"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:448da6b0$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "TommyS" <verndroid@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1150132338.946500.218530@j55g2000cwa.googlegroups.com...
>> Jeg vil mene at ethvert værksted er i stand til at lave det i dag.
>> Der er ikke så meget "teknik" bag ved et sådan anlæg som fungerer lige
>> som
>> et hvert køleskab. Desuden analyserer de fleste fyldeapparater AC mht.
>> tæthed og virkemåde.
>> Så hvorfor ikke bare bruge dit normale værksted
>>
>
> Jamen det vil jeg da overveje.
>
> ----------------------------------
> ....og så er det forresten ret fedt at have et AC der fungerer i dag og
> morgen, med 30°C udenfor
))
Nemlig ja. Efter at have holdt næsten stille i 20 minutter i kø ved
Helsingborg i eftermiddags tændte der en kontrollampe i Jaguaren og der
begyndte hurtigt at blive mistænkeligt varmt og fugtigt i kabinen. Fejlkoden
var 'Fuse 1' og passageren fik efter lang tids læsning fundet frem til en
sikring B1, som bla. dækkede klimaanlægget. Fint, vi var ved at være godt
kogte, for der blev leveret luft varmere end udeluften. Ventilationsanlægget
er RET specielt i en halvgammel Jag, og der er ikke mange muligheder for
manuelle indgreb. Vi nåede lige op på 39 gr i kabinen inden det
obligatoriske Pizza Hut stop i Karlslunde (i øvrigt elendige pizza-slices
idag...). Ud med sikringen, men den var fandme ikke sprunget. Surt show, men
vi skal hjem og ruller videre mod Fyn med vinduerne nede hver gang det går
lidt langsomt. Der bliver læst videre i instruktionsbogen, og hov: Der er da
3-4 andre sikringer til klimaanlægget
Nu kører skidtet igen. Og det var så første elektriske fejl på 8 mdr og
16000 km i en XJ40 fra 1992. Og i øvrigt første fejl overhovedet. En del
bedre gået end forudsagt af alle skeptikerne. Og indrømmet, jeg er også
positivt overrasket
MVH Leo