget eller for lidt og den er ved at hoste
sig ihjel

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder



mark@improve.dk (13-06-2006)
Kommentar
Fra : mark@improve.dk


Dato : 13-06-06 21:34


Jesper Hedegaard skrev:

> Jeg håber da kun du bruger chokeren så længe motoren er kold. Og dvs at du
> efter højst 5 km's kørsel roligt kan lægge chokeren ned. På denne årstid -
> og især i dette vejr lige nu - får den kun 1-1½ cm ved "koldstart - og jeg
> lægger chokeren helt ned efter 1 km eller så. Så går motoren helt stabilt i
> tomgang - og trækker pænt op uden at forsluge sig ved igangsætning. Min har
> faktisk en kraftig tendens til at dø i tomgang, hvis jeg ikke lægger
> chokeren ned tidligt nok - men jeg holder også en meget laver tomgang med
> chokeren på. Kun lige medens jeg tar hjelm + handsker på får den lov at løbe
> op mod 1.500-2.000 o/m - så snart jeg skal køre ryger den ned mod 1.000 o/m.
> Dels lyder det som om der kommer en tåbe - dels er overdrevet brug af
> chokeren ikke det bedste for motoren. Noget med at uforbrændt benzin har det
> med at vaske olifilmen af cylindrene (over stemplerne, forstås).
> Men leg lidt med at finde de rette punkt på chokeren - min har et ret smalt
> område, hvor den kører godt. For meget eller for lidt og den er ved at hoste
> sig ihjel

Fuldstændig ligesom min. Jeg giver den kun chokeren imens jeg tager
hjelm og handsker på og ellers gør mig parat, her lader jeg den gerne
løbe ved 3k omdrejninger lige for at varme op. Så snart jeg har sat
mig op på cyklen og kører så slukker jeg chokeren. Jeg sørger for
lige at holde den på lidt omdrejninger ved første lyskryds hvor jeg
holder stille, men ud over det så kører den fint når først jeg er i
gang. Min går til gengæld meget let ud og begynder at drukne/hoste
hvis jeg har glemt chokeren på, hvilket jeg må indrømme skete et par
gange i starten af sæsonen :)

/ Mark


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste