Råkostsnitter
Fra : Hauge

Dato : 13-06-06 18:36

Hejsa

Jeg skal for en bekendt, finde ud af hvem der producerer eller sælger en
bestemt råkostsnitter..

Det er den model der ret ofte sælges i en bod fx. i Bilka eller lign.

Det sådan en halv-lang en, hvor man kan skifte knive alt efter om man
skal lave strimler eller skiver. Og den er på håndkraft.

Jeg har prøvet på alle mulige og umlige måde at søge på Google, men det
er ikke lykkedes mig at finde noget der ligner. Og min bekendtes brændte
sammen med køkkenet, så den er også ret svær at tage et brugbart billede
af

Jeg håber at der er nogen der kunne få lidt ud af det jeg skrev, og kan
give mig et lille hint.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060613173616@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 13-06-06 18:49

Hauge (hauge@CUTsmart-tech.dk) skrev :

> [...]
> skal lave strimler eller skiver. Og den er på håndkraft.

> Jeg håber at der er nogen der kunne få lidt ud af det jeg skrev, og

Ud fra din beskrivelse vil jeg tro, at der er tale om et
rivejern/råkostsmitter fra Tupperware. www.tupperware.dk

Henriette Døssing

Fra : Hauge

Dato : 13-06-06 19:27

Hej
Fischer & Døssing wrote:
> Ud fra din beskrivelse vil jeg tro, at der er tale om et
> rivejern/råkostsmitter fra Tupperware. www.tupperware.dk

Jeg har downloaded deres katalog, og synes ikke jeg kan finde noget der
minder om en sådan maskine, men det kunne sagtens være dem der
laver/lavede dem.
Men har de haft demo i Bilka og lign? Mener endda det er samme person
der sælger disse revolutionerende polermidler til biler, der kan tåle 3
A-bomber uden at få en ridse

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060613182707@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Nuser

Dato : 13-06-06 19:27

> Hejsa
>
> Jeg skal for en bekendt, finde ud af hvem der producerer eller sælger en
> bestemt råkostsnitter..
>
> Det er den model der ret ofte sælges i en bod fx. i Bilka eller lign.

Kunne være en Börner. Kan ses på denne side http://www.boerner-import.dk/

Hilsen Nuser

Fra : Hauge

Dato : 13-06-06 19:40

Hej Nuser
Nuser wrote:
> Kunne være en Börner. Kan ses på denne side http://www.boerner-import.dk/

Du er en snut, det er lige netop den
Tak for hjælpen.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060613183942@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Max

Dato : 13-06-06 20:08

Hej Hauge

> Du er en snut, det er lige netop den

Det er nu ikke så svært, de skriver deres navn på deres produkter ;)

Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 13-06-06 20:30

Hej Max
Max wrote:
> Det er nu ikke så svært, de skriver deres navn på deres produkter ;)

Enig, men når nu dimsen som jeg skulle finde, røg sammen med resten i
det køkken der brændte, så er det lidt svært at læse (for mig)

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060613193009@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Max

Dato : 13-06-06 20:47

Hej Hauge

> Enig, men når nu dimsen som jeg skulle finde, røg sammen med resten i
> det køkken der brændte, så er det lidt svært at læse (for mig)

Ja, så er det problematisk kan jeg godt se. Forøvrig vil jeg gerne
benytte lejligheden til at anbefale deres produkter, de fungere
rigtig til formålet, blandt andet er det en leg at snitte løgringe
meget tynde til bløde stegte løg. Man finder dem forøvrigt ofte
billigt på skrammelmarkeder og lignende steder, nogle køber
jo tingene og lære aldrig at bruge dem.

Mvh Max

Fra : Heidi

Dato : 13-06-06 21:16

Nuser wrote:

> Kunne være en Börner. Kan ses på denne side
> http://www.boerner-import.dk/

Nu vi snakker om disse Börner ting - er de så gode som demo-videoerne på
siden viser? Og lige så nemme at bruge? Eller med andre ord - er det
pengene værd?

--
Heidi

Fra : Heidi

Dato : 13-06-06 21:19

Heidi wrote:

> Nu vi snakker om disse Börner ting - er de så gode som demo-videoerne
> på siden viser? Og lige så nemme at bruge? Eller med andre ord - er
> det pengene værd?

Nå jeg var langsom kan jeg se, nu hvor Max har anbefalet dem. Men vil
stadig gerne høre om andre er tilfredse også?

--
Heidi

Fra : Peter

Dato : 13-06-06 21:38

Heidi wrote:

> Nå jeg var langsom kan jeg se, nu hvor Max har anbefalet dem. Men vil
> stadig gerne høre om andre er tilfredse også?

Jeg har haft deres nye model i 1/2 år nu. Det er det mest brugte stykke
værktøj i mit køkken
Men pas på fingrene!
Peter

Fra : Hauge

Dato : 13-06-06 21:50

Hej
Peter wrote:
> Men pas på fingrene!

