Rundkørsel i forskellige lande i Europa
Fra : tofran@gmail.com

Dato : 12-06-06 10:33

Hej,

Jeg har før været i Holland og lagt mærke til at man giver plads til
bilister til at komme ud i rundkørsler modsat i DK, hvor man kun må
kører ind i rundkørslen, hvis der er fri passage. Jeg blev nemlig
også dyttet af i Holland, da jeg ikke gav plads for udkørende biler i
rundkørslen.

Det andet sted var i Paris, hvor der ligefrem var anarki. Men er det
fordi jeg opfatter det som en dansker. Det så nemlig ud til at være
nemt at komme ud i rundkørslerne der, men faktisk sværer at komme ud
igen. Derfor opgav jeg også at kører i Paris efter den ene dag.

Da jeg skal til, de samme lande igen i år + Italien, Spanien og
selvfølgelig Tyskland vil jeg gerne have nogle tips til evt.
forskelligheder i de forskellige lande.

I Sverige og Norge er færdselsreglerne vel meget lig Danmark formoder
jeg eller hur ??

/Tom Frank

Fra : Holst

Dato : 12-06-06 10:47

tofran@gmail.com wrote:

> I Sverige og Norge er færdselsreglerne vel meget lig Danmark formoder
> jeg eller hur ??

Om reglerne er anderledes i Norge, ved jeg ikke, men min oplevelse er,
trafikken gennem rundkørslerne "flyder" meget bedre i Norge end i Danmark.

Fra : npw

Dato : 12-06-06 16:27

Jeg har været ude for det samme i Holland, omvendt vigepligt i
rundkørsel. Jeg mener at kunne huske, at vi har haft det samme her i
landet?

Men vil du prøve rundkørsler, så prøv denne her:

http://www.swindonweb.com/life/lifemagi0.htm

Jeg har ikke været der siden den blev lavet og jeg tror nok, jeg vil
finde en anden vej, hvis jeg kommer på de kanter igen!

mvh Niels W.

Fra : Aksel

Dato : 12-06-06 16:43

[...]

I Frankrig findes begge former for vigepligt i rundkørsler, der er trekant
på spidsen hvis du skal holde tilbage for dem der er inde i rundkørslen, men
franskmændenee er meget anarkistiske, så du skal ikke stole på at de
overholder det.

Hilsen Aksel

Fra : Claus Bechgaard

Dato : 24-06-06 12:29

<tofran@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej.
Jeg er lige kommet hjem fra Holland og oplevede kun rundkørsler med "danske
vigepligtsregler" (dog bortset fra, at cyklister på cykelsti rundt i
rundkørslen havde vigepligt for bilerne). Men iflg. "Turen går til Holland"
findes begge typer.

Venlig hilsen Claus