A/C i Mondeo virker som et blinklys
Fra : TommyS

Dato : 12-06-06 08:33

Hej.

Jeg har et problem med A/C'en i min Mondeo II fra 2000. Som regel
virker det fint men engang imellem slår det bare fra. Jeg kan nogen
gange få liv i det igen ved at slukke bilen og starte den igen
eller/og slukke og tænde A/C'en et par gange. Men tit virker det bare
ikke indtil bilen har været slukket i et par timer.

Jeg har også et problem med min bilradio der ikke spiller i venstre
side. Men det kan klare med et pikant dask på siden af
midterkonsollen. Måske problemet med A/C'en er relateret? Der er dog
lys i A/C knappen så hvis der var en løs forbindelse der ville jeg
tro at dette lys ville gå ud?

Andre der har erfaringer med et blink-lys agtigt A/C-anlæg. Virker /
Virker ikke?

--
TommyS

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-06-06 09:05

TommyS wrote:
> [...]
> tro at dette lys ville gå ud?
>
> Andre der har erfaringer med et blink-lys agtigt A/C-anlæg. Virker /

Jeg vil gætte på at der er lige i underkanten af kølemiddel på systemet,
så periodisk kan den få tryk nok på så den vil køre, men hvis trykket
falder så stopper den med at køre. Passer også med din oplevelse at den
kan starte det op når bilen har været slukket. Kør bilen til et værksted
der kan håndtere at lave (ordentlig) service på A/C anlæg. Det koster
typisk omkring 1000kr inkl. det hele, det kan være godt givet ud.

Ang. radioen så tvivler jeg på at det er relateret. Jeg tror det blot er
en løs forbindelse inde bagved. Prøv at pille midterkonsollen ud og giv
alle ledninger et eftersyn. Specielt hvis de er samlet med kronmuffer
eller lign. så kan de godt blive ustabile.

Thomas

Fra : TommyS

Dato : 12-06-06 09:39

> [...]
> der kan håndtere at lave (ordentlig) service på A/C anlæg. Det koster
> typisk omkring 1000kr inkl. det hele, det kan være godt givet ud.

Lyder jo meget fornuftigt. Jeg tror da lige jeg vil trille forbi et
godt sted der kan lave den slags. Tak for info.

Nogen ide om, hvem der er gode til det i Aalborg området? Bosch
reklamerer med at de er så vældigt dygtige. Passer det? :)

Fra : TommyS

Dato : 22-06-06 09:29

kr. 1.375,00 senere kan jeg så konstatere, at det ikke var service
systemet det manglede. Det virker stadig kun imellem 5 og 15 minutter
og slukker så og vil ikke startes igen før bilen har været slukket
lææænge... ORK!

--
TommyS