Ny skibs simulator.
Fra : Jubii

Dato : 13-06-06 11:30

Jeg mener den nye "ship simulator" er en del bedre end alle de foregående
tilsammen. For en demo http://www.shipsim-secure.com/index.php?id=4

Udgivelse i denne eller næste uge hos softexchange. Med sædvanligt forbehold.

Fra : Rune Christiansen

Dato : 13-06-06 19:22

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> wrote in message
> [...]
> tilsammen. For en demo http://www.shipsim-secure.com/index.php?id=4
>
> Udgivelse i denne eller næste uge hos softexchange. Med sædvanligt

Ja grafikken er flot på dette spil, men gameplayet er meget ringe.

- Der er ikke nogen brugbare navigationsinstumenter til hjælp, kun et søkort
og en svag bow-thruster, hverken autopilot, radar eller noget andet.
- Der er ikke nogen AI trafik når man sejler rundt i havnen, alle andre
skibe ligger stille. og det er ikke muligt at selv sætte dem ind i
baneeditoren f.eks.

Jeg har prøvet hele spillet, et familliemedlem købte den i tyskland, og det
er spild af penge

Fra : Nicolai

Dato : 13-06-06 19:33

> - Der er ikke nogen AI trafik når man sejler rundt i havnen, alle andre
> skibe ligger stille. og det er ikke muligt at selv sætte dem ind i
> baneeditoren f.eks.

I demoen bevæger det meste sig?

Fra : Jubii

Dato : 13-06-06 21:20

On Tue, 13 Jun 2006 20:32:32 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote:
in dk.spil.computer

>I demoen bevæger det meste sig?

Ja det gør de, og i forskellig hastighed endda, for at gøre det mere besværligt.
Håber da det fulde spil er af samme kvalitet.
Er det ikke det vil det blive sendt tilbage.

Fra : Rune Christiansen

Dato : 13-06-06 21:58

> [...]
> besværligt.
> Håber da det fulde spil er af samme kvalitet.
> Er det ikke det vil det blive sendt tilbage.

det var squ underligt. Jeg har både den "rigtige" tyske udgave "schiffsim
2006" installeret og demo´en, og selvom det er samme spil og samme udgiver,
er der mange ting anderledes. bl.a AI trafik. Tror lige jeg vil skrive til
Vstep og spørge hvad er menningen.

Fra : Jubii

Dato : 26-06-06 11:08

On Tue, 13 Jun 2006 22:58:12 +0200, "Rune Christiansen" <larz_prime@hotmail.com>
wrote:
in dk.spil.computer

> [...]
>er der mange ting anderledes. bl.a AI trafik. Tror lige jeg vil skrive til

Fik ship simulator i dag, og det er lige som demoen hvad angår skibstrafik m.m..
Editoren er dog uhyggelig langsom når man trykker på noget og vil se noget.

Fra : TommyF

Dato : 26-06-06 14:36

>Fik ship simulator i dag, og det er lige som demoen hvad angår skibstrafik m.m..
>Editoren er dog uhyggelig langsom når man trykker på noget og vil se noget.

Er det bare mig eller sejler alle skibene i ikke samme fart?? det
virker lidt skævt i så fald, store tankere og små speedbåde.

Fra : Jubii

Dato : 26-06-06 21:23

On Mon, 26 Jun 2006 15:36:24 +0200, TommyF
<tommy_friisFJERNDETTE@broendbybredbaand.dk> wrote:
in dk.spil.computer

>Er det bare mig eller sejler alle skibene i ikke samme fart?? det
>virker lidt skævt i så fald, store tankere og små speedbåde.

Alle skibe af samme type kan sejle i samme fart men andre typer seljer da med en
anden fart og sejlbåde sejle som vinden blæser, ha ha og speedbåde farer
derudaf. Så hvad mente du?

Jeg er i mission 2 hvor et kontainer skib skal sejle tværs over havnen og
tilbage igen et andet sted og forankre, og den sejler meget langsomt og
venderadius, tal ikke om det. Skibet har ødelagt for 100.000 vis af €.

Og der er kontainere fra "baersk".

Fra : skibber

Dato : 27-06-06 09:52

On 26-06-2006 15:36:25, TommyF wrote:

>Er det bare mig eller sejler alle skibene i ikke samme fart?? det
>virker lidt skævt i så fald, store tankere og små speedbåde.

På min demo sejler de med forskellig hastighed
men der er overhoved ikke nogen vigepligts regler
alt sejler bare lige på og hårdt.

