Godt Ford værksted i Østjylland?
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-06-06 10:49

Jeg er helt ny ud i Ford verdenen, så jeg har ingen erfaringer med de
Århusianske / østjyske forhandlere eller værksteder. Bilen er købt i
Frederiksværk, så jeg regner ikke rigtigt med at få bilen serviceret hos
Forhandleren.
Samtidig så jeg den anden dag, at Ford ejere generelt er temmeligt
utilfredse med deres værksteder, hvorfor jeg gerne vil høre hvis der er
nogen der har gode erfaringer med et aut. værksted i østjylland.
Jeg kommer fra en Citroen, som heller ikke har alt for godt et ry vedr.
værksteder, men der synes jeg nu aldrig jeg har haft problemer.

/Kasper Hansen

Fra : ct

Dato : 12-06-06 13:08

Har kun benyttet dem en enkelt gang, men prøv i Egå, de virkede umiddelbart
sympatiske.

claus

Fra : Broegger

Dato : 12-06-06 16:52

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev

> [...]
> Århusianske / østjyske forhandlere eller værksteder. Bilen er købt i
> Frederiksværk, så jeg regner ikke rigtigt med at få bilen serviceret

Jeg fik en ok behandling hos Ford i Viby. Ikke prangende, men ok.

<snip>

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ole Laursen

Dato : 12-06-06 17:05

Hej!

Jeg, og andre i familien, har positive erfaringer med Ford i Egå. Jeg har
kun været to-tre gange i Viby og det var ikke noget at skrive hjem om.

Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : TDN

Dato : 12-06-06 17:39

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kommer fra en Citroen, som heller ikke har alt for godt et ry vedr.
> værksteder, men der synes jeg nu aldrig jeg har haft problemer.

Ford i Egå. Jeg ved de flere gange har vundet Fords interne konkurrence på
kundetilfredshed. Det er dog 3-4 år siden jeg sidst har været der.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 18:49

> [...]
> Jeg kommer fra en Citroen, som heller ikke har alt for godt et ry vedr.
> værksteder, men der synes jeg nu aldrig jeg har haft problemer.

Brug ford i flensborg. De har fattet både hvad service og kundepleje er. Du
kan kombinere servicebesøget med en tur i gågaden (det sætter kvinderne pris
på...og de tager ikke dankort i ret mange af butikkerne )

Deres priser er også billigere end i dk fordi deres reservedele ligger
temmelig meget under de danske....timeprisen er dog ca. den samme.
De har 4 personer ansat som også taler dansk hos ford, så det er heller ikke
noget sprogmæssigt til at hindre et besøg.......Du vil blive overrasket over
den høflighed som vist ikke findes mere i dk

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 18:53

> [...]
> ikke noget sprogmæssigt til at hindre et besøg.......Du vil blive
> overrasket over den høflighed som vist ikke findes mere i dk

åh, ja og så har de faktisk nogle søde små "nips" til at udskrive
regningerne, det er faktisk lige før at det er oplevelse man synes om, når
regningen skal betales

--
Tom

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 12-06-06 19:14

Kasper Hansen [8270] skrev:

> Samtidig så jeg den anden dag, at Ford ejere generelt er temmeligt
> utilfredse med deres værksteder, hvorfor jeg gerne vil høre hvis der er
> nogen der har gode erfaringer med et aut. værksted i østjylland.

Hmmm...det er muligt at der er nogle af værkstederne i Århus, der er
OK, men jeg blev simpelthen dødtræt af Ford i Horsens. Første ledige
tid var altid 4-5 uger ud i fremtiden. Besluttede så at skifte til
Ford i Vejle. Det skulle jeg aldrig have gjort. En intelligent lærling
skulle skifte olien, men glemte at tappe den gamle olie af først (og
skifte filteret- dooohh!), så resultatet var tunge olieskyer over
Østjylland, indtil de skyndsomst kom og hentede bilen næste dag.

Havde det ikke været en leasingbil, ville jeg benytte vor lokale
mekaniker, der faktisk har folk ansat, der kan tænke!!

