tsk tsk
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-06-06 14:53

Hvor tåbelig kan man være http://ekstrabladet.dk/112/article203579.ece

Stef

Fra : Anders Majland

Dato : 12-06-06 14:57

> Hvor tåbelig kan man være http://ekstrabladet.dk/112/article203579.ece

At kører mere end 60% for stærkt, have sit barn med eller kombinationen ?

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-06-06 15:06

> At kører mere end 60% for stærkt, have sit barn med eller kombinationen ?
Det hele lagt sammen! Men det var da altid noget han ikke kørte på baghjul
mens han stod oppe på styret !

Stef

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-06-06 15:41

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> Det hele lagt sammen! Men det var da altid noget han ikke kørte på baghjul
> mens han stod oppe på styret !

Er det mere forargeligt, end hvis han havde gjort det i bil?

Rittig

Fra : Carl Dragert

Dato : 12-06-06 16:13

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> Er det mere forargeligt, end hvis han havde gjort det i bil?

Er det for varmt?

Fra : Thomas

Dato : 12-06-06 17:16

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor tåbelig kan man være http://ekstrabladet.dk/112/article203579.ece

Nu er det jo ikke farten, der dræber.

/Ths.

Fra : Niels Pein

Dato : 12-06-06 21:34

"Thomas" skrev ...

> Nu er det jo ikke farten, der dræber.

Jo for dælen da, for det siger de jo selv i fjernsynet.
Og du skal aldrig tage ud at flyve, for det går _rigtigt_stærkt, så det er
_rigtigt_ farligt. Specielt jagerpiloter er jo fuldstændigt vanvittige
fartmonstre.
</ironi>
--
Niels Pein
TransAlp

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-06-06 17:57

"Thomas" <t@pp.se.invalid> writes:

> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev...
>
> Nu er det jo ikke farten, der dræber.

Det er da ellers hvad vores alles trafik-orakel René LaCour Sell siger

I øvrigt kan jeg da sagtens følge Rittigs pointe med at det aldrig
vækker særligt påstyr når der køres stress-kørsel i biler med deraf
følgende trafikkultur og hastigheder. Ikke for at forsvare nogle af
delene.

DMC-bladet bragte i øvrigt en interessant artikel om årsagerne til
færdselsuheld "Distraktionen dræber":
<http://www.dmc-org.dk/Index-bladet.html> "Det amerikanske ministerium
for trafiksikkerhed, NHTSA, har gennemført en undersøgelse hvor 241
bilister i 100 køretøjer blev overvåget i over et år. [...]
Undersøgelsen viser endvidere at 80 procent af alle ulykker opstår i
forbindelse med blot 3 sekunders uopmærksomhed."
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Dun@nt

Dato : 13-06-06 13:35

Claus Rittig skrev:

> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er det mere forargeligt, end hvis han havde gjort det i bil?

ja-da!

At fise afsted i bil med, stirrende sin GPS, og med en pæn slat unger
på bagsædet, medens man drikker cola, spiser slik, SMS'er med den
bedre halvdel om hvad der skal købes ind samt diskuterer med ungerne,
er der ikke noget unormalt i - det ser jeg hver dag på motorvejen. Det
er "bedsteborger" kultur, sådan er det at være en
normal-stresset-succes-dansker :-/

--
J.C. Kløve
Stadig via Goooooooooooooooooooogle :-/