Oliventræ udendøre i DK.
Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 16:06

Hej,

Kørte forbi et træ i en have i dag. Jeg er overbevist om, at det var et
oliventræ med en kugle på ca. 1½ meter bred. Eller er der noget som ligner
meget ?

Jeg troede ikke man kunne gro disse udendøre i DK.

Eller er det rigtigt, at man kan gro dem i DK, hvis man sætter dem her under
sommeren, så de danner lidt rodnet inden vinteren? og man så om vinteren
dækker til med gran o.l. ... ?

Muligt, svært eller umuligt ?

mvh
Jørgen

Fra : Christian

Dato : 12-06-06 18:37

Da vi købte vores oliventræ var der en seddel ved hvor der stod at det
skulle ind inden frost-
Men ved det ikke

Fra : Ole Pedersen

Dato : 13-06-06 09:00

Hej Jørgen

Ifølge min have bog kan de klare omkring 10 graders frost, så mit der står
en krukke kommer ind omvinteren.

mvh
Ole

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-06-06 18:25

Ole Pedersen wrote:
> Hej Jørgen
>
> Ifølge min have bog kan de klare omkring 10 graders frost, så mit der står
> en krukke kommer ind omvinteren.

Ja, jeg har set billeder fra artens nordgrænse. Hvor den var visnet i en
vanret linje hen af bjergsiden
..