Ja den er vist god til at snitte snitter

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060613205015@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Heidi

Dato : 14-06-06 06:08

Peter wrote:
> Jeg har haft deres nye model i 1/2 år nu. Det er det mest brugte
> stykke værktøj i mit køkken
> Men pas på fingrene!

Den nye, er det den der hedder V4? Og kan den noget som V-høvl ikke kan?

--
Heidi

Fra : Peter

Dato : 14-06-06 08:00

Heidi wrote:

> Den nye, er det den der hedder V4? Og kan den noget som V-høvl ikke kan?

JA - det er V4éren og den kan egentlig kun snitte i skiver, strimler og
tern. Men det kan den så også rigtig godt!
Mvh
Peter

Fra : mk

Dato : 14-06-06 05:47

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Nu vi snakker om disse Börner ting - er de så gode som demo-videoerne på
> siden viser? Og lige så nemme at bruge? Eller med andre ord - er det
> pengene værd?

Den er suveren. Normatlt hopper jeg ikke på disse "demonstrationsvarer" men
købte alligevel en. Man skal lige lære håndelaget men så snitter den også
som en drøm

mk

Fra : Tina

Dato : 14-06-06 22:40

> Nu vi snakker om disse Börner ting - er de så gode som demo-videoerne på
> siden viser? Og lige så nemme at bruge? Eller med andre ord - er det
> pengene værd?

Absolut anbefalelsesværdig !! Min bruges næsten daglig. Mvh Tina

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-06 23:53

> Nu vi snakker om disse Börner ting - er de så gode som demo-videoerne på
> siden viser? Og lige så nemme at bruge? Eller med andre ord - er det
> pengene værd?

Jeps, til hjemmebrug er den rigtig fin. Når man lærer den at kende har den
utallige anvendelses muligheder.

Supereffektiv og let at gøre ren. Min er i brug flere gange hver uge.

Den er ganske solid, men holder ikke evigt. Vores skal udskiftes efter 3-5
år og vi har lige taget den 4. i brug.

mvh
Mogens

Fra : Heidi

Dato : 15-06-06 19:38

Heidi wrote:

> Nu vi snakker om disse Börner ting - er de så gode som demo-videoerne
> på siden viser? Og lige så nemme at bruge? Eller med andre ord - er
> det pengene værd?

Tak for erfaringerne - jeg vil helt sikkert overveje at investere i
noget, hvis der bliver overskud på kontoen.
Har lige skrevet til dem for at høre om man evt. kan komme forbi og
hente tingene (eller evt. føle lidt på noget af det inden man bestemmer
sig) - det kunne jo være rart nok at se en lille demo så man kan se hvad
man ikke kan leve uden

--
Heidi

Fra : Max

Dato : 15-06-06 19:46

Hej Heidi

> bestemmer sig) - det kunne jo være rart nok at se en lille demo så
> man kan se hvad man ikke kan leve uden

Hvor bor du, jeg har vidst et ekstra sæt i kældren du evt.
kunne låne.

Mvh Max

Fra : Heidi

Dato : 15-06-06 20:30

Max wrote:
> Hej Heidi

> Hvor bor du, jeg har vidst et ekstra sæt i kældren du evt.
> kunne låne.

Lidt udenfor Viborg
Jeg betaler gerne portoen hvis du er villig til at sende det til test?
Hvilke dele har du liggende ekstra?
Måske vi lige skulle tage den over mailen - min virker...

--
Heidi

Fra : Max

Dato : 15-06-06 20:40

Hej Heidi

> Lidt udenfor Viborg

For langt til at køre efter, men jeg finder lige ud af hvad jeg
har i kælderen og sender dig en mail i løbet af weekenden.

Mvh Max

Fra : Heidi

Dato : 15-06-06 21:03

Max wrote:
> Hej Heidi

> For langt til at køre efter, men jeg finder lige ud af hvad jeg
> har i kælderen og sender dig en mail i løbet af weekenden.

Alle tiders - tak skal du have

--
Heidi

Fra : Heidi

Dato : 23-06-06 06:24

Max wrote:

> Hvor bor du, jeg har vidst et ekstra sæt i kældren du evt.
> kunne låne.

Hej Max

Har du været en tur i kælderen?

--
Heidi

Fra : Hauge

Dato : 17-06-06 17:43

Hejsa
Nuser wrote:
> Kunne være en Börner. Kan ses på denne side http://www.boerner-import.dk/

Så blev den købt hjem, både til min bekendte og til mig selv.

Den er da faktisk ret smart, undrer mig over at jeg har kunnet undvære
den indtil nu, og kunne nøjes med alle de der billige kopier der findes
i alle mulige bikse.

Tak for hjælpen.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060617164325@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.