scooter olie
Fra : Jørgen

Dato : 13-06-06 19:50

Jeg har været uheldig at køre hvor slangen fra olie tanken var hoppet af,
og har kørt en del uden olie.
nu har jeg sat den på og fyldt olie på, men olielampen lyser,
hvordan lufter man ud, har prøvet at tage slangen af efter oliefilter,
og der kom olie ud, men olielamper lyser stadigvæk.
hvad skal og hvad kan der gøres ?

Jørgen

Fra : Henning Lund

Dato : 13-06-06 19:57

Jørgen wrote:
> [...]
> hvordan lufter man ud, har prøvet at tage slangen af efter
> oliefilter, og der kom olie ud, men olielamper lyser stadigvæk.

Prøv at skriv hvilken scooter der er tale om.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Jørgen

Dato : 13-06-06 20:58

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at skriv hvilken scooter der er tale om.
>
> --
det er en cootcar, med det er ellers en alm scooter, som f.eks. Neos og de
andre mærker,
hvor der er et oliefilter mellem tank og "pumpe"

Jørgen

Fra : Mikkel Lund

Dato : 13-06-06 22:14

Jørgen skrev:
> [...]
> hvordan lufter man ud, har prøvet at tage slangen af efter oliefilter,
> og der kom olie ud, men olielamper lyser stadigvæk.

Jeg ville bare smide noget olie i tanken og så køre lidt, så løse det
nok sig selv.

Optimisten Mikkel

Fra : Jørgen

Dato : 13-06-06 22:22

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville bare smide noget olie i tanken og så køre lidt, så løse det nok
> sig selv.
>
> Optimisten Mikkel

Ja jeg tro nok du har ret,

ps. i gammel dage blande man jo olien i benzinen.

Jørgen

Fra : Allan Riise

Dato : 14-06-06 08:50

Jørgen wrote:
> "Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg tro nok du har ret,
>
> ps. i gammel dage blande man jo olien i benzinen.

Er du bange for at din motor vil sætte sig, evt. fordi at "sumpen" er fyldt
med skidt eller en fejl ved oliepumpen, så start med at komme lidt 2-takt
olie i benzintanken, når du så har kørt 20 - 30 km. så tjek om der kommer
olie ud af slangen fra olie pumpen ( stil scooteren og tag slangen af medens
motoren kører, så skulle der komme olie ud af slangen ).

--
Allan Riise

Fra : Jørgen

Dato : 14-06-06 10:59

tak for hjælpen

Jørgen

Fra : GK

Dato : 14-06-06 19:26

hej jeg plejer at kikke på udstødningen en gang imellem og gerne lige når
jeg har startet den så skal den jo gerne ryge noget ud af udstødningen det
er tegn på at den smøre ..det er den olie der sidder i cylinderen der
brænder af .. hvis den ikke hade fået olie ville der ikke kommet noget røg
eller meget lidt isåfald ..

mvh gk