Dykning bornholm
Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 12-06-06 11:50

Hej,

Hvis jeg vil dykke Koronowo, den urussiske ubåd og affaire hvilke
havne vil så være de bedste hvis jeg skal sætte en RIB i vandet? Det
er vel Vang havn og Årsdale havn der er tættest på, men kan man
sætte båd i vandet og må man gøre det i Vang havn?

Er der ellers noget interessant vrag at dykke fra bornholm?

mvh
Jonas

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 12-06-06 13:14

Vang er nok ikke det bedste valg. Tror ikke der et slæbested der kan bruges.
Hammeren er nok det bedste. Ellers er Hasle også tæt på.

Den med Årsdale er god nok. Tror det koster 40-50 kroner.

Claus
http://www.divein.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 12-06-06 13:24

Claus Grell Hansen skrev:

> Vang er nok ikke det bedste valg. Tror ikke der et slæbested der kan bruges.
> Hammeren er nok det bedste. Ellers er Hasle også tæt på.
>
> Den med Årsdale er god nok. Tror det koster 40-50 kroner.

Ok, tak for svar. På din side har du markeret et vrag ved siden af
Affair, hvad er det for et? Og så skriver du videre at man kan
"huledykke" på bornholm, det har jeg hørt om før.. hvor foregår det
henne og kræver det båd eller er det noget man kan dykke fra kysten?

mvh
Jonas

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 12-06-06 13:43

Huledykning er nok et stort ord at bruge, men der ligger 2 huler lige nord
for Hammer havn. Hvis man går i vandet så langt nord på hammeren som det er
muligt (en lille sti på ca 20 meter) og svømmer langs klippevægen kommer de
efter ikke så lang en svømmetur. Det er meget sjovt hvis man ikke har prøvet
det før, men det er altså ikke noget man skriver hjem om.

Vraget ved siden af Affair er Ada. Et pænt stort vrag som der dog ikke er
meget tilbage af. Men bestemt et dyk værd. Tror der er en beskrivelse af det
på min side. Jeg kan maile dig en pos når jeg kommer hjem.

Fra : Felix

Dato : 12-06-06 15:14

Jeg har været på Herald for nogen tid siden det er et gammelt skiv
der ligger på 45-50m så vidt jeg husker, der står en længere
historie om det på Allan Jensens hjemmeside.

http://www.vrag.dk/vrag/herald.htm

/Felix

Fra : Lars Grønlykke

Dato : 14-06-06 09:30