/skibber

Fra : Jubii

Dato : 27-06-06 15:18

On Tue, 27 Jun 2006 10:52:26 +0200, "skibber" <skibber@notmymail.com> wrote:
in dk.spil.computer

>På min demo sejler de med forskellig hastighed
>men der er overhoved ikke nogen vigepligts regler
>alt sejler bare lige på og hårdt.
>
>/skibber

A.I. skibene er editerede til ikke at støde sammen, så det er dit skib der skal
overholde "vigepligten", for det er jo lidt det spillet går ud på, ikke at støde
ind i noget undervejs. Så ja, a.i. skibene følger den planlagte rute og er lige
glade med dit skib, du har bare at flytte det væk fra deres rute. Måske skulle
skibs simulator 2 have bedre a.i. skibe der i det mindste vil forsøge en
undvigemanøvre.

Fra : skibber

Dato : 28-06-06 09:50

On 27-06-2006 16:17:54, Jubii wrote:
> [...]
> in dk.spil.computer

> Måske skulle
>skibs simulator 2 have bedre a.i. skibe der i det mindste vil forsøge en

Ja det ser lidt mærkeligt ud når en speedbåd sejler lige lugt ind midtskibs
på et fragtskib.

/skibber

Fra : TommyF

Dato : 27-06-06 15:19

>På min demo sejler de med forskellig hastighed
>men der er overhoved ikke nogen vigepligts regler
>alt sejler bare lige på og hårdt.
>
>/sk

Det virker meget ufærdigt/ugennemtænkt der er ingen der følger de
regler, og alle holder samme fart i sejl renderne, det holder jo ikke.

En supertanker kan jo ikke holde samme hastighed som en hurtigfærge
HVIS den skulle nå at stoppe inden havnekanten.

Desuden er der jo forskel på 'taxi' hastighed osv.

Der er muligheder i gamet, men det trænger til et skud af realisme.
---
Brøndby
http://www.tommy-friis.dk/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-06-06 16:52

TommyF wrote:

> Det virker meget ufærdigt/ugennemtænkt der er ingen der følger de
> regler, og alle holder samme fart i sejl renderne, det holder jo ikke.

Jeps lidt trælst - kunne ellers være "sjovt"

Prøv at lade dig sejle i sænk med vilje i demoen, det ser ret underholdende
ud, men afslører at de har et seriøst problem med deres game engine

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jubii

Dato : 27-06-06 23:34

On Tue, 27 Jun 2006 16:19:23 +0200, TommyF
> [...]
>
>Det virker meget ufærdigt/ugennemtænkt der er ingen der følger de
>regler, og alle holder samme fart i sejl renderne, det holder jo ikke.

Gad vide hvad i mener med at skibene holder samme fart?

>En supertanker kan jo ikke holde samme hastighed som en hurtigfærge
>HVIS den skulle nå at stoppe inden havnekanten.

Ingen af skibene skal nogen andre steder end til sit slutpunkt, hvor det
forsvinder, så ingen af dem skal lægge til nogen steder.

>Desuden er der jo forskel på 'taxi' hastighed osv.

Jeg tror ikke i har forstået hvad spillet går ud på.

>Der er muligheder i gamet, men det trænger til et skud af realisme.

Hvis i nu kun så ai skibene som hindringer eget skib skal overvinde for at
gennemføre en mission, tror jeg i bedre forstår spillet.

Sammenlign spillet med de forige skibs sims og i vil se det i et helt andet lys.
Men ok, har i ikke set de gamle skibs sim, så er der jo ingen
sammenligningsgrundlag.
I dag skal alting åbenbart være pinligt nøjagtig efterligning af virkeligheden.
Det kan det aldrig blive. Spil er spil.

Fra : skibber

Dato : 28-06-06 10:00

>I dag skal alting åbenbart være pinligt nøjagtig efterligning af virkeligheden.
>Det kan det aldrig blive. Spil er spil.

Det behøver det ikke at være,men måske bare en lille smule
mere virkeligheds tro.

Jo spil er spil men når vi taler simulator så skal der være lidt
flere krummer i.

/skibber

Fra : Max

Dato : 28-06-06 10:08

Hej Jubii

> I dag skal alting åbenbart være pinligt nøjagtig efterligning af
> virkeligheden. Det kan det aldrig blive. Spil er spil.

Nu taler overskriften om en simulator, det vigtigste for en
simulator må være at være så tæt på virkeligheden som
overhovedet mulig. Desværre mangler den vigtigste
parrameter i alle simulatore/spil, nemlig "angsten" man
dør ikke rigtig af at tage fejl.

