Sær pivelyd - Suzuki Swift 1.3 GLX, 4D Sed~
Fra : Dark Cowboy

Dato : 12-06-06 19:07

Nogen der kan hjælpe mig lokalisere en fejl ?

Min øse (se subj.) kommer med en irriterende hvinende lyd ved ca 2000 - 2200
rpm.
Det lyder som om det kommer fra motorrummet, men jeg er ikke sikker.

Lyder kommer hvis jeg holder en konstant hastighed...forsvinder hvis jeg
accelererer eller decelererer (sikkert som følge af ændret rpm).
Der er ingen lyd hvis jeg gasser op i frigear og holder den på omkring de
2000 -2200.

Har fået lys i en lampe "Check Engine"....har jeg gjort........den er der
endnu
Manualen siger at det betyder et problem med emissionssystemet.

Har for nylig fået skiftet hele udstødningen fra kat'en og bagud (originale
dele)
Har fået fyldt diesel på ved en fejl, da en halvsovende vognmand fik smækket
6000 liter diesel i en tank til 92 oktan. Fik afmonteret og tømt tanken og
fik motoren blæst ud med trykluft.

Men historien med lampen og lyden har gjort sig gældende siden balladen med
diesel på vognen.

Nogen der har et godt forslag ?