elektrisk insektfanger
Fra : Leif Neland

Dato : 12-06-06 10:03

Hvad kan anbefales, skal kunne bruges udenfor på terrassen også.

Leif

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-06-06 10:31

Leif Neland skrev:

> Hvad kan anbefales, skal kunne bruges udenfor på terrassen også.

Hvad skulle formålet være med at lokke alle
nabolagets insekter hen på din terasse, bare
for at blive ristet?

Peter Schrøder

Fra : Leif Neland

Dato : 12-06-06 13:27

Peter Schrøder wrote:

> Hvad skulle formålet være med at lokke alle
> nabolagets insekter hen på din terasse, bare
> for at blive ristet?

Der er langt til naboen...

Formålet er at kunne være ude uden at blive spist af myg.

Leif

Fra : TT

Dato : 12-06-06 13:58

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Der er langt til naboen...
>
> Formålet er at kunne være ude uden at blive spist af myg.
>
> Leif

Det vil jeg også MEGET gerne have en brugbar løsning på....

-TT

Fra : Max

Dato : 12-06-06 14:03

Hej Leif

> Hvad kan anbefales, skal kunne bruges udenfor på terrassen også.

De modeller jeg har prøvet, de almindelige billige modeller
har ingen virkning haft, så man skal nok op i noget der ligner
dem man bruger i bagerforretninger og lignende steder.

Mvh Max

Fra : Bagmanden

Dato : 12-06-06 16:16

Max wrote:
> De modeller jeg har prøvet, de almindelige billige modeller
> har ingen virkning haft, så man skal nok op i noget der ligner
> dem man bruger i bagerforretninger og lignende steder.

Hm, jeg aner ikke hvad vores er for en, men den knitrer lystigt
hele tiden og dyngen af insekter i bakken er betragtelig.

Vores "fanger" har to rør, er ca. 50x30x15 og lyser med to ti
watts rør.

Jeg mener på baggrund af sidste sæsons brug og de få dage vi har
haft i år, at den fungerer fint/forventeligt.

--
F.B.

Fra : Hauge

Dato : 12-06-06 16:37

Hej Max
Max wrote:
> De modeller jeg har prøvet, de almindelige billige modeller
> har ingen virkning haft, så man skal nok op i noget der ligner
> dem man bruger i bagerforretninger og lignende steder.

Du har husket at sætte strøm til, og tænde for den, ikk'?

Jeg er ellers yderst tilfreds med min 200-300 kr.'s model fra Bilka,
mener det er med 16W rør. Den model man typisk kan købe for 75-150 kr.
er intet bevendt.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060612153723@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Max

Dato : 12-06-06 21:15

Hej Hauge

> Jeg er ellers yderst tilfreds med min 200-300 kr.'s model fra Bilka,

Fint, kan være man skal prøve mellemklasse modellen så.

Mvh Max

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-06-06 21:41

> Hej Hauge

> Fint, kan være man skal prøve mellemklasse modellen så.

Jeg tror jeg vil unlade at fortælle min (billige 2x10Watt's model
fra Netto), at den ikke virker. For jeg får godt nok ristet mange
myg og andet flyvende kravl.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-06-06 11:12

On Mon, 12 Jun 2006 22:40:45 +0200, "Andersen [3650]" <virker@ikke.dk>
wrote:

>Jeg tror jeg vil unlade at fortælle min (billige 2x10Watt's model
>fra Netto), at den ikke virker. For jeg får godt nok ristet mange
>myg og andet flyvende kravl.

Jeg tror lyskilden gør forskellen... De billige med pærer er vist ikke
helt så effektive som dem med rør. Vi havde en billigmodel med en blå
pære i tidligere, og den var slet ikke så effektiv som den med rør i
vi har nu.

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-06-06 20:35

On Mon, 12 Jun 2006 11:03:05 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Hvad kan anbefales, skal kunne bruges udenfor på terrassen også.

Som andre skriver... 3-400 kroners modellen med et par rør og gitter
virker fortrinligt. Vores hænger nær soveværelsesvinduet og tager både
natsværmere og myg - og det virker.

** Lars

Fra : Max

Dato : 13-06-06 14:28

Hej Lars

> Som andre skriver... 3-400 kroners modellen med et par rør og gitter
> virker fortrinligt. Vores hænger nær soveværelsesvinduet og tager både
> natsværmere og myg - og det virker.

Sådan en model har Louis Poulsen faktisk til 369,00 kr.
plus moms, så den skal aftestes.

Mvh Max