Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Leveringspligt
Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 18-06-01 12:39

Hej,

Er der nogen som ved hvor mange telefon linier Teledanmark har
leveringspligt på?
Som det er nu har vi to telefonliner men forudser at skulle oprette et stk.
mere, med så er der ikke mere kobber...

Med venlig hilsen / Best regards
Steffan Søndermark

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-06-01 16:41

> [...]
> leveringspligt på?
> Som det er nu har vi to telefonliner men forudser at skulle oprette et

Så længe du bestiller linierne hos TD, så laver de dem, der er brug for....

Men de kan godt lave 2 linier på et sæt kobber, hvis det er nemmere !

M.v.h.
Jan Vestergaard
email: jan@jve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-06-01 16:47

Steffan S. Fallesen skrev:

>Som det er nu har vi to telefonliner men forudser at skulle oprette et stk.
>mere, med så er der ikke mere kobber...

Du har vel overvejet ISDN hvor man får to linjer på ét sæt kobber
til kun 150 kr.ekstra i kvartalet?

--
Bertel

Fra : Lars Engelhardt

Dato : 18-06-01 17:21

On Mon, 18 Jun 2001 13:39:24 +0200, "Steffan S. Fallesen"
<ssf@servage.com> wrote:

> [...]
>leveringspligt p}?
>Som det er nu har vi to telefonliner men forudser at skulle oprette et stk.

S} tr{kker de bare noget mere ind ude fra vejen !

--
Lars Engelhardt - 3400 Hiller|d - DENMARK
webmaster@lars-engelhardt.dk

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-06-01 18:41

On Mon, 18 Jun 2001 13:39:24 +0200, Steffan S. Fallesen wrote:
>Hej,
>
>Er der nogen som ved hvor mange telefon linier Teledanmark har
>leveringspligt på?

1 stk.

>Som det er nu har vi to telefonliner men forudser at skulle oprette et stk.
>mere, med så er der ikke mere kobber...

Normalt vil man dog etablere det antal tlf. linier som kunden ønsker, og
betaler for.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henning

Dato : 18-06-01 19:11

<ssf@servage.com> wrote:

> [...]
>leveringspligt på?
>Som det er nu har vi to telefonliner men forudser at skulle oprette et stk.

Skillefilter - så kan du køre 30(?) linier på eet kabel

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-06-01 20:17

"Henning" <ingen@email.tx> skrev i en meddelelse
> Skillefilter - så kan du køre 30(?) linier på eet kabel

Det kræver nu to par og noget udstyr som er væsentligt mere avanceret end et
skillefilter.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Henning

Dato : 20-06-01 19:45

On Mon, 18 Jun 2001 21:16:50 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>"Henning" <ingen@email.tx> skrev i en meddelelse
>stk.
>
>Det kræver nu to par og noget udstyr som er væsentligt mere avanceret end et
>skillefilter.

Men under alle omstændigheder kan det gøres uden at tage en skovl i
hånden?

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-06-01 22:08

> Men under alle omstændigheder kan det gøres uden at tage en skovl i
> hånden?

Som regel

Fra : Benny Dam

Dato : 19-06-01 20:22

Tele Danmark har pligt til at levere de telefonlinier, som du bestiller.
Hvis du altså regulært har brug for tre telefonabonnementer, så er det TDC
Tele Danmarks problem at grave nye kabler ned. Oprettelsesafgiften er stadig
den samme. Men hvis du bestiller linier for bagefter at afbestille dem med
henblik på at skaffe råt kobber, så er det ikke sikkert, at selskabet vil
acceptere den metode.

Der er også en begrænsning knyttet til det såkaldte Mini Tele Abonnement. Du
kan ikke have to almindelige abonnementer og så bestille et Miniabonnement
eller omvendt.

Den teknisk mest elegante løsning er selvfølgelig, hvis du ændrer det ene
abonnement til ISDN - så får du jo en ekstra kanal på den måde - og
telefonselskabet slipper for at grave.

mvh
Benny Dam

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-06-01 20:55

"Benny Dam" <bennydam@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tele Danmark har pligt til at levere de telefonlinier, som du bestiller.

Så vidt jeg læser bekendtgørelsen er der kun leveringspligt på et af hver
type kredsløb

Fra : Benny Dam

Dato : 21-06-01 09:30

Jeg tør godt fastholde, at TDC Tele Danmarks leveringspligt omfatter det
antal linier som kunden har behov for. Martin gjorde mig selvfølgelig
usikker på min egen ufejlbarlighed, så jeg har for en sikkerheds skyld
tjekket spørgsmålet med TDC's regulatoriske afdeling.

Dette svar kan herefter anses for at komme officielt fra TDC.

mvh
Benny Dam

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9goak8$a4p$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-06-01 14:03

"Benny Dam" <bdam@tdk.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tør godt fastholde, at TDC Tele Danmarks leveringspligt omfatter det
> antal linier som kunden har behov for.
> Dette svar kan herefter anses for at komme officielt fra TDC.

Glimrende, men er det på lovgivnings-, bekendtgørelses- eller internt
niveau.