Go' jagt på en habil Ford mekaniker i Østjylland!

Mvh
Hornsved
'04 Mondeo 2,0 Ghia

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-06-06 19:49

Hej

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Samtidig så jeg den anden dag, at Ford ejere generelt er temmeligt
> utilfredse med deres værksteder, hvorfor jeg gerne vil høre hvis der er
> nogen der har gode erfaringer med et aut. værksted i østjylland.

Sørg for, at du får et værksted som servicerer et vist antal biler magen
til din bil. Og når jeg siger magen til, så mener jeg ikke bare Fiesta,
men Fiesta ST. Det vil også være fedt hvis der er en mekanikerlærling
smo tilfældigvis har en magen til. Så kan du altid bede om at det er en
Fiesta ST nørd som laver den for dig.

Jeg var en af de første i DK til at få Fiesta 1.4TDCi da de kom og den
fik hurtig lidt kilometer på klokken som desværre gjorde at mekanikerne
ofte søgte i blinde fordi de aldrig havde set problemet før. Og nu var
det ikke fordi min Fiesta var særlig stabil, så det var på godt jævnt
jysk træls.

Min blev serviceret af Vejle og der har jeg kommet de sidste 7 år. Nogle
gange har de simpelthen været så fattesvage, at jeg nærmest med en
Haynes manual i hånden, måtte fortælle hvad og hvor det var galt og
andre gange har de ydet en super service.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-06-06 20:09

Tak til jer allesammen...
Nu har jeg i første omgang bestilt en tid hos Ford i Ry. Dels fordi det
ligger på vej på arbejde, dels fordi de havde tid "snart" og dels fordi de
udelukkende har serviceværksted - og ingen salgsafdeling.
Nu må vi så se om det er godt eller skidt. Heldigvis fejler bilen ikke noget
alvorligt, men jeg har lige et par småting der skal ses til.
Det var en god idé at køre til Ford i Flensborg - det tror jeg at jeg vil
benytte mig af til alm. service. Men det duer næppe, hvis det er noget
uforudset (eller hvis bilen ikke kan køre).

Jeg håber godt nok at jeg bare er kommet lidt dårligt fra start - allerede
nu er følgende opstået:

- På vej hjem fra Kbh. begyndte ESP lampen at lyse. Det forsvandt da jeg
tændte og slukkede bilen, men kom så igen efter 20-30 min. Efterfølgende har
den ikke lyst.

- I går da vi startede den, skrev den "EAC Fail" i displayet (har kun set
det den ene gang), og lød noget underlig i tomgang. Jeg stoppede og
startede, og så kørte den rigtigt igen. Jeg har læst mig til at EAC står for
Electronic Accelerator Control, og at det er en typisk Fiesta fejl - men
ingen af de to værksteder jeg har snakket med, kunne nikke genkendende til
det.

- I dag havde jeg 2 gange lidt problemer med at starte den. Første gang gik
der bare lidt længere tid en forventet, anden gang tog det 7-8 sek med
tændingen på, hvorefter den gik lidt lavt i tomgangen de første par sek.

- Sidst men ikke mindst, er der den "knirkelyd" jeg har omtalt før. Tror dog
at dette skyldes udstødningen, efter at have kørt lidt mere i dag. Det skal
også tjekkes, men det bliver nok ikke på garantien.

Heldigvis ved jeg at den tidligere ejer ikke solgte bilen pga. problemer -
så havde han næppe købt en Focus ST i stedet ;)

/Kasper Hansen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-06-06 20:18

Hej

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Heldigvis ved jeg at den tidligere ejer ikke solgte bilen pga. problemer -
> så havde han næppe købt en Focus ST i stedet ;)

Eller også var han så naiv, at tro at den ene Ford er bedre end den
anden. (Sådan var jeg)

Som noget positivt kan det så siges, at Ford for mig rigtig mange gange
har betalt regningen per kulance. Det kan godt være, at de hver gang det
kommer på bane med garanti osv får tæsk og høvl af blandt andet FDM for
kun at have den normale reklamationsdækning, men deres kulancekonto den
er altså stor.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-06-06 20:23

> Eller også var han så naiv, at tro at den ene Ford er bedre end den anden.
> (Sådan var jeg)

Det er selvfølgelig en mulighed... Tror nu bare det er et uheldigt
sammenfald ;) Jeg er ikke bekymret endnu, vil jeg sige...