Mvh Max

Fra : TommyF

Dato : 28-06-06 17:33

On Wed, 28 Jun 2006 11:08:05 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>overhovedet mulig. Desværre mangler den vigtigste
>parrameter i alle simulatore/spil, nemlig "angsten" man

Ja, bare se hvor meget bedre MS Flight simulator er på det tekninske
område, men den har jo også mange år på bagen.

Fra : Max

Dato : 30-06-06 23:04

Hej TommyF

> Ja, bare se hvor meget bedre MS Flight simulator er på det tekninske
> område, men den har jo også mange år på bagen.

Forskellen ligger nok i interessen, flysimulatore har altid været
dem der var mest populære og nok derfor mest udviklede.

Mvh Max

Fra : TommyF

Dato : 30-06-06 23:36

On Sat, 1 Jul 2006 00:03:45 +0200, "Max"
> [...]

>Forskellen ligger nok i interessen, flysimulatore har altid været
>dem der var mest populære og nok derfor mest udviklede.

Jo, men alligevel, vil de kalde det en simulator, så bør som mange
detaljer som muligt være på plads inden udgivelsen.
Train Simulator er også ok, men mangler stadig også en del.

Skibs simulatoren har faktisk ingen realisme andet end måske lige tids
området.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-06-06 22:59

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse news:hg4t82lmpflq7l8catrd7uajkhne807vvr@4ax.com...
> [...]
> tilsammen. For en demo http://www.shipsim-secure.com/index.php?id=4
>
> Udgivelse i denne eller næste uge hos softexchange. Med sædvanligt forbehold.

Jeg købte det online for 14 dage siden ~ kr.200,-
leje lidt men den i et par dage, men interressen døde hurtigt hen,
da spillet er totalt låst, alle filer er pakket, crypteret og konstrueret med
et program der heder Quest3D(selv om man har dette, hjælper det ikke noget)
, man kan ikke så meget som ændre et eneste texture, tilføje hjemmebyggede skibe,
landskaber, ændre noget i en config fil, det er total der forkerte vej !

Jeg opdagede så derefter en shipsim der hedder Virtual Sailor 7 købte det online for også ~ kr.200
Det er et en mands projekt, med hvad det indebære,

De to skibs simulatore er så forskellige som nat og dag.
Hvor Shipsim 2006 er helt låst og begrænset, men har rigtigt flot grafik,
og en god frame rate, så er Virtual Sailor helt åben, som vi kende det fra
ms flightsim's scenen med add on's lavet af brugerne. Men grafikken halter lidt efter,
og kan nogle gange ligne noget fra FS5.1 Gys, men det er så add on designerne der
ikke er helt på toppen. men hvad gør det, er der noget man er utilfreds med, så kan
man lave det om.

http://www.hangsim.com/vs/ Virtual Sailor :
Accurate wave dynamics above sea and below.
Accurate sailboat and motorboat dynamics.
Accurate and dynamic sailing sounds.
Fully adjustable weather and sea conditions by day and night.
Photorealistic land and sea based on real totpographic data.
Diverse and adjustable marine life.
Global land and sea area allows global navigation and sailing.
Simulates saileboat racing including wind shadow effects.
Multiplayer online sailing and racing over the net.
Uses the latest DirectX8 technology in 3D graphics, sound and multiplay.
Advanced and simple to use virtual environment.
Fully interactive 3D instrument panel for boats.
Advanced and simple to use program.
Built to expand, allowing third party sceneries and boats.
Full documentation for making all files of scenery and boats.
---

Som standart kommer programmet kun med et scenery og 3 små både
og fylder kun 8mb, lidt flad fornemelse når man lige har brugt 200 kr.
men med lidt addon begynder det at ligne noget, og at kunne sejle i dansk farvand
med et dansk skib, det kan Ship Simulator 2006 ikke, og udsigterne er lange...

http://home19.inet.tele.dk/fs2002/pic/Vestkysten_storm.jpg
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/pic/VirtualSailor_001.jpg
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/pic/VS1.jpg
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/pic/VS2.jpg

Når man når verdens ende, så må der trækkes i håndbremsen.
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/pic/ShipSim2006_handbreake.jpg
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/pic/ShipSim2006_posidon.jpg
Og det gør man når man når havne udløbet, det er blokeret med præmme i kæder.

