Sopohos Antivirus?
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-01-01 21:58

Hejsa,

Er der nogen der kender noget særligt til dette produkt? På mit nye
arbejde bruger de dette antivirusprodukt, mest pga. at vores
supportfirma er nogle rigtigt Wintel-nørder (men dygtige).

På mit gamle arbejde brugte vi Virex, og det var jeg meget tilfreds med.

--
René

Fra : Peter Gersmann

Dato : 09-01-01 22:10

In article <1emzm7p.jgirgl1w74tshN%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Er der nogen der kender noget særligt til dette produkt? På mit nye
> arbejde bruger de dette antivirusprodukt, mest pga. at vores
> supportfirma er nogle rigtigt Wintel-nørder (men dygtige).

Har haft en del korrespondance med dem i England. Du kan downloade det
fra deres side, men de har altså ikke samme beskyttelse som Virex eller
NAV - og programmet er vel 4-700% langsommere fordi det hver gang
scanner alle filer - ikke noget SpeedScan eller checksum. Desuden ligner
Sweep ikke just et mac-program, og det opfører sig godt nok heller ikke
som et sådant.

Desuden har der været en del beta over det - og hvem vil bruge
virusbeskyttelse i beta form ... men hvis de ellers har snøvlet sig
færdige, så skal du nok være ret glad for at se nye virusbeskrivelser,
som passer til Macintosh.

Men pc-udgaven skulle være OK. Ved at et af de store universiteter kører
med det på pc, mens de kører Virex på mac.

//Peter

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-01-01 22:31

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> [...]
> scanner alle filer - ikke noget SpeedScan eller checksum. Desuden ligner
> Sweep ikke just et mac-program, og det opfører sig godt nok heller ikke

Det er også ret sløvt. Jeg har ikke rigtigt kigget så meget på det, da
jeg efter at have reinstalleret min (arbejds-)Mac, ikke har installeret
det endnu...

> [...]
> virusbeskyttelse i beta form ... men hvis de ellers har snøvlet sig
> færdige, så skal du nok være ret glad for at se nye virusbeskrivelser,

Det var det jeg frygtede. IT-supporterne har nada forstand på Mac!

> Men pc-udgaven skulle være OK. Ved at et af de store universiteter kører
> med det på pc, mens de kører Virex på mac.

Det skal jeg vist også have indført. Jeg har set, at vi har tre uåbnede
Virex-æsker stående på hylderne?!?

--
René

Fra : Peter Gersmann

Dato : 09-01-01 23:29

In article <1emznrw.1xhvoza3twyo0N%rfn@altavista.net>,

> Det skal jeg vist også have indført. Jeg har set, at vi har tre uåbnede
> Virex-æsker stående på hylderne?!?

God karma er ikke helt nok indenfor antivirus - må jeg anbefale at du
åbner en af æskerne...

//Peter

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-01-01 23:52

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> God karma er ikke helt nok indenfor antivirus - må jeg anbefale at du
> åbner en af æskerne...

Det kommer... Jeg aner ikke hvilken version det er, men jeg skal snart
have ét eller andet antivirus halløj på maskinen. Vi får dog meget få
diske udefra, så risikoen er ikke så stor.

Det er ikke ligesom min gamle arbejdesplads, Normann Prepress (R.I.P.),
der fik vi RIGTIGT mange diske udefra, hver dag, og der sørgede jeg
altid for, at alle maskinerne havde Virex installeret og aktiveret.

--
René