> [...]
> kun at have den normale reklamationsdækning, men deres kulancekonto den er

Det er da altid noget -det er trods alt også en halvstor koncern. Nu har jeg
slet ingen erfaring ud i det endnu, men jeg regner ikke med at have bilen
mere end 3 år, hvoraf de to første er med fuld garanti.

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 20:26

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Eller også var han så naiv, at tro at den ene Ford er bedre end den anden.
> (Sådan var jeg)

Ja det er kun ganske få ford'er som er uden problemer. Retfærdigvis skal det
også siges at andre bilmærker også har deres problemer, men ved ford er der
generelt lidt flere.

> [...]
> kun at have den normale reklamationsdækning, men deres kulancekonto den er

Sådan er det når de ikke strammer sig an og laver bilerne ordentlig fra
begyndelsen. Men prismæssigt får man meget bil for pengene hos ford og så må
man leve med at der er flere ting der skal laves.....ford plejer at have
ganske rimelige priser på delene

og det er jo ikke alle der har lyst til at køre rundt i en yaris eller fabia

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 21:34

> Som noget positivt kan det så siges, at Ford for mig rigtig mange gange
> har betalt regningen per kulance.

Er det hos Ford i Vejle du har haft succes med kulance "betalinger"?

Jeg har en c-max der er 1,5 år gammel - den har haft ret så mange
værkstedsbesøg. Jeg har spurgt min lokale mekker (Nordjylland), om hvad
deres holdning er omkring kulance: han siger at de næsten ikke laver noget
på kulance.

Ikke så optimisitisk et svar, som jeg kunne ønske.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 13-06-06 05:46

Hej

Rune Nicolajsen wrote:
> Er det hos Ford i Vejle du har haft succes med kulance "betalinger"?

Ja. Første gang var min udstødning på min Escort. Efter ca 1 år så
lydpotten ud som nogen nogen havde pustet for hårdt. Den virkede stadig,
men så blot mærkelig ud. Der tilbød at betale 60% uden grund. Efter ca
1½ år lavede de rust i bilen selvom den nok skulle kunne blive 6 år uden
at det kom rustgarantien ved. Desuden skiftede de de forreste bærearme
uden beregning da de trængte.

På min Fiesta har jeg ikke helt styr på tingene, men der har det nærmest
virket som om der var 4 års garanti. Jeg har selv måttet betale for 2
relæer og en ABS sensor.

> [...]
> deres holdning er omkring kulance: han siger at de næsten ikke laver noget

Lyder som om han ikke vil lave det fordi han kan tjene mere ved at lade
dig betale end ved at lade Ford betale regningen.

> Ikke så optimisitisk et svar, som jeg kunne ønske.

Nej det er træls og især når man har købt en ny bil. Vi valgte
udenlukkende Ford igen efter Escorten fordi vi vidste hvor meget de
lavede uden beregning. Denne gang nåede vi bare grænsen for hvor meget
bøvl vi gider selvom det ikke koster noget.

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 13-06-06 22:54

On 12-06-2006 11:49 Kasper Hansen [8270] wrote:
> Samtidig så jeg den anden dag, at Ford ejere generelt er temmeligt
> utilfredse med deres værksteder, hvorfor jeg gerne vil høre hvis der er
> nogen der har gode erfaringer med et aut. værksted i østjylland.

Det er ikke et autoriseret værksted, men jeg kan anbefale Højbjerg
Auto-Service. Indehaveren er så vidt jeg ved udlært hos Ford i Viby (som
jeg ikke vil anbefale!), og skulle være en haj til Ford-biler.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face