Jan Rasmussen

Fra : TommyF

Dato : 30-06-06 23:38

>Jeg opdagede så derefter en shipsim der hedder Virtual Sailor 7 købte det online for også ~ kr.200
>Det er et en mands projekt, med hvad det indebære,

Ja, det er rigtigt, Virtual Sailor er langt mere fremme men har også
været under konstruktion i lang tid. Ganske pænt arbejde fra stort set
en mand.
---
Brøndby
http://www.tommy-friis.dk/

Fra : Jubii

Dato : 01-07-06 10:13

On Fri, 30 Jun 2006 23:58:56 +0200, "Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote:
in dk.spil.computer

> [...]
>landskaber, ændre noget i en config fil, det er total der forkerte vej !

Hvis du kun køber spil for at ændre på det, så er du ikke en almindelig
spilentusiast. Ingen øvrige kommentarer.

Fra : Max

Dato : 03-07-06 08:50

Hej Jubii

> Hvis du kun køber spil for at ændre på det, så er du ikke en
> almindelig spilentusiast. Ingen øvrige kommentarer.

Nu er det jo netop ikke spil der er tale om, men simulatore og det
er jo netop noget helt andet.

Mvh Max

Fra : Jubii

Dato : 03-07-06 09:05

On Mon, 3 Jul 2006 09:50:07 +0200, "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
in dk.spil.computer
>Hej Jubii

>Nu er det jo netop ikke spil der er tale om, men simulatore og det
>er jo netop noget helt andet.
>
>Mvh Max

Den debat gik i gang i 1980, og konklusionen er at spil er spil uanset om nogen
kalder det simulatorer.
Det er en vittighed at simulatorer ikke er spil.

Fra : Max

Dato : 03-07-06 09:15

Hej Jubii

> Det er en vittighed at simulatorer ikke er spil.

Jeg vil gå med til at kalde begge dele legetøj, men spil
forudsætter vel konkurrence, det gør simulatore ikke.

Mvh Max

Fra : Jubii

Dato : 03-07-06 13:38

On Mon, 3 Jul 2006 10:14:55 +0200, "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
in dk.spil.computer
>Hej Jubii

>Jeg vil gå med til at kalde begge dele legetøj, men spil
>forudsætter vel konkurrence, det gør simulatore ikke.
>
>Mvh Max

Du må have din opfattelse af spil revideret, du er for enøjet. Ikke flere
kommentarer herfra, allerede overskredet kvota.

Fra : Max

Dato : 03-07-06 15:34

Hej Jubii

> Du må have din opfattelse af spil revideret, du er for enøjet. Ikke
> flere kommentarer herfra, allerede overskredet kvota.

Efter som du ikke bidrager med nogle gode inputs, ja så
beholder jeg min holdning som edn er.

Mvh Max

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-07-06 18:27

Noget der kunne være sjovt var hvis microsoft nye flight sim
FX X, åbnede op for at kunne sejle, hele verden er allerede
tilstæde i smuk kvalitet. og at tilføje detaljeret havne og skibe som add ville
være en small sag.

Når jeg kigger på billede fra FS X, så er det svært at skelne om det er en skibs eller fly simulator .
http://www.flightsimulator10.com/customimages/fsx/full/4.jpg
http://www.flightsimulator10.com/customimages/fsx/full/6.jpg
http://www.flightsimulator10.com/customimages/fsx/full/5.jpg
http://www.flightsimulator10.com/customimages/fsx/full/24.jpg

Jan Rasmussen

Fra : Max

Dato : 03-07-06 20:05

Hej Jan

> Når jeg kigger på billede fra FS X, så er det svært at skelne om det
> er en skibs eller fly simulator .

Ja, egentlig burde det rent programmeringsmæssigt være nogenlunde
det samme om det er fly, tog, både eller noget helt tredie man laver.

Men som jeg tidligere har sagt, det er nok et spørgsmål om interesse,
flysimulatore har vel altid været dem der trak størst opmærksomhed.

Ps; det kunne være man skulle kikke nærmere på den Virtual Sailor

Mvh Max

Fra : Jubii

Dato : 04-07-06 10:46

On Mon, 3 Jul 2006 19:26:45 +0200, "Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote:
in dk.spil.computer
> [...]
>FX X, åbnede op for at kunne sejle, hele verden er allerede
>tilstæde i smuk kvalitet. og at tilføje detaljeret havne og skibe som add ville

Jeg har 3 skibe jeg kan sejle med i min fs9 samling, og hvis jeg ville have
flere kunne jeg nok finde dem. Et af dem er et hangarskib, og jeg fik en i
multiplayer med et fly til at se om han kunne lande på det ligesom de
hangarskibe der er i spillet. Kan ikke huske om det gik.
Nogle har også lave AI skibe til spillet, så skibe er der nok af i fs9, og det
vil undre mig om ikke de også kom til fsX, men jeg tror ikke ms vil lave dem.