Gasflaske til Weber Performer
Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-06-06 19:42

Er der nogen der har gjort nogen erfaring med brug
af alternative gasflasker til en Weber Performer gril??
Det er godt nok en pebret pris man betaler for at
tænde sin Weber, hvis man bruger orginale flasker.

Fra : Nick

Dato : 13-06-06 20:46

"Andersen [3650]" skrev i en meddelelse...
> Er der nogen der har gjort nogen erfaring med brug
> af alternative gasflasker til en Weber Performer gril??
> Det er godt nok en pebret pris man betaler for at
> tænde sin Weber, hvis man bruger orginale flasker.

Til en Weber Baby Q, der jo bruger de små Weber gasflasker, kan man få et
fint lille sæt med en gasslange og en normal regulator, så man kan bruge
alm. 11 Kg.s flasker og lignende.

Mon ikke det er noget lignende du skal have fat i?

/Nick

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-06-06 21:03

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alm. 11 Kg.s flasker og lignende.
>
> Mon ikke det er noget lignende du skal have fat i?

Det er da ikke umuligt. Får man sådan et sæt i byggemarkeder eller hva'?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-06-06 21:00

On Tue, 13 Jun 2006 20:42:03 +0200, "Andersen [3650]" <virker@ikke.dk>
wrote:

>Er der nogen der har gjort nogen erfaring med brug
>af alternative gasflasker til en Weber Performer gril??
>Det er godt nok en pebret pris man betaler for at
>tænde sin Weber, hvis man bruger orginale flasker.

Andre virker fint - bare de har samme gevind.

Dem jeg bruger køber jeg i et lokalt alt-mulig-marked hvor man køber
en 600 mL flaske til 34 sek = 28 dkk... Jeg har ikke fundet dem
billigere - men det er midt i Skåne i Höör.

Anyway.. Du kan bruge andre, jeg har også haft købt dem de har i
Biltema, de er bare lidt små (220 gr) - og jeg syntes det er specielt
et problem om vinteren at de hurtigt ikke har højt nok tryk på gassen
til at brænderen brænder ordentligt.

Måske det er dyrere end grillstarter og tændvæske - men for dælen hvor
er det super praktisk og nemt............

** Lars

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-06-06 21:09

> Måske det er dyrere end grillstarter og tændvæske - men for dælen hvor
> er det super praktisk og nemt............

Et lille bjerg kul, tændvæske, en tændstik. 20 minutter senere er grillen
klar. Det kan ikke blive nemmere.

Mvh Maria

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-06-06 21:19

> Et lille bjerg kul, tændvæske, en tændstik. 20 minutter senere er grillen
> klar. Det kan ikke blive nemmere.
>
> Mvh Maria

Jo. Jeg bruger min ukrudtsspadserestok (gasbrænder), den tænder ved et tryk
på en knap.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-06-06 11:50

On Tue, 13 Jun 2006 22:18:41 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Jo. Jeg bruger min ukrudtsspadserestok (gasbrænder), den tænder ved et tryk
>på en knap.

Nemlig så.. Det er helt samme princip der er indbygget i Weberen
egentlig.

** Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-06-06 22:14

> Et lille bjerg kul, tændvæske, en tændstik. 20 minutter senere er grillen
> klar.

Grillmad er heller ikke rigtig grillmad hvis ikke man kan smage resterne af
tændvæsken...

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-06-06 11:50

On Tue, 13 Jun 2006 22:09:13 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Et lille bjerg kul, tændvæske, en tændstik. 20 minutter senere er grillen
>klar. Det kan ikke blive nemmere.

Korrekt - men det er stadig noget værre støveri - vi bruger let de
samme kul en 2-3 gange alt efter hvad vi laver på grill'en. Når de har
været slukket en gang støver de en del plus at man får vældig sorte
fingre af at stable dem igen Det kan du selvfølgelig påpege blot
er en del af charmen ved at grille....

I Weber Performern ligger kullene i to holdere så man kan lige ryste
asken fra de delvist brugte kul, over gastænderen med dem - så kører
de en tur til.

** Lars

Fra : TT

Dato : 14-06-06 12:45

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I Weber Performern ligger kullene i to holdere så man kan lige ryste
> asken fra de delvist brugte kul, over gastænderen med dem - så kører

Det er det eneste rigtige - alle andre løsninger er noget skrammel, hvor
folk prøver at godtgøre at de har gjort et fejlkøb

NB! Jeg er glad for min, og vil også gerne høre om mulighede for en adapter
til en 11 kg´s flaske

-TT

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-06-06 17:00

> Korrekt - men det er stadig noget værre støveri - vi bruger let de
> samme kul en 2-3 gange alt efter hvad vi laver på grill'en.

Vi prøver igen: Et LILLE bjerg kul, nemlig den mængde, du har behov for.

> Når de har
> været slukket en gang støver de en del plus at man får vældig sorte
> fingre af at stable dem igen Det kan du selvfølgelig påpege blot
> er en del af charmen ved at grille....

Næ, jeg bruger en tang til formålet, når jeg kommer i den situationen. Jeg
kan nemlig ikke lide at få grisset fingrene

Mvh Maria

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-06-06 20:58

> Vi prøver igen: Et LILLE bjerg kul, nemlig den mængde, du har behov for.

Du kan sagtens have brug for meget varme i kort tid.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-06-06 21:28

> Du kan sagtens have brug for meget varme i kort tid.

Ja?
Jeg ved det godt. Jeg er gammel. Så gammel at jeg ved hvornår stakken med
kul passer til 4 pølser eller 2 engelske bøf og stakken med briketter passer
til kyllingen.

Og så gammel at jeg synes en kuglegrill er en ovn.

Mvh Maria

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-06-06 15:58

On Wed, 14 Jun 2006 22:28:24 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Og så gammel at jeg synes en kuglegrill er en ovn.

Det kan det vel også bruges som. Det er jo netop det herlige ved en
kuglegrill, man kan grille over kul - og man kan lave sine flute klart
i én og samme dims. Jeg har ført haft kassegrill, den er glimrende til
bøffer ingen tvivl om det - til gengæld syntes jeg godt nok det kræver
tungen lige i munden at lave brød på den!!

** Lars

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-06-06 18:39

> i én og samme dims. Jeg har ført haft kassegrill, den er glimrende til
> bøffer ingen tvivl om det - til gengæld syntes jeg godt nok det kræver
> tungen lige i munden at lave brød på den!!

Det er jo lige det, der det hyggelige! Enhver kan proppe noget i en ovn og
få et vellykket resultat, men en kassegrill kræver omhyggelighed - det er
noget særligt at kunne lave mad, få den færdig på en gang og uden at det er
branket udvendigt og råt inden i.

Mvh Maria

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-06-06 15:56

On Wed, 14 Jun 2006 17:59:42 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Vi prøver igen: Et LILLE bjerg kul, nemlig den mængde, du har behov for.

TJoh... Rigtig nok... Men tit så vil vi gerne have et par majskolber,
et par bøffer eller noget andet kød. Måske lige et par flute i stedet
for majsen. Det er efter min mening noget nemmere at lave flute og
majs med indirekte varme og når det så er ved at være klar så stege
bøfferne over kullene. Der skal god varme på og med et LILLE bjerg kul
bliver det vist noget juks.

** Lars

Fra : TG4600

Dato : 14-06-06 07:02

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
>
> Grillmad er heller ikke rigtig grillmad hvis ikke man kan smage resterne af
> tændvæsken...

man kunne jo også lige lade tændvasken brænde af, efter 20 minutter
er der nok ikke meget tændvæske tilbage -